کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا امروز سه‌شنبه در بازارهای بین‌المللی


کد خبر : ۲۰۵۴۷سه شنبه، ۱۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۶:۰۸۸۳۹ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز سه شنبه در شرایطی با افزایش نسبی روبرو شده است که ارزش دلار آمریکا با کاهش همراه بوده و ...

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز سه شنبه در شرایطی با افزایش نسبی روبرو شده است که ارزش دلار آمریکا با کاهش همراه بوده و گمانه زنی ها نسبت به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا در نشست هفته آینده کاهش یافته است.

در شرایطی که نشست فدرال رزرو آمریکا قرار است هفته آینده برگزار شود گمانه زنی های زیادی مطرح شده است که نشان می دهد فدرال رزرو در این نشست نرخ بهره را افزایش نخواهد داد.

بر اساس این گزارش دانیل آنگ تحلیلگر ارشد موسسه سرمایه گذاری فیلیپ فیوچرز تاکید کرد: اگر فدرال رزرو در نشست 15 و 16 مارس خود نرخ بهره را بدون تغییر حفظ کند این احتمال وجود دارد که قیمت طلا با 2 درصد افزایش بیشتر به بیش از 1300 دلار در هر اونس برسد.

وی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو در نشست هفته آینده خود نرخ بهره را افزایش نخواهد داد و این مساله موجب افزایش احتمالی قیمت طلا خواهد شد. وضعیت نگران کننده اقتصاد جهانی نیز موجب کاهش ارزش دلار شده است.

قیمت هر اونس طلا امروز سه شنبه با 0.3 درصد افزایش به بیش از 1268 دلار رسیده است که نزدیک به بالاترین سطح در 13 ماه گذشته به شمار می رود. قیمت طلا روز جمعه به بیش از 1279 دلار رسید که این رقم از 3 فوریه سال گذشته بی سابقه بوده است.

علی رغم انتشار آمارهای امیدوار کننده درباره وضعیت بازار اشتغال آمریکا به نظر می رسد ارزش دلار برای ادامه روند صعودی با چالش های زیادی روبرو است. افزایش ارزش دلار در ماه های گذشته تاثیر منفی زیادی بر صادرات آمریکا داشته است.

گزارش سایت طلا حاکیست، فدرال رزرو آمریکا در نشست دسامبر برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش داده است. در آستانه برگزاری نشست مارس نیز لائل برینارد یکی از مقام های ارشد فدرال رزرو آمریکا خواستار آن شده است که بانک مرکزی آمریکا برای افزایش نرخ بهره صبور باشد.

ولی استنلی فیشر معاون فدرال رزرو آمریکا نسبت به افزایش فشارهای تورمی هشدار داده و از مقام های بانکی خواسته است تا افزایش مجدد نرخ بهره را بررسی کنند.

ادوارد میر تحلیلگر ارشد موسسه اف سی استون نیز تاکید کرد: نوسانات قیمت نفت و شاخص سهام در بازارهای بین المللی می تواند قیمت طلا را در کوتاه مدت با چالش های زیادی روبرو کند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها