کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۲۰۴۳۲شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۵:۳۵۷۳۱ بازدید

قیمت جهانی طلا نزدیک به بالاترین سطح در 13 ماه اخیر تثبیت شد ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی در پایان مبادلات روز جمعه پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا همچنان روند صعودی خود را ادامه داد و نزدیک به بالاترین سطح در 13 ماه گذشته تثبیت شده است.

پس از انتشار گزارش وزارت کار آمریکا مبنی بر ایجاد 242 هزار فرصت شغلی جدید در ماه فوریه ، قیمت جهانی طلا همچنان به روند صعودی خود ادامه داده و نزدیک به بالاترین سطح در 13 ماه اخیر رسیده است.بر اساس این گزارش به نظر می رسد آمارهای اشتغال آمریکا نتوانسته است تاثیر چندانی بر انتظارات سرمایه گذاران بین المللی در خصوص نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های آینده داشته باشد.

نرخ بیکاری آمریکا طی ماه فوریه بدون تغییر نسبت به ماه قبل از آن به 4.9 درصد رسیده است. میزان دستمزد در اقتصاد آمریکا نیز طی ماه گذشته با کاهش روبرو شده است.نشست آتی فدرال رزرو آمریکا قرار است 15 و 16 مارس برگزار شود و این نشست تاثیر زیادی بر روشن شدن وضعیت نرخ بهره و قیمت جهانی طلا خواهد داشت.

قیمت هر اونس طلا در پایان مبادلات روز جمعه با 12.50 دلار افزایش به بیش از 1270 دلار رسیده است. قیمت طلا در هفته ای که گذشت برای نخستین بار در سه هفته اخیر با افزایش همراه شده و بیش از 4.1 درصد افزایش یافته است.قیمت هر اونس نقره نیز در پایان مبادلات روز جمعه با رشد 3.6 درصدی روبرو شد و به بیش از 15.69 دلار رسیده است. قیمت نقره در هفته ای که گذشت بیش از 6 درصد افزایش داشته است.

ادامه روند صعودی قیمت طلا در بازارهای جهانی در شرایطی است که پس از انتشار آمارهای اشتغال آمریکا، شاخص سهام در بازارهای مالی نیز روندی صعودی داشته است.به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی به نظر می رسد در شرایط کنونی رابطه معکوس بین قیمت طلا و ارزش سهام ، از بین رفته است و هم قیمت طلا و هم ارزش سهام با افزایش همراه شده است.

گزارش سایت طلا می افزاید، نگرانی سرمایه گذاران بین المللی نسبت به اوضاع اقتصادی جهان تاثیر زیادی بر افزایش تقاضا و قیمت طلا داشته است. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون حدود 20 درصد رشد داشته است.

تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری فارکس و سیتی ایندکس نیز بر این باورند که طلا در شرایط کنونی دستیابی به قیمت 1307 دلاری را هدف قرار داده است و اگر بتواند این سطح مقاومتی را بشکند به زودی تا 1339 دلار افزایش خواهد یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها