کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

درآستانه سال نو ؛ تخم مرغ ارزان شد


کد خبر : ۲۰۴۲۰شنبه، ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۳:۳۸:۴۷۸۴۹ بازدید

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: متاسفانه قیمت از چند روز گذشته به شدت افت کرده، به طوری که میانگین قیمت هر کیلو تخم مرغ ...

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار گفت: متاسفانه قیمت از چند روز گذشته به شدت افت کرده، به طوری که میانگین قیمت هر کیلو تخم مرغ درب مرغداران 3 هزارو 400 تومان است.

سید فرزاد طلاکش دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار، درخصوص وضعیت قیمت تخم مرغ اظهار داشت: متاسفانه قیمت از چند روز گذشته به شدت افت کرده است به طوری که میانگین قیمت هر کیلو تخم مرغ در درب مرغداران 3 هزارو 400 تومان است که با قیمت تمام شده خود در هر کیلو 600 تومان فاصله دارد.

وی با اشاره به دلایل افت قیمت تخم مرغ گفت: مازاد تولید و تخطی برنامه تولید،کاهش یک سومی صادرات نسبت به 20 روز گذشته، ورود رقبایی همچون اوکراین در بازار عراق و وجود 10 میلیون مرغ پیر در گردونه تولید از جمله دلایلی است که بیش از پیش به کاهش قیمت در بازار دامن می زند.

طلاکش در ادامه یادآور شد: در صورت پرداخت مشوق های صادراتی و تخصیص یارانه به صادر کنندگان تنها ظرف 48 ساعت قیمت تخم مرغ به قیمت واقعی خود برمی گردد هر چند که در این میان حذف مرغ های پیر در دراز مدت نیز می تواند در افزایش قیمت تاثیر گذار باشد.

دبیر کل کانون پرورش دهندگان مرغ تخم گذار با بیان اینکه کاهش قیمت تخم مرغ درب مرغداری در قیمت مصرف کننده تاثیر گذار بوده یا خیر گفت: افت قیمت تخم مرغ درب مرغداری تا حدودی در کاهش قیمت برای مصرف کننده  موثر بوده اما نه به اندازه ای که درب مرغداری کاهش یافته و حال امید است با اجرایی شدن پرینت حک گذاری قیمت بر روی تخم مرغ و جلوگیری از سودجویی دلالان قیمت برای مصرف کننده کاهش یابد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها