کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

حق انتخاب میان دو خودرو در بازار ایران


کد خبر : ۲۰۴۰۹جمعه، ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۳۳:۴۷۱۱۰۹۳ بازدید

در این گزارش خودروهای هم‌کلاس و نزدیک به هم را از منظر خریداران بررسی کرده‌ایم. هدف از این مطالب آشنایی حداقلی خریداران با ویژگی‌های ...

در این گزارش خودروهای هم‌کلاس و نزدیک به هم را از منظر خریداران بررسی کرده‌ایم. هدف از این مطالب آشنایی حداقلی خریداران با ویژگی‌های کلی خودروها است. در این صفحه تمامی نظرهای داده شده نسبی است و تنها در مقام مقایسه دو خودرو با یکدیگر معنی می‌دهند. به این ترتیب از نظر نویسندگان "ضمیمه هفتگی دنیای ماشین" هیچ‌یک از خودروها به طور مطلق نه خوب هستند و نه بد. بدیهی است که در این مجال کوتاه امکان بررسی همه‌جانبه خودروها با یکدیگر وجود ندارد و دست آخر این خریدار است که برحسب بودجه و سلیقه خود اقدام به خرید می‌کند.
 



ام‌وی‌ام 110 یا پراید 111

در بازار ارزان قیمت‌ها انتخاب زیادی وجود ندارد. یا باید ام‌وی‌ام 110خرید یا اینکه پراید 111، دو خودرویی که در بازار ایران موفق بودند، البته ام‌وی‌ام هیچ‌گاه نتوانست به موفقیت پراید دست پیدا کند.هر دو خودرو انتخاب‌های خوبی به شمار می‌روند البته اگر خوش‌شانس باشید و خودرویی با کیفیت نصیبتان شود به هر ترتیب خودروهای ارزان قیمت البته مونتاژی در ایران این مشکلات را دارند پراید خودرویی کم استهلاک و ارزان قیمت است، لوازم یدکی آن هم ارزان است و هم اینکه تقریبا تمامی فروشندگان لوازم یدکی آن را عرضه می‌کنند.


ktpnycbcglqw7gmv12w.jpg

 

در سوی دیگر ام‌وی‌ام 110چهار سیلندر خودرویی پر شتاب است اگرچه جثه‌ای کوچک دارد اما کابین آن بزرگ بوده و فضای زیادی دارد امکانات بیشتری نسبت به پراید داشته و همچنین مصرف سوخت پایین‌تری دارد به‌طوری که آن را کم‌مصرف‌ترین خودرو تولید داخل می‌دانند. ام‌وی‌ام 110خودرو بی‌دردسری نیست و لوازم بدنه آن نیز گران‌تر از پراید است از این‌رو باید بیشتر مراقب آن بود این در حالی است که لوازم یدکی پراید با قیمت‌های نازلی عرضه می‌شود. ام‌وی‌ام سواری نرم‌تری نسبت به پراید دارد، اما گیربکس آن تعریفی ندارد. اگر خدمات پس از فروش برای شما اهمیت زیادی دارد حتما پراید بخرید اما اگر به دنبال خودرویی متفاوت تر با سواری نرم‌تری هستید ام‌وی‌ام بخرید.
 


 

هیوندای i20 یا تویوتا یاریس 

جنگ بین‌کره‌ای‌ها و ژاپنی‌ها تمامی ندارد اگرچه در بازار ایران این کره ای‌ها هستند که فاتح جنگ شده‌اند، اما ژاپنی‌ها هنوز هم امید به پیروزی دارند. یکی از کوچک‌ترین‌های ژاپن و با سابقه ترین خودروهای ژاپنی در ایران تویوتا یاریس است خودرویی کم‌استهلاک اما گران‌قیمت، قیمتی که شاید به جثه اش نمی‌خورد اما این خودروی پر طرفدار یک رقیب زیبا دارد رقیبی که توانسته به خوبی خود را در دل مردم جا کند. هیوندای i20 از موتور پر‌حجم‌تر و البته قوی‌تر برخوردار است اما شتاب یاریس بهتر است چراکه گیربکس تویوتا حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و البته وزن یاریس نیز کمتر است.


petxtp88mhk06jhdi6qh.jpg


هر دو خودرو از استهلاک کمی برخوردارند اما قطعات تویوتا گران‌تر بوده و مصرف سوخت پایین‌تری نسبت به هیوندای دارد هر دو خودرو در بازار طرفداران زیادی دارند اما این‌بار این ژاپنی کوچک پر طرفدار تر است. فضای کابین هر دو خودرو جادار است اما در زمینه کیفیت این کابین تویوتاست که جلوه بیشتری دارد. اما نقطه ضعف ژاپنی‌ها در مقابل کره ای‌ها امکانات است که در اینجا هم i20 به‌راحتی از پس یاریس بر‌آمده است. به‌طور کلی اگر به دنبال خودرویی با حجم بیشتر و قدرت بالا‌تر هستید که امکانات بیشتری دارد هیوندای را انتخاب کنید اما اگر به دنبال کیفیت و مصرف سوخت کمتر هستید تویوتا بخرید.

 


 

برلیانس h320 یا رنو ساندرو 

پارس‌خودرو در یک اقدام جالب دست به تولید دو خودرو اتوماتیک در یک رنج قیمتی کرده است؛ خودرو ارزان‌تر مربوط به رنو بوده و خودرو گران‌تر مربوط به برلیانس. اما این اختلاف قیمت زیاد نیست و تنها 2 میلیون تومان است.شما کدام را ترجیح می‌دهید. رنو ساندور که در حقیقت همان تندر 90هاچ بک بوده و البته خودرویی با کیفیت است گیربکس خوبی دارد و از شتاب و سرعت مناسبی برخوردار است. هر دو خودروها از موتور 1.6 لیتری برخوردارند اما این ساندرو است که شتاب بهتری داشته و البته موتور پر قدرت تری در سینه دارد.
 

un5f87mk8cdanypt8ue.jpg


همچنین مصرف سوخت ساندرو نیز در سیکل ترکیبی کمتر است اما چهره زیبا را باید در برلیانس یافت و همچنین طراحی داخلی و کیفیت مواد به کار رفته درون کابین برلیانس بهتر از رنو ساندرو است، چراکه برلیانس روی پلت‌فرم بی‌ام‌و سری یک ساخته شده است. فضای کابین هر دو خودرو مناسب است اما صندلی‌های برلیانس راحت ترند به خصوص صندلی‌های عقب.از نظر امکانات نیز برلیانس در سطحی بالاتر قرار دارد این در حالی است که لوازم یدکی به خصوص قطعات بدنه برلیانس گران تر از ساندرو است. از این‌رو اگر به دنبال خودرویی کم مصرف و با شتاب بهتر هستید ساندرو بخرید اما اگر زیبایی و امکانات زیاد مد‌نظر شماست، برلیانس بخرید.
 


 

جک S5 یا تیگو 5 

شاسی‌بلند‌های ارزان قیمت همان‌هایی که فقط و فقط جثه بزرگ دارند اما در شرایط سخت همچون سواری بوده و حتی از پس جاده‌های لغزنده هم بر نمی‌آیند چه رسد به جاده‌های ناهموار. دو خودرو از سرزمین اژدهای زرد به بازار ایران فراخوانده شده‌اند؛ چراکه در این بازار می‌توانستند موفق باشند. تیگو 5 نمونه وارداتی ام‌وی‌ام X33 است. از این رو از نظر کیفیت در سطحی بالاتر از نمونه ایرانی و البته قدیمی اش است. این خودرو از موتور هم حجم با جک S5 برخوردار است. اما موتور جک بسیار پر‌قدرت‌تر از تیگو است چراکه از سیستم توربو شارژ بهره می‌برد.


8qi9zae4v33bxbpid7kt.jpg


از این‌رو در شتاب و سرعت جک توانسته به خوبی از پس تیگو بر‌آید. هر دو خودرو زیبا بوده و در ایران با اقبال زیادی همراهند. از نظر امکانات تیگو بهتر عمل کرده و در زمینه مصرف سوخت نیز همین‌طور، اما جک از هندلینگ بالاتری نسبت به تیگو برخوردار است. همچنین درون کابین نیز فضا‌ها تقریبا یکسان بوده و صندلی‌ها نیز راحت هستند. با توجه به وارداتی بودن تیگو قیمت جک از تیگو پایین‌تر است و می‌تواند انتخاب ارزان تری باشد به خصوص اینکه خدمات پس از فروش گسترده‌ای دارد. به‌طور کلی می‌توان این دو خودرو چینی را در زمینه کیفیت خودرویی مناسب دانست، ولی اگر شتاب و سرعت برای شما در درجه اهمیت بیشتری است جک S5 اتوماتیک بخرید و اگر امکانات بیشتر برای شما مهم است می‌توانید تیگو 5 را انتخاب کنید.
 


 

بنز E250 یا بی‌ام‌و 528 

جنگ بین بنز و بی‌ام‌و تمامی ندارد دو برندی که جنگشان به بیرون از خاک آلمان کشیده است.در کلاس Eسدان‌ها متوسط خودروی پر فروش بازار ایران بنز و بی‌ام‌و هستند خودروهایی که حالا دیگر از موتورهای 6سیلندرشان خبری نیست و با موتور‌های 4سیلندر باید خریداران را راضی نگه دارند. بی‌ام‌و سری 5در مدل‌های و آپشن‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود موتور این خودرو قوی تر از بنز E250 بوده و هندلینگ آن نیز بالاتر از بنز است این در حالی است که موتور بنز پر حجم تر از بی‌ام‌و سری 5 است.


     am6rm4jnwx41mt7fwcx.jpg


صندلی‌های بنز راحتی فراوانی را نصیب شما می‌کند کابین هر دو خودرو ساده اما با کیفیت هستند اما کابین بنز حسی از آرامش را به شما القا می‌کند بر‌خلاف بی‌ام‌و که همه چیز را برای رانندگی اسپرت مهیا کرده است مصرف سوخت بنز E کمتر از بی‌ام‌و سری 5 است و فضای کابین هر دو خودرو بوی مخصوص به خود را دارد بنز اما در قسمت عقب راحتی بیشتری را نصیب سرنشینانش می‌کند.در بازار خرید و فر وش هر دو خودرو به سادگی خرید و فروش می‌شوند شاید انتخاب میان این دو خودرو کمی سخت باشد، چراکه در یکسو راحتی فراوان همراه با آرامش و در سوی دیگر هیجان و حس خوب در کنار هم سبب می‌شوند تا انتخاب اب تردید باشد به هر ترتیب اگر به دنبال خودرویی با هیجان زیاد رانندگی هستید بی‌ام‌و را انتخاب کنید، اما اگر به دنبال خودرویی با راحتی و آرامش فراوانید بنز بخرید.

 


 

تویوتا راوفور یا سانتافه 

پر‌طرفدار‌ترین کلاس خودرو در ایران مربوط به خودروهای شاسی‌بلند است. در این میان دو خودرو پر طرفدار در کلاس شاسی‌بلند‌های متوسط هیوندای سانتافه و تویوتا RAV4 هستند. سانتافه از موتور 2.4 لیتری و راوفور از موتور 2.5 لیتری بهره می‌برند.هر دو خودرو به‌صورت 4 چرخ محرک عرضه شده و سانتافه به‌رغم داشتن موتور کم حجم تر از قدرت بیشتر به نسبت راوفور برخوردار است، اما این به این معنی نیست که سانتافه خودرویی چالاک‌تر است، چراکه به لطف گیربکس سریع تویوتا شتاب‌گیری در راوفور بهتر از سانتافه است. مصرف سوخت راوفور نیز کمتر بوده و سواری به مراتب بهتر از سانتافه دارد.
 

w0c5qhindfxhp7tih.jpg


این در حالی است که در زمینه امکانات هیچ حرفی برای گفتن در مقابل سانتافه ندارد. فضای داخل کابین هر دو خودرو مناسب است این در حالی است که در برخی از مدل‌های سانتافه شاهد صندلی ردیف سوم نیز هستیم. کیفیت درون کابین تویوتا به مراتب بالاتر از سانتافه بوده و بسیار رانندگی نرم‌تری از سانتافه ارائه می‌دهد. خدمات پس از فروش هر دو خودرو گسترده است، اما قطعات تویوتا کمی گران تر از سانتافه است. راوفور خودروی کم‌استهلاک‌تری است اما چهره سانتافه بسیار زیبا تر از راوفور است در بازار دست دوم و صفر کیلومتر هر دو خودرو با اقبال زیادی همراهند به‌طور کلی اگر کیفیت سواری و کیفیت قطعات برای شما مهم است راوفور را انتخاب کنید، اما اگر به دنبال امکانات زیاد و کابینی لوکس‌تر هستید سانتافه بخرید.
 




بی‌ام‌و X3 یا لکسوس NX200 

این‌بار شاسی‌بلند آن هم از نوع لوکس خودروهایی که در کیفیت و امکانات حرف‌های زیادی برای گفتن دارند.دو خودروی لوکس در این کلاس تعلق دارند به برندهای بی‌ام‌و و لکسوس. بی‌ام‌و X3را همه می‌شناسند سال‌ها است در بازار ایران حضور دارد و یکی از محبوب‌ترین‌های این کلاس به شمار می‌رود. در سوی دیگر تازه واردی از لکسوس حضور دارد تازه واردی که با چهره‌ای فضایی به بازار آمده است. خودرویی زیبا با موتور دو لیتری توربو؛ البته نمونه‌های هیبریدی آن نیز در بازار وجود دارند. NX از موتوری دو لیتری بهره می‌برد که از موتور دولیتری بی‌ام‌و ضعیف‌تر است هر دو خودرو از سیستم پرخوران بهره می‌برند و به لطف همین سیستم از قدرت موتور بالایی به نسبت دیگر رقبای دو لیتری برخوردارند. بی‌ام‌و از چهره‌ای زیبا تر و معمول‌تر برخوردار است این در حالی است که NXیک خودروی زیبای غیر‌معمولی است؛ خودرویی که در شتاب‌گیری تقریبا همتراز با بی‌ام‌و بوده و مصرف سوخت مناسبی دارد .
 

awj82c4f99n1g2fehz7c.jpg

vwf69pgbe82spacldp7.jpg

کیفیت مواد به کار رفته درون کابین بی‌ام‌و بهتر از لکسوس است و در زمینه هندلینگ نیز بی‌ام‌و جلو تر لکسوس قدم بر‌می‌دارد، اما لکسوس در زمینه امکانات قوی تر از بی‌ام‌و عمل کرده است. خدمات پس از فروش هر دو خودرو تعریفی ندارد. این در حالی است که قطعات بدنه NXکمیاب‌تر و البته گران‌تر از X3 است. همچنین در بازار نیز اقبال X3 بیشتر از NX بوده و در این زمینه بی‌ام‌و موفق‌تر است. استهلاک لکسوس به مراتب کمتر از بی‌ام‌و بوده و از این‌رو می‌توان دردسر کمتری داشت به‌طور کلی می‌توان بی‌ام‌و را خودرویی با کیفیت سواری بالا، اما استهلاک زیاد و لکسوس را خودرویی با امکانات زیاد اما فانتزی دانست.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها