کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چارچوب قرارداد تازه رنو و سایپا امروز نهایی می شود


کد خبر : ۲۰۲۷۴دوشنبه، ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۸:۴۷۳۷۱۹ بازدید

یکشنبه در حاشیه گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو ایران در جمع خبرنگاران افزود: قرار است شرکت سایپا یکی از ...

معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت از نهایی شدن چارچوب قرارداد سایپا و رنو امروز دوشنبه و احتمال به نتیجه رسیدن مذاکرات تا سه ماه آینده خبر داد و گفت: با توجه به میزان تعرفه واردات اگر شرکت های چینی برای توسعه ساخت داخل برنامه ای نداشته باشند، سال آینده از بازار خودرو ایران حذف می شوند.

یکشنبه در حاشیه گشایش نخستین نمایشگاه توانمندی های صنعت خودرو ایران در جمع خبرنگاران افزود: قرار است شرکت سایپا یکی از سایت های «سایپا کاشان یا پارس خودرو» را برای همکاری مشترک در اختیار رنو قرار دهد.

وی افزود: مذاکرات فیات با ایران خودرو هنوز نهایی نشده است؛ البته خودروسازان از شرکت های کیا، هیوندای و فولکس واگن برای همکاری با خودروسازان ایرانی آماده اند.

صالحی نیا در مورد ادامه همکاری ها با شرکت های چینی گفت: با توجه به میزان تعرفه واردات اگر شرکت های چینی برای توسعه ساخت داخل برنامه ای نداشته باشند، سال آینده از بازار خودرو ایران حذف می شوند.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه همین مراسم درباره چرایی گرایش سبد کالایی صنعت خودرو به سوی چین، به خبرنگاران گفته بود در دوران تحریم بسیاری از کشورها مراودات خود را قطع کرده بودند اما چین با ما همراهی کرد و در ایران حضور داشت؛ بنابراین طبیعی است سازندگان ما برای تامین نیازهای خود به سوی چین حرکت کنند.
«محمدرضا نعمت زاده» افزوده بود: صرف چینی بودن کالاها به معنی نامرغوب بودن نیست و ما باید کالاها و فناوری های برتر آنها را خریداری کنیم؛ هرچند با باز شدن فضای مراودات تجاری فعالان اقتصادی به سوی افرادی می روند که کالاهای ارزان تر و باکیفیت تری ارائه کنند و شرایط بهتری داشته باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها