کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای طلا امروز سه‌شنبه در بازارهای بین‌المللی


کد خبر : ۲۰۰۶۸سه شنبه، ۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۳:۵۷۱۲۱۵ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز سه‌شنبه تحت تاثیر کاهش شاخص سهام آسیا و افت ارزش دلار آمریکا بار دیگر در مسیر صعودی قرار گرفته است.

افزایش ذخایر طلای صندوق های سرمایه گذاری جهان نیز تاثیر زیادی بر افزایش مجدد قیمت این فلز زرد داشته است.

بر اساس این گزارش شاخص سهام آسیا که پیش از این تحت تاثیر نوسانات قیمت نفت با رشد چشمگیری روبرو شده و به بالاترین سطح در 7 هفته گذشته رسیده بود، بار دیگر با کاهش روبرو شده است. شاخص ارزش دلار نیز که قبلا به بالاترین سطح در 3 هفته اخیر رسیده بود، با کاهش همراه شده است.

به گزارش ایران جیب و برپایه گزارش سایت طلا؛ قیمت هر اونس طلا امروز سه‌شنبه با 0.7 درصد افزایش به بیش از 1220 دلار رسیده است. قیمت طلا روز گذشته تا 1201 دلار کاهش یافت و با افت 1.6 درصدی روبرو شد.افزایش شاخص سهام مهمترین عامل کاهش قیمت طلا در مبادلات روز گذشته بوده است. به اعتقاد تحلیلگران اقتصادی، قیمت طلا در شرایط کنونی به شدت تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار آمریکا و شاخص سهام در بازارهای بین المللی خواهد بود.

جیمز استیل تحلیلگر ارشد موسسه اچ اس بی سی تاکید کرد: قیمت طلا حداقل در کوتاه مدت تحت فشار خواهد بود. افزایش شاخص سهام در بازارهای بین المللی می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کند.با افزایش قیمت جهانی طلا، سرمایه گذاران چینی و هندی نیز به فروشنده طلا تبدیل شده اند. قیمت طلا در بازارهای هند و چین در مقایسه با بازارهای جهانی با کاهش روبرو شده است.

قیمت طلا از ابتدای سال 2016 تاکنون تحت تاثیر نوسانات شاخص سهام و نگرانی های مربوط به اوضاع اقتصادی جهان با افزایش 15 درصدی روبرو شده است.

به نظر می رسد قیمت طلا در شرایط کنونی به ثبات نسبی رسیده و بالاتر از 1200 دلار در هر اونس تثبیت شده است. جیمز استیل در ادامه تصریح کرد: کاهش نسبی قیمت طلا در روزهای اخیر به این معنا نیست که روند صعودی قیمت متوقف شده است، به نظر من کاهش ارزش دلار و افزایش ذخایر طلای صندوق بزرگ سرمایه گذاری جهان می تواند موجب تقویت بیشتر قیمت طلا شود.میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز دوشنبه با 2.64 درصد رشد به بیش از 752 تن رسیده است. این بیشترین ذخایر طلای این صندوق از مارس 2015 به شمار می رود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها