کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

شرط بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور


کد خبر : ۲۰۰۳چهارشنبه، ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۲:۲۳۷۵۰۹ بازدید

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در رابطه با بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور گفت: طبق قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، افرادی که 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب در فعالیتهای سخت و زیان‌آور مشغول باشند، می‌توانند بازنشسته شوند.
شرط بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آورشرط بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور

دکتر سیدتقی نوربخش در دیدار و گفتگو با کارگران شرکت خودروسازی سایپا، اظهار داشت: در رابطه با مشاغل سخت و زیان‌آور اجرای قانون مهمترین و اساسی‌ترین راهکار تأمین‌اجتماعی است و با وجود بارمالی سنگین اجرای این قانون، سازمان تأمین‌اجتماعی به تکالیف خود به بهترین نحو ممکن عمل می‌کند.

وی با اشاره به دامنه گسترده فعالیت و خدمات متنوع تامین اجتماعی به 37 میلیون نفر از اقشار گوناکون جامعه اظهار داشت: تامین اجتماعی در سال جاری باید بیش از 30 هزار میلیارد تومان کسب درآمد داشته باشد و همین میزان را نیز برای ارائه خدمات درمانی و پرداخت مستمری هزینه ‌کند، در واقع گردش مالی تامین اجتماعی تقریبا معادل یک چهارم بودجه جاری کشور است.

نوربخش با اشاره به مشکلات بنگاههای اقتصادی کشور گفت: بدون تردید این مشکلات بر وصول درآمد تامین اجتماعی نیز تاثیرگذار است و در سال جاری باید 5 هزار میلیارد تومان از محل ذخایر سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی برای خدمت‌رسانی به بیمه شدگان و اجرای تعهدات هزینه شود.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در رابطه با بازنشستگی مشاغل سخت و زیان آور نیز افزود: طبق قانون مشاغل سخت و زیان‌آور، افرادی که 20 سال متوالی یا 25 سال متناوب در فعالیتهای سخت و زیان‌آور مشغول باشند، می‌توانند بازنشسته شوند.

نوربخش تأکید کرد: سخت و زیان‌آور بودن مشاغل، در قانون دارای شرایط خاصی است.

50 هزار کارگر ساختمانی علاوه بر مشمولین قبلی در سراسر کشور بیمه می‌شوند

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی در ادامه گفت: از 25 آبان سال‌جاری 50 هزار کارگر ساختمانی مازاد بر مشمولین قبلی در سراسر کشور بیمه می‌شوند و این سهمیه به تمام استانها اختصاص داده شده است.

نوربخش اظهار داشت: در 3 ماهه اول سال‌جاری 100 هزار کارگر ساختمانی تحت‌پوشش سازمان تأمین‌اجتماعی قرار گرفتند.

وی افزود: طبق قانون، سازمان تأمین‌اجتماعی تکلیف داشت تا پایان سال گذشته 600 هزار نفر و در سال 92 نیز 200 هزار نفر را تحت‌پوشش بیمه کارگران ساختمانی قرار دهد.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: براساس بند 89 لایحه بودجه سال 92 از تاریخ 1/4/92 حق‌بیمه کارگران ساختمانی که از طریق صدور پروانه ساختمانی توسط شهرداری اخذ می‌شد، متوقف و حق‌بیمه مربوطه به میزان 900 میلیارد تومان در 9 ماهه سال 92 از محل اخذ مالیات بر ارزش افزوده دریافت خواهد شد و به ازای آن 200 هزار نفر تحت‌ پوشش قرار می‌گیرند.

نوربخش اظهار داشت: با وجودی‌ که تعهدات و منابع مالی پیش‌بینی شده در قانون تاکنون به صورت کامل محقق نشده و تنها یک‌سوم آن به حساب سازمان واریز شده، سازمان تأمین‌اجتماعی به منظور احترام به کارگران شریف ساختمانی نسبت به تحت‌پوشش قرار گرفتن 150 هزار نفر از آنها تاکنون اقدام کرده است.

وی تصریح کرد: کارگران ساختمانی که دارای کارت مهارت فنی بوده و عملا در مشاغل ساختمانی فعالیت دارند، می‌توانند از این قانون بهره‌مند شوند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی گفت: نرخ پرداختی توسط کارگران ساختمانی 7 درصد حداقل دستمزد بوده که به صورت ماهیانه در دوره‌ های چندماهه قابل پرداخت است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها