کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

احتمال برقراری پرواز ایران-آمریکا تا 2 ماه آینده


کد خبر : ۱۹۸۴سه شنبه، ۲۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۰:۰۰۴۱۷۵ بازدید

قائم مقام وزیرراه با اشاره به پیشنهاد شرکت‌های آمریکایی و کانادایی برای برقراری پرواز ایران-آمریکا،گفت:با توجه به فراهم شدن امکانات مناسب چنانچه مذاکرات چندروز آینده به سمت مثبتی برود آمادگی برقراری پرواز تا پایان سا‌ل 2013 را داریم.
احتمال برقراری پرواز ایران-آمریکا تا 2 ماه آیندهاحتمال برقراری پرواز ایران-آمریکا تا 2 ماه آینده

 علی‌محمد نوریان در جمع خبرنگاران اظهار کرد:‌بر اساس قراردادهای قبل از انقلاب بین ایران و آمریکا پروازهایی انجام می‌شد، به‌طوریکه روزانه پرواز بین تهران شهرهای مختلف این کشور را داشته‌ایم.اخیرا که شرایط مذاکرات روند مثبتی را داشته، آمریکایی‌ها سیگنال‌ها و علائمی را نشان داده‌اند که مایل به برقراری این پرواز هستند.

وی اظهار کرد: در مسائل داخل برقراری این پرواز مورد بررسی و ارزیابی قرار داده‌ایم و در حال حاضر شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با هواپیماهای 747 قادر به انجام پرواز بین ایران و آمریکاست. هواپیمایی ماهان هم سه فروند هواپیمای ایرباس 340 دور پرواز در اختیار دارد، ضمن آن‌که هواپیمایی اسمان نیز از توانایی انجام پرواز ایران-آمریکا برخوردار است.

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر این‌که حاقل سه ایرلاین ایرانی امکان پروازهای بلند را دارند، تصریح کرد:‌ البته رفت و آمد مردم به آمریکا در سال‌های پس از پیروزی انقلاب هیچ وقت قطع نشده و به‌صورت غیرمستقیم از طریق دبی، استانبول، قطر و جاهای دیگر انجام شده است.

نوریان با بیان این‌که امکانات مناسبی در این زمینه فراهم شده است،‌ خاطرنشان کرد: اگر مذاکرات چند روز آینده به سمت نتایج خوب و مثبتی برود حداکثر تا 2 ماه آینده یعنی تا پایان سال‌ 2013 میلادی (10 دیماه سال‌جاری) می‌توانیم این پرواز را برقرار کنیم.

وی با اشاره به این‌که در ابتدا این پرواز به‌صورت چارتری خواهد بود، گفت:‌ شرکت‌های آمریکایی و کانادایی پیشنهاد داده‌اند که با هواپیماهای بوئینگ 777 آماده‌‌اند پرواز ایران و آمریکا را برقرار کنند. در حال پیگیری مسائل حقوقی و اجرای این موضوع هستیم و امیدواریم بتوانیم با نگاه مثبتی که هم در دولت ما وجود دارد و هم این‌که در شرایط مذاکرات بین‌المللی است این مسئله به انجام برسانیم تا هموطنان ایرانی که در آمریکا زندگی می‌کنند با راحتی بیشتری بتوانند بین ایران و آمریکا رفت و آمد کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها