کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بورس تهران در پایان معاملات امروز


کد خبر : ۱۹۷۹۳یکشنبه، ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۰:۵۴۲۵۵۵ بازدید

امروز بازار سهام با معامله‌گرانی مردد در حالی کار خود را آغاز کرد که انتشار خبرهایی مبنی بر حضور وزیر اقتصاد در سازمان بورس و در عین حال ...

امروز بازار سهام با معامله‌گرانی مردد در حالی کار خود را آغاز کرد که انتشار خبرهایی مبنی بر حضور وزیر اقتصاد در سازمان بورس و در عین حال عقب‌نشینی حقوقی‌ها از تداوم عرضه به سبز شدن نماگرهای منتخب بازار منتهی شد.

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات امروز یکشنبه 25 بهمن ماه 94 با افزایش 115 واحدی به رقم 76 هزار و 709 واحد ایستاد.

این در حالی بود که شاخص کل هم‌وزن با 51 واحد افت به عدد 12 هزار و 648 واحد رسید. شاخص سهام آزاد شناور اما با کاهش 73 واحدی عدد 85 هزار و 721 واحد را برای خود ثبت کرد.

امروز همچنین شاخص بازار اول در حالی با کاهش 76 واحدی عدد 53 هزار و 287 واحد را به نمایش گذاشت که شاخص بازار دوم با رشد 1156 واحد به عدد 170 هزار و 109 واحد دست یافت.

امروز همچنین شاخص کل فرابورس (آیفکس) با 7 واحد افت عدد 799 واحد را تجربه کرد.

براساس این گزارش معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت پتروشیمی جم با 70 واحد، خدمات انفورماتیک با 58 واحد و هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس با 54 واحد افزایش بالاترین تاثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند، در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی 3 شرکت گروه مپنا با 61 واحد، پالایش نفت بندرعباس با 53 واحد و فولاد مبارکه با 38 واحد کاهش بالاترین تاثیر منفی را در براورد این نماگر به دوش کشیدند.

به گزارش فارس، ارزش کل معاملات امروز بورس تهران به بیش از 413 میلیارد تومان بالغ شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و 712 میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی 111 هزار و 608 نوبت داد و ستد بود.

طی معاملات امروز، نماد معاملاتی شرکت‌های سولیران و داروسازی لقمان از سوی ناظر بازار سهام در حالی متوقف شد که امروز هیچ نماد معاملاتی از فهرست نمادهای متوقف آماده بازگشایی نشد.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام همزمان با انتشار خبر حضور وزیر اقتصاد در سازمان بورس و بازدید وی از این نهاد ناظر بازار سرمایه با چشم‌هایی خیره و منتظر آغاز کرد. بازاری که برای نشستن در صف‌های فروش امروز کمی مردد بود.

براساس این گزارش، امروز در اغلب نمادهای معاملاتی در حالی حقیقی‌ها همچنان علاقمند به عرضه سهام بودند که حقوقی‌ها در این بازار مردد در اغلب نمادهای معاملاتی خریدار سهام بودند. این در حالی بود که تداوم بازارگردانی سهام و علاقه برای سبز ماندن شاخص کل بورس باعث شد تا در برابر شکسته‌شدن کف‌های حمایتی سهام برخی گروه‌های شاخص ساز بازار سهام، مقاومت‌هایی صورت گیرد.

به گزارش فارس، امروز در گروه خودرویی‌ها همچنان سایپا و برخی زیر مجموعه‌های آن با صف‌های خرید میلیونی مواجه بودند، شرکتی که به تبع شرکت زیرمجموعه خود از جمله سرمایه‌گذاری سایپا و معاملات ضربدری سهام در سال‌های گذشته از طریق شرکت‌های کاغذی رمقی به جان ندارد معلوم نیست براساس چه معیاری این روزها صف‌های خرید میلیونی را به نظاره نشسته است.

براساس گزارش امروز در گروه انفورماتیک و فناوری همکارا سیستم و افرا نت همچنان دو سهم مورد توجه حرفه‌ای‌های بازار سهام هستند.

در نماد معاملاتی مخابرات ایران نیز امروز سهامدار عمده در حالی علاقه به خرید این سهم نشان داد که مخابرات ایران خود را برای افزایش سرمایه 6 هزار میلیارد تومانی از محل مطالبات، آورده نقدی سهامداران و وجوه قابل انتقال به حساب سرمایه آماده می‌کند.

در این نماد معاملاتی علاقمندی شرکت اورنج فرانسه برای خرید سهام مخابرات پیش از این اعلام شده بود.

امروز در گروه سرمایه‌گذاری‌ها نیز در حالی تقسیم 43 تومانی (وتوسهم) در مجمع امسال به گوش رسید که در عین حال در نماد معاملاتی (ونفت) حقیقی‌ها و حقوقی‌ها خریدار پر حجم این سهم در دامنه نوسان منفی قیمت‌ها بودند.

در گروه پتروشیمی‌ها اما امروز در حالی اصلاح قیمت در دستور کار معامله‌گران قرار گرفت که در گروه تجهیزاتی‌ها با وجود تحرک عرضه‌کنندگان کم حجم سهام اما حقوقی‌ها در این گروه خواستار جمع‌آوری سهام این شرکت‌ها در دامنه نوسان منفی قیمت‌ها بودند.

امروز در میانه بازار افزایش سرمایه 100 درصدی از محل آورده نقدی در بانک پارسیان به تائید حسابرس رسید.

در نماد معاملاتی حفاری شمال نیز شایعاتی مبنی بر شناسایی تعدیل مثبت سود در سال 95 برای قراردادهای دکل‌های منطقه آزادگان به گوش رسید. این در حالی بود که در نماد معاملانی (خاهن) افزایش سرمایه 100 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به تائید حسابرس رسید.

در نماد معاملاتی (خکاوه) امروز اعلام شد مدیرعامل گروه خودروسازی ولوو در حالی به ایران خواهد آمد که برای قرارداد همکاری مشترک با سایپا دیزل بر سر تولید کمپرسی SMX و تولید کشنده‌های SH500 قرارداد همکاری منعقد خواهد کرد.

در گروه خودرویی‌ها امروز سایپا برای عرضه یکجای سهام کنترلی خود در شرکت مالیبل سایپا در بازار فرابورس بیانیه‌ای منتشر کرد.

در (خمحرکه) نیز شایعاتی مبنی بر واگذاری بلوک 36 درصدی این شرکت توسط سهامدار عمده به گوش رسید.

امروز در گروه لبنیاتی‌ها نیز شنیده‌هایی حاکی از عقد قرارداد (غپاک) با بزرگترین تولیدکننده لبنیات جهان شنیده شد.

در ادامه نماد (فاذر) افزایش سرمایه 200 درصدی از محل آورده نقدی به تائید حسابرس رسیده است.

در نماد (کفرا) اما امروز هیأت مدیره این شرکت پیشنهاد افزایش سرمایه 100 درصدی از محل مازاد تجدید ارزیابی به مجمع فوق‌العاده سهامداران ارائه کرده است. و در نهایت در گروه پتروشیمی ها عنوان شد تولید محصولات پتروشیمی در 9 ماهه نخست امسال 35 میلیون تن بوده که از این مقدار بیش از 14 میلیون تن صادر شده است.

به گزارش فارس، امروز بازار سهام بازاری پرتحرک در میان شرکت‌های کوچک و برخوردار از سهام شناوری پایین بود که عین حال علاقه فروش سهام از سوی حقیقی‌ها از یک سو و تلاش حقوقی‌ها برای جمع‌آوری سهام از سویی دیگر در آن به خوبی دیده می‌شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها