کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

خودروهای لوکس در گمرک با چه قیمتی به بازار می آیند؟


کد خبر : ۱۹۴۸دوشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۱:۳۳۹۱۰۰ بازدید

این روزها بحث داغ بازار خودروهای وارداتی، ترخیص خودروهای با حجم موتور 2500 سی‌سی به بالا از گمرک است، خودروهایی که طی ماه‌های ممنوعیت واردات، وارد گمرک شده بودند اما امکان ترخیص ...
خودروهای لوکس در گمرک با چه قیمتی به بازار می آیند؟خودروهای لوکس در گمرک با چه قیمتی به بازار می آیند؟

 این روزها بحث داغ بازار خودروهای وارداتی، ترخیص خودروهای با حجم موتور 2500 سی‌سی به بالا از گمرک است، خودروهایی که طی ماه‌های ممنوعیت واردات، وارد گمرک شده بودند اما امکان ترخیص نداشتند تا آنکه با تصمیم هفته گذشته دولت، سرانجام مجوز ترخیص آن‌ها با تعرفه بالاتر صادر شد. بنا بر اعلام رسمی گمرک، 12 هزار خودرو شامل این مصوبه می‌شوند هر چند بنا بر اطلاعات به دست آمده، هنوز تعرفه واردات آن‌ها نهایی نشده است چرا که از یک سو صحبت از تعرفه 140درصدی به میان می‌آید و از سوی دیگر بحث دو برابر بودن تعرفه واردات این خودروها نسبت به خودروهای عادی مطرح می‌شود.

هر چه هست این خودروها به زودی به بازار خودروی کشور وارد می‌شوند اما مسأله مهم تغییرات قیمت آن‌ها پس از اعمال این تعرفه سنگین است. این خودروها بیش از هفت ماه است در محوطه باز گمرک و زیر آفتاب مداوم سوزان جنوب قرار داشته‌اند و پیش‌بینی می‌شود کیفیت رنگ بدنه و پلاستیک داخل آنها، به پای کیفیت خودروهایی که زمان کمتری در گمرک مانده‌اند نرسد. در این بخش قصد داریم پیش‌بینی از قیمت این خودروها در روزهای پیش رو داشته باشیم. برای استخراج این قیمت‌ها، تعرفه کلیه خودروها 140درصد در نظر گرفته شده است و قیمت‌های خرید معادل قیمت خرده‌فروشی بازار دبی است. در کنار این هزینه‌های دیگری همچون هزینه شماره‌گذاری، مالیات بر ارزش افزوده، عوارض مربوط به ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی، هزینه حمل و نقل و بیمه، هزینه اسقاط خودرو (که این روزها افزایش هم داشته) هم به قیمت‌های اولیه اضافه شده است. در زمینه قیمت‌ها در نظر داشته باشید قیمت‌های بازار دبی برای خودروهایی با آپشن‌های تقریباً کامل در نظر گرفته شده است و در صورتی که خودروهای وارداتی در این زمینه کمبودهایی داشته باشند قیمت‌ها پایین‌تر خواهد آمد. از سوی دیگر قیمت ارائه شده حد بالای قیمت‌ها است که در آن سودی در حدود 30درصد برای فروشنده در نظر گرفته شده تا خواب سرمایه چند ماهه او را نیز جبران کند. در کنار این‌ها ممکن است با وارد شدن تعداد زیادی خودرو به بازار شاه افت قیمت‌ها باشیم ضمن آنکه بیشتر خودروهای موجود در گمرک مدل 2013 هستند و این امر هم می‌تواند قیمت آن‌ها را کمی کاهش دهد. در نهایت واردکنندگان عمده با خرید در تعداد بالا می‌توانند از تخفیف برخوردار شوند که این امر نیز می‌تواند قیمت‌ها را کاهش دهد.

مازراتی
بررسی را با مازراتی آغاز می‌کنیم، زیباروی ایتالیایی که از بدو ورود درگیر حواشی بسیاری شد و در نهایت هم با آغاز محدودیت‌های واردات، هیچ‌گاه نتوانست آن‌گونه که شایسته بود فرصت عرض‌اندام بیابد.

مازراتی گرن توریزمو
یک انتخاب کاملاً لوکس برای آن‌هایی که می‌خواهند خاص بودن را تجربه کنند و البته این خاص بودن قطعاً برایشان گران هم تمام می‌شود. این خودرو را در مدل‌های پایه می‌توان با قیمتی در حدود 114 هزار دلار در دبی خریداری کرد و با این حساب مدل‌های آپشن‌دار آن قیمتی در حدود 130 هزار دلار خواهند داشت. به این ترتیب قیمت خرید آن در دبی رقمی در حدود 390 میلیون تومان است. در کنار این‌ها، حقوق گمرکی این خودرو رقمی در حدود 450 میلیون تومان خواهد شد و با احتساب سایر هزینه‌ها، مالک باید حدود 500 میلیون تومان دیگر هم هزینه کند تا خودرو وارد بازار کشور شود. تا اینجای کار خودرو حداقل 850 میلیون تومان آب خورده است. با پرداخت چنین مبلغی حتی اگر فروشنده منصفی باشید و به سود 15درصدی هم رضایت بدهید قیمت خودرو بیش از یک میلیارد تومان است اما اگر به دنبال سودی در حدود 30درصد باشید قیمت به حدود یک میلیارد و 200 میلیون تومان هم می‌رسد.

مازراتی گرن کابریو
اگر می‌خواهید لذت دیده شدن در یک خودروی روباز را تجربه کنید احتمالاً یکی از بهترین انتخاب‌هایتان این خودرو خواهد بود که البته با قیمت بیش از 170 هزار دلار در مدل‌های آپشن‌دار یک انتخاب گران قیمت در دبی است. برای خرید این خودرو باید بیش از 500 میلیون تومان در دبی هزینه کنید و حقوق گمرکی آن هم نزدیک به 600 میلیون تومان خواهد شد که با احتساب سایر هزینه‌ها به بیش از 650 میلیون تومان می‌رسد. با این حساب وقتی خودرو در نمایشگاه‌ها پارک می‌شود بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه داشته و اکنون نوبت به سود فروشنده است. یک فروشنده منصف این خودرو را به قیمتی بیش از یک میلیارد و 300 میلیون تومان می‌فروشد و اگر سود بیشتری بخواهید قیمت تا بیش از یک و نیم میلیارد تومان هم بالا خواهد رفت.

مازراتی کواترو پورته
ترکیبی از یک خودروی اسپرت و یک سدان چهاردر لوکس همین کواتروپورته خواهد بود. این چهاردر پر قدرت را می‌توان با حدود 490 میلیون تومان در دبی خرید و حقوق گمرکی‌اش هم حدود 570 میلیون تومان خواهد بود و با در نظر گرفتن سایر هزینه، خودرو تا نمایشگاه بیش از یک میلیارد و 100 میلیون تومان هزینه داشته. برای دست یابی به سود 30 درصد قیمت خودرو بیش از یک میلیارد و 400 میلیون تومان خواهد شد.

ب‌ام‌و
برای بسیاری از خریداران بازار ایران، انتخاب ب‌ام‌و یک انتخاب طبیعی است و به همین دلیل ب‌ام‌و همیشه در بازار ایران طرفداران خود را دارد. تا چند سال قبل که سنت شماره‌گذاری ب‌ام‌وها بر اساس حجم موتور بود می‌شد به راحتی از روی نام خودرو به حجم موتور آن پی برد اما اکنون چند سالی است خودروساز باواریایی این سنت را بر هم زده و همین موضوع بسیاری را به اشتباه می‌اندازد. اگر براساس کد خودرو قضاوت کنیم اکنون مدل‌های 528، X3 28i و حتی نمونه‌هایی از مدل X1 همگی باید در گمرک باشند اما واقعیت آن است که این خودروها برخلاف نامشان از موتور 2.8 لیتری بهره نمی‌گیرند بلکه موتور دو لیتری بر رویشان نصب شده که ورودش کاملاً قانونی است و به این ترتیب بسیاری از ب‌ام‌وها مشکل چندانی برای ورد به بازار ایران نخواهند داشت اما از آنجایی که در میان خودروهای وارد شده به ایران همیشه غافلگیری‌هایی دیده می‌شود وضعیت چند مدل با حجم موتور بالاتر از 2500 سی‌سی را بررسی می‌کنیم.

ب‌ام‌و 535
این چهاردر لوکس و البته اسپرت را با آپشن‌های نسبتاً کامل می‌توان با رقمی بیش از 250 میلیون تومان در دبی خریداری کرد. با این حساب وقتی خودرو در نمایشگاه باشد حداقل 600 میلیون تومان هزینه برداشته و با توجه به کمیاب‌بودنش، شنیدن قیمت بیش از 700 میلیون تومان برای آن هم نباید عجیب باشد هر چند آلترناتیوهای ارزان قیمت‌تری همچون مدل‌های 528 هم عرضه می‌شوند که به تعداد قابل توجهی وارد کشور شده‌اند.

ب‌ام‌و سری 7
ب‌ام‌و سری 7 با موتور پرقدرت مانند یک قالیچه پرنده با موتور جت است و البته برای راندن این قالیچه باید دست به جیب هم بشوید. خریدن مدل‌های 740 این خودرو در دبی حدود 400 میلیون تومان آب می‌خورد و برای مدل‌های 750 باید بیش از 450 میلیون تومان هزینه کنید. با این حساب خودروها در نمایشگاه با قیمت‌هایی بیش از یک میلیارد 200 میلیون تومان فروخته خواهند شد که هر چند بسیار بالا است اما تجربه نشان داده این چنین خودروهایی بی‌مشتری نمی‌مانند.

مرسدس‌بنز
وقتی صحبت از خودروی آلمانی به میان می‌آید نمی‌توان به ب‌ام‌و اشاره کرد و نامی از محصولات مرسدس‌بنز نبرد. محصولات مرسدس‌بنز نیز همچون مدل‌های مختلف ب‌ام‌و، با حجم موتورهای متفاوتی عرضه می‌شوند و به این ترتیب انواع مختلفی از آن‌ها در این مدت توانسته‌اند با وجود ممنوعیت واردات خودروهایی با حجم موتور بیش از 2500 سی‌سی خود را به ایران برسانند اما با ورود خودروهای باقی مانده در گمرک می‌توان انتظار دیدن مدل‌های زیر را هم داشت.

مرسدس‌بنز C کلاس
مدل‌های جدید این خودرو هم‌اکنون در خیابان‌های کشور در رفت و آمدند اما نمونه‌های C300 و C350 آن تا به حال امکان ورود نداشتند. مدل‌های مختلف این خودروها را می‌توان با قیمت‌هایی در حدود 200 تا 240 میلیون تومان در دبی خرید و اگر خودروها با آپشن‌های نسبتاً کامل وارد شوند رقمی در حدود 250 میلیون تومان هم عوارض گمرکی به آن‌ها تعلق می‌گیرد و با این حساب قیمتشان در نمایشگاه‌ها به بیش از 500 میلیون تومان خواهد رسید. البته همچنان می‌توان روی گزینه‌های ارزان قیمت‌تر موجود در بازار نظر داشت که به همان نسبت هم موتورهای ضعیف‌تری دارند.

مرسدس‌بنز E کلاس
مدل‌های فیس‌لیفت شده E کلاس به تعداد اندک وارد کشور شده‌اند و به همین دلیل قیمتشان هم بالا است که البته بهای خاص بودن آن‌ها است اما اگر پای مدل‌های E300 و E350 به بازار باز شود، باید آماده جهش‌های قیمتی بیشتری باشم. برای خرید این خودروها با آپشن‌های کامل در دبی باید رقمی بیش از 250 میلیون تومان را در نظر بگیرد و با این حساب وقتی پشت ویترین نمایشگاه‌ها بنشینند، به راحتی به حدود 600 میلیون تومان و فراتر از آن نیز خواهند رسید.

مرسدس‌بنز S کلاس
نسل جدید S کلاس با برچسب قیمتی وحشتناک 1.7 تا 2 میلیارد تومانی به تهران آمد و برای چند روز به تیتر اول بحث‌های خودرویی تبدیل شد. مشخص نیست آیا در میان خودروهای وارد شده نمونه‌هایی از نسل جدید هم وجود دارد یا نه اما قطعاً تعدادی از مدل‌های نسل قبلی متعلق به سال 2013 هم‌اکنون در گمرک آماده ترخیص‌اند. مدل‌های S300 نسل قبلی در دبی با تجهیزات نسبتاً کامل قیمتی در حدود 400 میلیون تومان داشتند و با این حساب و با در نظر گرفتن پرداخت تعرفه‌ای بیش از 400 میلیون برای آن‌ها، خودروها با هزینه‌ای در حدود 900 میلیون تومان به نمایشگاه می‌رسند و به همین دلیل برچسب قیمتی بیش از یک میلیارد تومانی برای آن‌ها اصلاً عجیب نخواهد بود هر چند با حضور مدل‌های نسل جدید قیمت این خودروها اندکی افت می‌کند و به همین دلیل می‌توان حدس زد خریدان خوش‌شانس بتوانند با پرداخت مبلغی بین 900 میلیون تا یک میلیارد این خودرو را بخرند رقمی که البته برای مدل‌های S500 نسل قبلی می‌تواند تا 1.2 میلیارد هم باشد. 

هیوندای
بخش عمده‌ای از محصولات هیوندای در این مدت بدون مشکل خاصی وارد کشور شدند اما در این میان بعضی از مدل‌ها پشت سد ماندند و ورودشان می‌تواند جان تازه‌ای به بازار بدهد.

هیوندای جنسیس
این خودرو با آپشن‌هایی در سطح مناسب و البته به صورت تک فروشی در دبی قیمتی بیش از 150 میلیون تومان دارد. با این حساب و البته پرداخت حدود 180 میلیون تومان گمرکی و البته هزینه‌های جانبی دیگر، با هزینه‌ای در حدود 350 میلیون تومان به تهران می‌رسد و با این حساب قیمت بیش از 400 میلیون تومانی برای آن اصلاً عجیب نخواهد بود. البته هم‌اکنون نمونه‌های صفر کیلومتر این خودرو با قیمت کمتر از 300 میلیون تومان هم در بازار وجود دارد و به همین دلیل قیمت نمونه‌های وارداتی جدید کاهش خواهد یافت ضمن آنکه واردکنندگان عمده به راحتی می‌توانند تخفیف‌های مناسبی هم از فروشندگان دبی بگیرند.
هیوندای سنتنیال
این لوکس‌ترین محصول هیوندای هر چند به تعداد بسیار اندک وارد کشور شده اما از جمله خودروهایی است که حتی در اوج محدودیت‌ها هم به هر شکل ممکن وارد می‌شد و سر از نمایشگاه‌ها درمی‌آورد. برای خرید این خودرو در دبی باید بیش از 200 میلیون تومان هزینه کنید و با پرداخت عوارض وقتی خودرو به نمایشگاه می‌رسد بیش از 500 میلیون تومان هزینه داشته و در این شرایط با قیمتی بین 600 تا 700 میلیون تومان عرضه خواهد شد که البته قیمت بالایی برای هیوندای است هر چند کمیاب بودنش می‌تواند تا حدودی این قیمت بالا را توجیه کند.

کیا
خواهر خوانده هیوندای هم هر چند در این مدت توانست نسل جدید محصولاتش را به ایران وارد کند اما تعدادی از خودروهایش هم پشت سد واردات ماندند.

کیا کادنزا
این خودرو با موتور 3.5 لیتری عرضه می‌شود و با تجهیزات نسبتاً کامل در دبی حدود 100 میلیون تومان قیمت دارد. با این قیمت و البته پرداخت حقوق گمرکی 120 میلیون تومانی و هزینه‌های جانبی، این خودرو در نهایت قیمتی در حدود 300 میلیون تومان خواهد داشت هر چند با تخفیف‌هایی که می‌توان از فروشندگان دبی گرفت و البته وجود نمونه‌های صفر کیلومتر در بازار شاید قیمتی در حدود 270 میلیون تومان برای آن منطقی‌تر باشد.
کیا سورنتو
این خودرو پس از آنکه یک فیس‌لیفت مختصر را تجربه کرد توانست بیش از قبل نظر بازار را به خود جلب کند و با ورودش می‌تواند خریداران بیشتری هم در بازار بیابد. این خودرو را با موتور 3.5 لیتری می‌توان با حدود 100 میلیون تومان در دبی خرید و با این حساب در نمایشگاه‌ها باید با قیمتی نزدیک به کادنزا به فروش برسد.

تویوتا 
تویوتا محبوبیت زیادی در بازار ایران دارد و با معرفی نسل جدید محصولاتش به بازار توانسته در دوران محدودیت واردات هم بازار خود را حفظ کند اما در میان خودروهای این شرکت بیش از همه شاسی‌بلندها هستند که منتظر ورودشان از گمرک هستیم. 

تویوتا لندکروزر
غول بیابان‌گرد تویوتا همان قدر که با ابهت است گران هم هست. مدل‌های شش سیلندر 4 لیتری‌اش در ایران حدود 500 میلیون تومان قیمت خواهند خورد و مدل‌های هشت سیلندر 5.7 لیتری‌اش با موتور 362 اسب‌بخاری با قیمتی بیش از 700 میلیون تومان عرضه خواهند شد. با این حساب شاید شنیدن قیمت 900 میلیون تومان برای لکسس LX به عنوان برادر شیک‌پوش لندکروزر دیگر چندان عجیب نباشد.

تویوتا پرادو
پرادو در تیپ‌های مختلفی عرضه می‌شود اما مدل‌های 5در شش سیلندر آن با تجهیزات نسبتاً کامل در دبی حدود 180 میلیون تومان قیمت دارند و با این حساب در نمایشگاه‌ها با قیمتی در حدود 500 میلیون تومان به فروش خواهند رسید هر چند تویوتا هم از جمله خودروهایی است که فروشندگان در دبی تخفیف‌های خوبی برای خریداران عمده می‌دهند و به این ترتیب می‌توان امیدوار بود قیمت این خودرو در محدوده بین 400 تا 500 میلیون تومان باشد.

پورشه
برند محبوب خودرو دوستان آلمانی در سال‌های اخیر عملکرد پر فراز و نشیبی داشته معمولاً به خاطر قیمت بالای محصولاتش در معرض اتهام بوده قیمت‌هایی که البته با وضعیت پیش رو بالاتر هم خواهد رفت. مدل‌های مختلف پورشه آنقدر تنوع تیپ و آپشن دارند که اعلام قیمت دقیق برای آن‌ها بسیار دشوار است و به همین دلیل قیمت‌های ما هم تا حدودی تقریبی است.

پورشه 911
این با اصالت‌ترین پورشه موجود در بازار، حتی اگر در مدل‌های پایه هم به ایران به یاد (که تقریباً بعید است) حدود 800 میلیون تومان قیمت خواهد داشت و این قیمت در مدل‌های فول به بیش از یک میلیارد تومان خواهد رسید.

پورشه باکستر و کیمن
با وضعیت پیش رو، باکستر حتی اگر در ساده‌ترین مدل هم وارد شود نزدیک به 500 میلیون تومان قیمت خواهد داشت و در مدل‌های فول که وارداتی‌های ایران هم به احتمال فراوان جزو آن‌ها هستند قیمت‌ها بالای 700 میلیون تومان خواهد بود. وضعیت کیمن به عنوان برادر سقف‌دار باکستر هم کم و بیش به همین شکل است.

پورشه پانامرا
تنوع مدل‌های پانامرا زیاد است اما در مدل‌های 4S قیمت‌ها به راحتی به بالای1.3 میلیارد تومان هم می‌رسد.

پورشه کاین
شاسی‌بلند محبوب پورشه هم در زمینه قیمت تقریباً هم آوا با پانامرا است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها