کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بستر عرضه مدل های جگوار در ایران


کد خبر : ۱۹۴۵۵چهارشنبه، ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۵۵:۳۴۷۳۰۹ بازدید

جگوار را می توان برندی انگلیسی معرفی کرد که این روزها رقیب جدی خودروهای آلمانی شده است. در واقع در اصالت جگوار مانند هر خودرو ...
بستر عرضه مدل های جگوار در ایرانبستر عرضه مدل های جگوار در ایران

جگوار را می توان برندی انگلیسی معرفی کرد که این روزها رقیب جدی خودروهای آلمانی شده است. در واقع در اصالت جگوار مانند هر خودرو انگلیسی دیگر صدای لوکس بودن شنیده می شود. در دوره های تاریخی مختلف پیش و پس از انقلاب اسلامی 1357 افرادی به دنبال اخذ نمایندگی جگوار در ایران بودند. اگر تا همین چند سال پیش به یکی از نمایشگاه های معروف خیابان شریعتی می رفتید، مجسمه های جگوار را در آنجا می دیدید که به سال های قبل بر می گشت.

دلایل مختلفی برای عدم همکاری مستقیم جگوار با ایران بوده است. ولی می توان اصلی ترین آن ها را مشکلات تامین اعتبار افراد نماینده و جو سیاسی دانست. با توجه به لغو تحویم ها می توان امیدوار بود که این برند اصیل 94 ساله با شمایل رسمی پا به خاک ایران بگذارد. البته در ایران مدل های مختلفی از جگوار وجود دارد که تعداد آن ها زیاد نیست و داستانی شبیه به داستان مینی برای آن ها اتفاق افتاده است. با توجه به اینکه این روزها مدیریت مالکیت صد در صدی انگلیسی در جگوار دیده نمی شود و برندهای دیگر انگلیس در ایران نماینده رسمی زده اند، احتمال دارد که ورود این برند به مراتب از قبل راحت تر باشد. نکته مهم برای واردات هر خودرو در ایران، قوانین گمرکی است. مهم ترین آن ها هم قانون ممنوعیت واردات خودرو 2500 سی سی به بالا است که این روزها باعث شده برخی برندها نتوانند به ایران راه پیدا کنند.


hss7e5ta5opb96yj2sp7.jpg


در مورد جگوار هم تا چند سال پیش همین مسئله صادق بود که به خاطر حجم موتور بالای محصولات، احتمال حضور آن ها به صفر نزدیک می شد. ولی در این اواخر شاهد هستیم که برخی محصولات جگوار با موتور کم مصرف دو لیتری توربو عرضه می شوند که ۲۴۰ اسب بخار و ۳۴۰ نیوتون متر گشتاور تولید می کنند. این مسئله برای ما ایرانیان خوشایند است. از آن جهت که باعث حضور برند اصیل جگوار در ایران می شود. امروز اگر جگوار بخواهد به بازار ایران بیاید با مدل های XF، XE و XJ که موتور دو لیتری دارند، می توان حضوری به نسبت مناسب داشته باشد.

XF خودرویی دیفرانسیل عقب است که در بازار جهانی رقیب لکسوس GS، ب ام و سری ۵، مرسدس بنز کلاس E و آئودی A6 می شود. این خودرو با موتور دو لیتری ۲۴۰ اسب بخاری به کمک یک گیربکس هشت سرعته شتاب صفر تا صد را در ۷ ثانیه ثبت می کند به سقف سرعت ۲۴۸ کیلومتر بر ساعت می رسد. قیمت این خودرو در حاشیه خلیج فارس با توجه به کیت و نسخه های مختلف بین ۱۷۵ تا ۲۵۵ هزار درهم است.


412jebgumd6548o3fqfw.jpg


XE هم دیفراسیل عقب بوده و رقیب لکسوس IS، ب ام و سری ۳، مرسدس بنز کلاس C و آئودی A4 محسوب می شود. این خودرو همان موتور دو لیتری را دارد. با این تفاوت که هم در نسخه ۱۹۷ اسب بخاری و هم ۲۴۰ اسب بخاری عرضه می شود. نسخه ۲۴۰ اسب بخاری شتابگیری صفر تا صد را در ۶٫۸ ثانیه ثبت کرده و سقف سرعت آن توسط مدار الکتریکی به ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. نسخه ۱۹۷ اسب بخاری هم شتابگیری را در ۷٫۷ ثانیه انجام داده و ۲۳۷ کیلومتر بر ساعت، نهایت سرعتی است که این نسخه XE می تواند به آن برسد. قیمت این خودرو در حاشیه خلیج فارس بین ۱۶۵ الی ۱۹۷ هزار درهم است.

XJ را می توان یکی از نوابغ جگوار دانست که در ایران بدون شک طرفداران زیادی پیدا می کند. این خودرو در بازار جهانی رقیب مرسدس بنز کلاس S، ب ام و سری۷ و لکسوس LS محسوب می شود. جالب است بدانید که این خودرو مجلل را با موتور دو لیتری هم عرضه می کنند. شاید در نگاه اول فکر کنید که اتاق ۱٫۷تنی این خودرو مانع حرکت خوب و سریع XJ با موتور دو لیتری می شود. ولی این خودرو با همان پیشرانه مذکور، شتاب صفر تا صد را در ۷٫۵ ثانیه می پیماید و به سرعت ۲۴۱ کیلومتر بر ساعت می رسد. جالب است که مصرف ترکیبی این خودرو کمتر از ۹ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر است. قیمت این خودرو در نسخه فول آپشن دو لیتری در حاشیه خلیج فارس ۳۲۰ هزار درهم اعلام می شود. در صورت حضور این خودرو در ایران، می توانیم شاهد استقبال قشر مرفه از این خودرو باشیم. زیرا در کنار لوکس بودن، در باطن این خودرو جذابیت، کیفیت، اصالت و فناوری وجود دارد که با ظاهر زیبا، خودرویی تکمیل را به خیابان ها می فرستد.

برخی خبرها حاکی از آن است که جهت اخذ نمایندگی جگوار برای ایران اقدام شده و احتمالا در چند وقت آینده خبرهایی از این برند انگلیسی در فضای رسانه ای منتشر می شود.
 


روزنامه دنیای خودرو- حسین دلاور



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها