کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

معجزه چینی در بازار خودروی ایران


کد خبر : ۱۹۳۳۶یکشنبه، ۱۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۳:۴۷۸۷۸۱ بازدید

سرنوشت خودروسازان چینی فعال در ایران در دوران لغو تحریم‌ها و بازگشت خودروسازان اروپایی به کشور، از موضوعات مهم صنعت ...
معجزه چینی در بازار خودروی ایرانمعجزه چینی در بازار خودروی ایران

 در این زمینه کارشناسان معتقدند که خودروهای چینی از یک سو به دلیل پایین بودن قیمت و از سوی دیگر به دلیل روند ارتقای کیفیت، در آینده سهم قابل توجهی از بازار خودرو را از آن خود خواهند کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علامه طباطبایی در این زمینه می‌گوید: خودروهای چینی با توجه به قیمت‌شان از سطح کیفی مناسبی برخوردارند. اگر برخی سیاست‌ها باعث حمایت غیر منطقی از ایران خودرو و سایپا نشود، بازار خودروهای ارزان قیمت ایران در اختیار تولیدکنندگان خودروهای چینی قرار خواهد گرفت.

علی خاکساری خاطرنشان می‌کند: خودروهای چینی مزیت رقابتی مهمی به نام قیمت ارزان را در رقابت با خودروهای تولیدی خودروسازان اروپایی در اختیار خواهند داشت که باعث تقویت حضور آنها در بازار ایران خواهد شد.

یک کارشناس صنعت خودرو نیز در این زمینه می‌گوید: مونتاژکاران خودروهای چینی در ایران به دلیل پایین بودن قیمت محصولاتشان به تدریج سهم بیشتری از بازار را از آن خود خواهند کرد.

امرالله امینی خاطرنشان می‌کند: در حال حاضر شاهدیم برخی مونتاژکاران خودروهای چینی در کشور محصولاتشان را به صورت قسطی بدون بهره و با تخفیف عرضه می‌کنند. این در حالی است که خودروسازان داخلی به دلیل معیوب بودن فرآیند بهره‌وری در این شرکتها، نتوانسته‌اند محصولاتشان را با تخفیف و شرایط مشابه محصولات چینی عرضه کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی نیز می‌گوید: در صورتی‌که خودروسازان داخلی اقدامات اساسی برای انتقال تکنولوژی و توسعه محصول انجام ندهد خودروسازان چینی می‌توانند ظرف چند سال آینده بازار خودروی ایران را فتح کنند.

شهرام آزادی تصریح می‌کند: با توجه به پیشرفت‌های اخیر صنعت خودروی چین مناسب است که در نوع روابط با خودروسازان چینی تجدیدنظر و نسبت به همکاری تکنولوژیکی و انتقال فن‌آوری از این کشور اقدام شود در غیر این صورت با ادامه روند واردات خودروهای آماده و مونتاژی چینی به کشور، ظرف چند سال‌ آینده شاهد فتح بازار خودروی ایران از سوی این شرکتها خواهیم بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها