کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مشخصات A380 بزرگترین هواپیمایی که ایران خرید


کد خبر : ۱۹۲۸۹شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۹:۲۶۱۷۵۲۵ بازدید

در سفر دکتر حسن روحانی به فرانسه، قرارداد خرید بیش از 100 فروند هواپیمای ایرباس میان طرف ایرانی و این غول هواپیماسازی ...
مشخصات A380 بزرگترین هواپیمایی که ایران خریدمشخصات A380 بزرگترین هواپیمایی که ایران خرید

در سفر دکتر حسن روحانی به فرانسه، قرارداد خرید بیش از 100 فروند هواپیمای ایرباس میان طرف ایرانی و این غول هواپیماسازی نهایی شده است.

براساس اطلاعات منتشر شده، بخشی از این هواپیماها از نوع ایرباس A380 یعنی بزرگترین هواپیمای مسافربری جهان است. شرکت هواپیماسازی ایرباس متعهد شده در سریع‌ترین زمان هواپیما ایرباس A380 را در اختیار ایران قرار دهد. علاوه بر این، ده‌ها فروند هواپیمای مسافری کوچک و متوسط برای مسیرهای داخلی خریداری شده است.

قیمت هواپیمای A380 حدود 414 میلیون دلار است.

سبد خرید بزرگ ایران، تنها پر سر و صداترین هواپیمای مسافرتی جهان را در خود کم داشت.

ایرباس 380، هواپیمای چهار موتوره، پهن پیکر و دور برد ایرباس به حساب می‌آید و از حیث حجم و ظرفیت مسافرگیری بزرگترین هواپیمای جهان محسوب می‌شود.

این هواپیما که سال گذشته به طور نمادین در فرودگاه امام خمینی فرود آمد، به دلیل بزرگی غول آسای خود تنها در تعداد کمی از فرودگاه‌های جهان توان نشست و برخاست دارد و در این بین فرودگاه‌ امام خمینی ایران نیز جز همین فرودگاه‌های محدود به حساب می آید.

این هواپیما دو طبقه در سه کلاس پروازی مسافرگیری می‌کند و در صورت مجزا شدن کلاس‌ها بیش از 520 مسافر و درصورت استفاده بدون کلاس پروازی بیش از 850 مسافر را جابجا می‌کند.این هواپیمای غول پیکر که کار طراحی‌اش در سال 2005 به پایان رسیده و از سال 2007 استفاده تجاری از آن کلید خورده است برای رقابت با خاطره بویینگ 747 ساخته شد و در آن چهار کشور فرانسه، آلمان، اسپانیا و انگلیس مشارکت داشته‌اند.

این هواپیمای خاص که شاید استفاده از آن اعتبار خاصی به صنعت هواپیمایی کشورها ببخشد در طول مذاکرات اخیر ایران با ایرباس در دستور کار قرار گرفته و بناست 12 فروند آن در آینده نزدیک به ناوگان هوایی کشور بپیوندند.


ne1a39115yva3x1pmms.jpg


قسمت ارابهٔ فرود هواپیما، مشتمل بر 22 عدد چرخ است که نحوهٔ جاگذاری آنها‏، مشابه چرخ‏‌های بوئینگ 747 و 777 است.فرود هواپیمای A380 تنها در برخی از فرودگاه‌های جهان امکان‌پذیر است.


مشخصات:

* فاصله نوک دو بال: 79،65 متر

* طول: 72،75 متر

* ارتفاع: 24،08 متر

* ظرفیت مسافر: 525 نفر در 3 کلاس

نمایش ایرباس A380 در نمایشگاه صنعت هوایی پاریس 2015 :



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها