کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد
آداک خودرو

فرزند کوچک فراری در ایران چه قیمتی دارد ؟

کدخبر:۱۹۲۷۶شنبه، ۱۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳:۴۷۹۹۱۲ بازدید

جذابیت نام آلفارومئو در این است که همان اصالت ایتالیایی فراری و مزراتی را دارد؛ البته در پکیجی کوچک‌تر و دست‌یافتنی‌تر. اما چهره این روزهای ...
فرزند کوچک فراری در ایران چه قیمتی دارد ؟

جذابیت نام آلفارومئو در این است که همان اصالت ایتالیایی فراری و مزراتی را دارد؛ البته در پکیجی کوچک‌تر و دست‌یافتنی‌تر. اما چهره این روزهای آلفارومئو کوچک‌ترین نشانی از میراث سرعت و هیجان این برند دوست‌داشتنی ندارد.با نگاهی به این گذشته پر از هیجان، جای تاسف دارد که ساخته‌های 2 دهه اخیر این ایتالیایی اصیل محدود شده‌اند به خودروهایی دور از هیجان برپایه پلت‌فرم‌های اقتصادی فیات و محصولات دیفرانسیل جلو ناامید‌کننده. در این بین، هر از ‌گاهی، کورسوی امیدی هم دیده می‌شد مثل ۸C Competizione که البته همچون ساخته‌های فراری و مزراتی، گران‌قیمت بود و نه‌چندان دست‌یافتنی. اما آلفارومئو دیگر خسته شده از این درجا زدن‌های مدام در مسیر بازگشت به میراث گذشته. با 4C، آلفارومئو می‌خواهد به روزهایی بازگردد که با ساخته‌های دلربا و مهیجش، ستوده می‌شد. در واقع 4C تنها یک خودرو اسپرت خوش‌چهره و مهیج نیست بلکه آغاز دوباره آلفارومئو است.

 آلفاموتور، نماینده رسمی آلفارومئو در کشورمان پس از تجربه موفق عرضه‌ هاچ‌بک‌های خواستنی میتو و جولیتا، چند وقتی میشود که 4C را روانه بازار ایران کرده است تا ما هم در این مسیر بازگشت به شکوه گذشته، همراه آلفارومئو باشیم.


یک اسباب‌بازی مهیج برای آدم بزرگ‌ها!

a6klnb7l0s77opuq10.jpg

4C یک خودرو عادی برای سواری گرفتن‌های عادی نیست؛ این کوپه دلفریب آلفارومئو، یک اسباب‌بازی مهیج برای آدم بزرگ‌هاست. این خودرو ساخته شده تا شما را خوشحال کند، تا به شما حس هیجان بدهد‌ و خیلی هم خوب این کار را انجام می‌دهد. تصور کنید درون یک ساختار مونوکوک مستحکم و در عین حال، سبک وزنِ فیبرکربنی که از جلو و عقب به استحکامات آلومینیومی متصل است، قرار دارید. نمونه ساختاری اینچنین پیشرفته در خلق ابرخودرو‌های فوق‌مدرن و گران‌قیمت مک‌لارن و 918 اسپایدر پورشه به‌کار رفته. حال تصور کنید غرش موتوری را که درست پشت سرتان قرار گرفته. البته این موتور تنها 4 سیلندر و 237 اسب بخار قدرت دارد اما به لطف شاسی فوق سبک که وزن خالص خودرو را به تنها 895 کیلوگرم محدود کرده، 4C در ازای هر 3 کیلو و 786 گرم از وزنش، یک اسب بخار قدرت در اختیار دارد. مزیت این وزن کم و نسبت عالی قدرت به وزن را بر سر هر پیچی احساس خواهید کرد وقتی خودرو بسیار چابک، کاملا تحت فرمان و قدرتمند احساس می‌شود.


ukyr8nhymvs53pzdgh3d.jpg

موتوری که پشت سر راننده، لحظه به لحظه سمفونی سرعت و هیجان را اجرا می‌کند نیز کاراکتر جذابی دارد. این واحد 1.7 لیتری مجهز به توربوشارژر و سامانه تزریق مستقیم سوخت است و توان تولید بیشینه گشتاوری برابر با 350 نیوتن متر را دارد که 80 درصد آن از دورهای پایین 1.700 دور در قیقه در دسترس قرار می‌گیرد. دوست‌داشتنی‌تر غرش اگزوز خوش‌صدای متصل به این نیروگاه جمع و جور، سوت جذاب نفس کشیدن‌های توربوشارژر آن است که هیجان خاصی به هر بار تخته کردن پدال گاز می‌دهد. برخلاف اکثر خودروسازانی که تلاش می‌کنند این سوت نفس‌های توربوشارژر را در خودروهای اسپرتشان محو کنند، اما آلفارومئو از این صدا برای پمپاژ آدرنالین بیشتر در خون بهره برده است.

4C مانند فراری‌ها و دیگر ابرخودروهای امروزی مجهز به یک گیربکس دو‌کلاچ است از نوع 6 سرعته که به ادعای آلفارومئو، در تنها 130 میلی‌ثانیه دنده عوض می‌کند. اما برخلاف اکثر ابرخودرو‌های امروزی، فرمان فاقد مکانیسم کمکی است؛ مشخصه‌ای که نه‌تنها در پایین نگاه داشتن وزن خودرو تاثیرگذار بوده، بلکه لذتی متفاوت به تجربه رانندگی تهاجمی با یک خودرو اسپرت می‌دهد؛ تجربه ارتباط نزدیک با جاده و محور جلو. سوار بر این ابرخودرو ارزان‌قیمت، دوست دارید مسیر خانه تا محل کارتان تبدیل شود به مسیری پیچ در پیچ در دل کوهستانی پر از درخت با دره‌های بسیار. اما هر آنچه در این پاراگراف خواندید، برای جاده‌های رویایی شمال ایتالیاست. در دنیای واقعی من و شما که پر است از جاده‌های افتضاح و خیابان‌های پر از دست‌انداز، 4C بیشتر به درد بُردن هوش و حواس مردمِ کوچه و شهر می‌خورد.


دیده خواهید شد!
 

8w1ogu3xiddf6sf9x0g.jpg


یک درصد هم شک نکنید که پشت فرمان 4C، دیده خواهید شد. راماچیوتی دستچینی از جذاب‌ترین المان‌های طراحی آلفارومئو‌های امروز و دیروز را برای خلق جذاب‌ترین کاراکتر ممکن به‌کار برده. تناسبات عالی بدنه نیز در رسیدن به این ژست مصمم و اغواگر نقشی انکارناپذیر داشته. با طول بدنه‌ای کمتر از 4 متر، 4C 39 سانتیمتر کوتاه‌تر از پورشه کِیمن است اما با پهنای 2.090 میلیمتری، البته با احتساب آیینه بغل‌های بیرون زده، 15 میلیمتر پهن‌تر از این پورشه است. این قالب کوتاه اما پهن با ارتفاعی که به 1.2 متر هم نمی‌رسد، هم در ظاهر القا‌‌کننده احساس سرعت است و هم در حرکت، مانورپذیری خودرو را ارتقا‌ می‌دهد. هویت بخش این چهره جذاب 4C، جلوپنجره مثلث‌شکل نمادین آلفارومئو است که تمامی خطوط بدنه از گوشه گوشه آن آغاز شده‌اند و به سبکی چشم‌نواز، تا دریچه‌های هوای تعبیه شده در شانه برآمده و تنومند چرخ‌های عقب، امتداد یافته‌اند. طرح مخفی ستون‌های جلو نه‌تنها طرح کابین یک جنگنده هوایی را به 4C داده بلکه تلاش دیگری است در جهت نزدیک‌تر جلوه دادن 4C به 33 استراداله. از نمای عقب نیز 4C ژست مشخص یک آلفارومئو اصیل را دارد. از دیگر مشخصه‌های جذاب طراحی بدنه 4C باید به چراغ جلو‌های فاقد لنز با 7‌ پروژکتور مجزا و قاب فیبر‌کربنی (آپشنال)، آیینه‌های جانبی بیرون‌زده از دل در‌‌ها و چرخ‌های آپشنالِ طرح کلاسیک آلفارومئو در ابعاد 18 اینچ در محور جلو و 19 اینچ در محور عقب اشاره کرد.


در این کابین دوست دارید سریع برانید!

v642dyy6cgi9peifnd5p.jpg

با ارتفاع کم و پادری‌های پهنی که 4C دارد، تعجبی ندارد اگر سوار شدن به آن کمی هم دردسر داشته باشد. اما پشت فرمان که قرار گرفتید، خود را در موقعیتی راحت می‌یابید که با وجود ابعاد جمع و جور خودرو، کاملا جادار است و فضای قابل توجهی برای پا و سر دارد. دلیل آن هم این است که نشیمن صندلی‌های اسپرت، همچون خودروهای اسپرت واقعی، در ارتفاع بسیار پایینی قرار دارد و خود صندلی‌ها نیز تا حد ممکن، باریک طراحی شده‌اند. درضمن از آنجایی که فرمان قابلیت تنظیم ارتفاع و فاصله دارد، به راحتی می‌توانید بهترین موقعیت رانندگی را برای خود تنظیم کنید. کابین به گونه‌ای طراحی شده که مطمئن باشید قرار است تجربه‌ای مهیج از سواری با 4C داشته باشید. طراحی متمایل به سمت راننده داشبورد، صفحه نمایش مهیج نشانگرهای پشت فرمان به سبک اونتادور و لکسس LF-A و از همه مهم‌تر، جزئیاتی همچون بخش‌های بدون پوشش فیبر‌کربن شاسی و قسمت‌های فلزی بیرون مانده از رودری‌ها به رنگ بدنه نیز نشان می‌دهند این کوپه اسپرت آلفارومئو برای سریع راندن ساخته شده و بس. از نظر امکانات رفاهی اما 4C تقریبا چیزی برای عرضه ندارد.

البته دلیل آن، مدیریت بهینه وزن برای رسیدن به بهترین عملکرد فنی بوده. برای مثال، خودرو به‌صورت استاندارد فاقد سیستم تهویه است اما درصورت سفارش، بدون هزینه اضافی روی آن نصب می‌شود. حتی صندلی سرنشین برای صرفه‌جویی در وزن، فاقد مکانیسم تنظیم ارتفاع و فاصله است. همچنین، با وجود اینکه 4C موتور وسط است و می‌شد از فضای زیر کاپوت جلو به عنوان فضای باری جادار بهره بُرد، مهندسین آلفا باز هم به دلیل صرفه‌جویی در وزن و مدیریت بهینه آن، فضای بار را پشت موتور، آن هم در ابعادی محدود (تنها 110 لیتر) تعریف کرده‌اند. با این حال اما این چند قلم ضعف نمی‌توانند آنچنان مشکل‌آفرین باشند چراکه 4C برای مسافرت‌های طولانی مدت و یا جابه‌جایی بار ساخته نشده.


شماره گذاری اولین آلفارومئو 4C در آبان ماه سال جاری :

0s1xrdlpnmogeox6k6sh.jpg

"شرکت آلفاموتور نسخه Launch Edition، 4C  را در دو رنگ سفید و قرمز و به تعداد محدود به بازار ایران عرضه نموده این نسخه از آلفارومئو 4C که تنها 1000 دستگاه از آن ساخته شده جز اولین 4سی های تولید شده در سایت تولید مودنا گروه فیات کرایسلر است ."


دلبر 700 میلیون تومانی آلفا!

zijfya72l1gfmdr212c4.jpg

4C در بازاری عرضه می‌شود که یک طرفش را تویوتا GT86 گرفته و سمت دیگرش را، کیمن و باکستر پورشه. مدل پایه 4C با امکانات استانداردی همچون اِیربگ راننده و سرنشین، ABS، کنترل هرزگردی، آیینه بغل‌های برقی مجهز به گرمکن، همیار استارت در سربالایی، کنترل پایداری بر سر پیچ‌ها، چراغ‌های LED عقب، فرمان با تنظیم برقی فاصله و ارتفاع، اهرم‌های تعویض دنده پشت فرمان و هشدار کاهش فشار باد تایرها، در ایتالیا قیمت پایه‌ای نزدیک به 53 هزار و 500 یورو دارد اما کافی است آپشن‌هایی همچون چراغ‌های جفت LED جلو با کاور فیبر‌کربنی، فرمان اسپرت چرمی با میکروفایبر و دوخت سرخ‌رنگ، پوشش چرم صندلی‌ها، سیستم صوتی پیشرفته آلفارومئو، کلیپر‌های رنگی سیستم ترمز، چرخ‌های طرح کلاسیک آلفارومئو با تایرهای اسپرت، سنسور‌های پارک عقب و تزئینات رِیس را با یکی از رنگ‌های سفارشی بدنه (سفید صدفی، سُرخ آلفا، سُرخ مسابقه‌ای، نوک مدادی بازالت) سفارش دهید، این رقم خیلی راحت به 65 هزار یورو هم می‌رسد.

  09lviuhha615ercglrx0.jpg

با این حساب، تویوتا 86 با تمامِ قابلیت‌های عملکردیِ ستودنی‌اش، به هیچ عنوان رقیبی در قد و قواره 4C نخواهد بود چراکه جدای از فاصله قیمت معنادار، از نظر ظاهری نیز توان رقابت با افسون چهره 4C را ندارد؛ درست همانطور که نام و نشان تویوتا، آن هیجان و میراثِ سرعتِ آلفارومئو را ندارد. پس 4C در کشورمان هم باید رو در روی کِیمنی قرار بگیرد که نشان پرشکوه پورشه را روی خود دارد؛ بسیار لوکس‌تر و راحت‌تر‌ از 4C است و از یک پیشرانه 6 سیلندر 325 اسب بخاری نیرو می‌گیرد. این 911 کوچولوی پورشه، سنگ محک کوپه‌های موتوروسط کوچک است و به هندلینگ عالی‌اش شهرت دارد. کِیمن S در یک کلام، محشر است. با تمام این اوصاف اما 4C از پیش بازنده این رویارویی نیست، حتی اگر قیمتی در حد کِیمن و یا باکستر داشته باشد. چهره این زیباروی ایتالیایی چنان افسونی دارد که نمی‌توان مجذوبش نشد. مهندسی پیشرفته زیرپوشِ فوق سبک وزنِ این پیکره جذاب نیز چنان کاراکتر وحشی و سریعی به 4C داده که حتی در برابر کِیمن S 6 سیلندر و 325 اسب بخار قدرتش، کم نمی‌آورد. و از همه مهم‌تر اینکه 4C یک پورشه دیگر، با آن چهره تکراری نیست و خریداران خاص خود را خواهد داشت.


tz7mocwq9ke1y4cz38j.jpg


آلفارومئو 4C را هرجور که حساب کنید نسبت به قیمت جهانی نباید در ایران بالاتر از 500 میلیون تومان قیمت گذاری کرد ولی در آشفته بازار خودرویی کشورمان این خودرو به صورت پلاک و تحویل فوری با قیمت 700 میلیون تومان عرضه میشود .

z510wdgeylrproqm0ws.jpg

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

بهزاد تحریم: 1394/11/1000:21:33،
274
34
یه عده دارن امورات زندگیشونو با دیوار مهربونی سپری میکنن، یه عده هم برا عشق و حالشون 700 میلیون پول میسرفن
نیما: 1394/11/1004:20:15،
143
180
دارندگی و برازندگی
بیشتر همون یه عده که شما بهشون حسودیت می شه کارخانه دار یا صاحب بیزینس هستند و تعداد زیادی کارگر و مهندس و... از همون کارخانه و بیزینسی که اون یه عده تاسیس کردند و اداره می کنند نون می خورند

با وجود افراد تنگ نظر و کوته فکری امثال شما فرار سرمایه ها و مغز ها از کشور کاملا قابل درک هست!
ali: 1394/11/1007:29:37،
174
39
سلام اقا بهزاد راست میگن، نیمای عزیز منم یه بیزینس مختصر دارم شکر خدا دوازده نفر مشغولن اما ماشینم یه مزدا۳ مدل ۸۸ حتی فکر به این ماشینم نمیکنم چون ممکنه همکارام فکر کنن خدای ناکرده برده منن در صورتیکه اونا ولی نعمت ما هستن. این وسایلو فقط افراد نوکیسه میخرن شک نکن
امیر: 1394/11/1008:27:47،
63
18
سوای خاص بودن ماشین و اسپرت بودن ... یه مورد نظر منو جلب کرده اینکه دریچه بخاری و کولرش منو یاد پراید وطنی خودمون میندازه آدم توش بشینه احساس غریبی نمی کنه !
حميد: 1394/11/1008:31:31،
63
12
اين خودرو اصلا به در ايران نمي خوره اين براي اتوبانهاي اروژا طراحي شده. ارتفاع خيلي پايين ماشين در خيابونهاي درب و داغون ايران،كيفيت بسيار پائين بنزين كه براي موتور اين ماشين مثل سم ميمونه ، بعد هم رانندگي هاي غير اصولي مردم در ايران كه واقعا ريسك بردن اينجور خودروها رو توي خيابون بالا ميبره.
آرش: 1394/11/1008:32:26،
71
18
کسی که واقعا تاجر باشه پول به اینا نمیده من کلی تاجر میشناسم همه هیوندا کیا سواران
حسین: 1394/11/1008:43:00،
91
12
آقا نیما همه که بیزنس من نیستن مث شما ،بعضیا اختلاس من هستن و پول اینا واسشون پشیزه.بهزاد منظورش اینا بود.
م: 1394/11/1009:34:15،
57
26
خطاب به نیما:
شما فرار کن مغز
چه قدرم ادعای فهمت میشه.تو اگر اینجا نمیتونستی جیب همه رو خالی ، تو هم میرفتی
پس باید از امثال نیروهات که جیبشون و خالی میکنی تشکرم کنی نه اینکه طلبکارم باشی
رضا: 1394/11/1011:49:43،
39
12
۲۰۰ میلیون در آمریکا ٫ ۷۰۰ میلیون در ایران = ۲۵۰ درصد سود خالص به همین سادگی به همین خوشمزگی! تازه اولش که اومده بود ۱ میلیارد و صد قیمت زده بودن کلی هم الان دارن تخفیف میدن!
حامد: 1394/11/1012:52:52،
33
22
من هم 124کارگردارم .ماشینم هم هنوزاز2سال پیش یک لکسوس هست.میتونم خیلی راحت 2 میلیارد پول ماشین بدم .کارنیم ساعته.اماواسه اینکه هموطنانم دلشون نسوزه به همون لکسوس قانعم.
علی : 1394/11/1012:54:37،
22
14
آره .اماهرکسی همونطورکه دوست داره زندگی میکنه.
امیر: 1394/11/1012:56:40،
30
22
خطاب به م :
توفکرمیکنی هرکی پولداره جیب بقیه روخالی میکنه؟عرضه پول درآوردن نداری تهمت نزن.
پاسخ حامد: 1394/11/1014:32:11،
26
13
حامد خان دلم برای قناعتت کباب شد واقعا شما چقدر قناعت میکنید که هنوز هم بعد از دو سال لکسوز ۲۰۱۴ رو سوار میشید خخخخخخ
شوخی کردم حق با شماست به نظر من کسی که برای پولش زحمت کشیده باشه هر چقدر هم داشته باشه اون پولو اینجوری خرج نمیکنه اگر هم بخواد ۷۰۰ میلیون به ماشین بده پول بنز ۴ در میده این پولهایی که خرج سوسول بازی و عقده ای بازی میشه فقط مال آقازاده هاست با پول های باد آورده
قضیه ایران با اروپا فرق میکنه اول اینکه اونجا قیمتش ۷۰۰ میلیون نیست و ۲۰۰ میلیونه دوم اینکه پولشون مثل پول ما بی ارزش نیست
جححخ،پاسخ به نیما: 1394/11/1015:53:12،
18
13
اگر هم داری،باید بیشتر هوای ضعفارو داشته باشی،نه اینکه جبهه گیری کنی.ولی اصولا در جایی که معیشت عده کثیری در وضعیت بدی قرار داره بهتر که آدم یه مقدار خودشو همرنگ جماعت در بیاره چون بعضی مواقع برازندگی باعث سوزاندن دلی میشه.
شهریار: 1394/11/1017:57:25،
16
12
ترمز دستی چی می گه اون وسط؟؟؟!!! خخخخخخ
پاسخ به نیما: 1394/11/1210:45:24،
15
15
نیمای عزیز، متأسفم از برداشت کودکانت. مشخصه که شما هم یکی از اون آدمایی هستی که برا پول درآوردن هیچ زحمتی نمی کشی، بزرگترین عرضتون خرج کردن پول باباهاتونه که ایشالا از راه حلاله. حکم شما معلومه اخوی. شما میتونی مغزتو برداری و فرار کنی، کسی جلوتو نگرفته. ایران نیازی به این مغزایی که فقط دنبال لهو و لعب هستن نداره.
نينا: 1394/11/1000:26:23،
58
17
به قول يکی فرارى كيلويي چند ?
حامد: 1394/11/1001:03:30،
48
44
به شخصه ٧٠٠ ميليارد هم كه داشتيم ٧٠ ميليون هم بابت اين نميدادم اخه ٧٠٠ ميليون بدّي پاي اين با اين طراحي داخلي!
رضا: 1394/11/1009:12:44،
48
24
حامد جان طراحان ایتالیایی در طراحی خودرو و لباس حرف اول رو توی دنیا میزنن! حالا طراحی داخلی این ماشین رو شما دوست نداری و الان میای میگی طراحی داخلی فقط پراید! سعی کن نظر کارشناسی ندی عزیزم! هروقت 700 میلیارد بدست آوردی خواستی 70 میلیونش رو خرج کنی شما برو جک اس فایو بخر که به سلیقت بخوره!
amin: 1394/11/1016:36:30،
14
16
آخه چه آدم عاقلی میاد بالای این 700 میلیون بده وقتی میشه با همین پول پورشه 911 دست دو یا بنز sl هشت سیلندر خرید با برندای معتبر تر و دریایی از امکانات.آخه این ماشین حتی فرمون هیدرولیک یا الکتریکی هم نداره.واقعا که همون اسباب بازیه.
benz: 1394/11/1001:43:58،
81
16
واقعا جالبه قیمتش ۱۶۰ میلیونه تو ایران میشه ۷۰۰ میلیون!!!کلا ایران کشور عجیبیه
جواب benz: 1394/11/1009:11:14،
35
12
قیمت تلوزیون قشم با تهران تو تبلیغ فروش تبلت مشاهده کردی اینم جای پای اقازاده ها هستش 160میلیون قیمت ماشینه بقیه خون مردم میمکن میشه 700میلیون------- الان دیدی نمایندگان دنیا دنیا پول خرج میکنن برن مجلس ---- وقت پاشون به مجلس برسه پول خودش گونی گونی میاد حق دارن الان انقد پول خرج کنن مردم بعدشم مردم به درک ازگوشنگی که نمیمیرن
فرهنگ: 1394/11/1009:24:13،
22
12
قابل توجه اون مسولي كهميگه واردات خودروهاي خارجي ممنوع و با تعرفه هاي نجومي وارد ميشه يه كم فقط يه كم اگه به فكر آلودگي هوا و يا مصرف بنزين هستين مطالعه كنين ماشين هاي آنچناني مصرف خيلي پايين ايمني خيلي بالا . لطفا" به فكر مردم باشين نه جيب هاي مبارك .
نوید: 1394/11/1009:58:40،
27
10
من قرمزش رو توی یه بنگاه توی امیرآباد شمالی دیدم نوشته روش 800 میلیون نه 700. بعد یه مدت هم فکر کنم فروش رفته بود چون دیگه ندیدمش.
مازیار : 1394/11/1010:02:32،
28
13
اقا بحث نکنید!!
من همین الان حساب کردم دیدم 50 سال دیگه میتونم با جمع کردن حقوقم و خرج نکردن حتی 1000 تومن ازش، یدونشو بخرم! بازم خداروشکر
من که رفتم پولامو جمع کنم! ایشالا 50 سال دیگه یکیشو میخرم:)))
Gt86: 1394/11/1010:31:42،
29
19
Gt86 از اين به صرفه تره
شرکتی: 1394/11/1011:04:05،
25
12
53 هزار دلار ضرب در 3600 تومان=190 میلیون در ایتالیا و=700 میلیون در ایران پس نتیجه میگیریم معادله ساده دو مجهولی که 53 هزار دلار =با 700 میلیون تومان به همین سادگی 2+2=14
شروین: 1394/11/1011:29:49،
25
12
700 میلیون قیمتشه بعد گفتین خودرو جذاب ارزان قیمت؟!نگارنده فکرکنم آقازاده هستش
محمد: 1394/11/1011:59:59،
20
13
حتي اگه پولدار هم باشي با اين اقتصاد لرزان ،خريد اين چنين خودرويي معقول نيست
دولت اگه به فكر مردم هست خودروهاي ايمن ،كم مصرف ، وكم استهلاكي مثل كرولا را رأسا وارد كند و به قيمت منطقي در اختيار مردم بگذارد تا هم جون مردم در امنيت باشد،هم آلودگي هوا كمتر شود،با هزينه ضرر دو روز تعطيلي تهران در اثر آلودگي هوا ميشه تعداد متنابهي خودروي ايمن ،ارزان ، پاك وارد كشور كرد
شاهین: 1394/11/1016:14:53،
21
12
اینکه در یک کشور مردمی از نظر اقتصادی قوی باشن هیچ جای ناراحتی نداره و باعث خوشحالی هم وطنان ما بهترین هارو استفاده کنن
ولی چیزی که باعث ناراحتیه اینه بعضی از ثروتمندان کنونی کشور با سواستفاده از منابع مالی که حق عموم مردم هست بخش بزرگی از مردم رو محروم کردن م خودشون از بهترین امکانات استفاده میکنند
حمید: 1394/11/1021:08:57،
13
23
ماشینای ایتالیایی مفت نمی ارزن حیف پول
m: 1394/11/1103:35:59،
12
13
به همین دلیل بهترین لوکس ترین و گرونترین ماشینها در دنیا ایتالیایی هستن به شما مفت هم دادن نگیر
سعید: 1394/11/1100:59:56،
14
11
باسلام.اولش ک 4سی واردایران شده بود1میلیاردوصدقیمت خورد.بعدک نمایندگی 580اعلام کرد اوردنش پایین تاحدود600تومن دلارک یکمی کشیدبالاکردنش700تومن.اصلامعلوم نی دارن چیکارمیکنن.عجب سودی میکنن ناکسا
سامر: 1394/11/1117:12:41،
13
13
با سلام . خيلي خوبه كه آدم بتونه ماشيناي لوكس سوار شه ولي اينكه بعد از خريد يه عده كه پول هنگفتي از خريد شما تو جيبشون رفته بخندند لذت سواريش رو ازت ميگيره پس حتي اگر وضع توپي هم داري سعي كن واسه لذت بردنت باج ندي . اميدوارم مطلبوگرفته باشيد كه ميدونم گرفتيد.تندرست باشيد دوستان.

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا