کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

افزایش قیمت نفت درپی گمانه زنی های کاهش تولید


کد خبر : ۱۹۲۷۵جمعه، ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۴:۳۵۱۹۴۰ بازدید

در حالی که طی روزهای گذشته اخبار رسمی و غیررسمی در خصوص احتمال توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش عرضه نفت افزایش ...

در حالی که طی روزهای گذشته اخبار رسمی و غیررسمی در خصوص احتمال توافق کشورهای عضو و غیرعضو اوپک برای کاهش عرضه نفت افزایش یافته است، بازار به همین گمانه زنی ها واکنش نشان داد و قیمت نفت برنت را به بالای 34 دلار و نفت اوپک را با جهش 2 دلاری به بالای 28 دلار در هر بشکه رساند.

قیمت نفت که از 20 ژانویه (اول بهمن ماه) روند صعودی گرفته، طی آخرین روزهای هفته گذشته با سرعت بیشتری افزایش یافت. قیمت نفت اوپک که روز سه شنبه هفته گذشته حدود 25 دلار معامله می شد تا روز پنج شنبه به 28.28 دلار رسید.

قیمت نفت برنت نیز در ادامه روند صعودی 10 روز گذشته از 33.53 دلار در روز پنج شنبه به 34.27 دلار رسید.  به نظر می رسد انتشار اخباری چون درخواست عربستان از روسیه برای کاهش تولید نفت، تلاش ونزوئلا برای ایجاد اجماع در تولیدکنندگان و احتمال برگزاری نشست فوق العاده اوپک علت اصلی افزایش قیمت نفت طی چند روز گذشته بوده است.

روزنامه اینترنتی گازتارو روز پنجشنبه به نقل از یک مقام شرکت کننده در مذاکرات کشورهای تولید کننده نفت اعلام کرد: عربستان سعودی از روسیه تقاضای کاهش پنج درصد تولید نفت خود را برای برقراری موازنه عرضه و تقاضا در بازار نفت کرده است.بر اساس این گزارش ،« الکساندر نوواک » وزیر انرژی روسیه روز پنجشنبه آمادگی مسکو را برای حضور در اجلاس اوپک با هدف هماهنگی در مواجهه با قیمت پایین نفت اعلام کرد. نوواک اظهار کرد: برخی از کشورها این ابتکار را پیشنهاد کرده و این مسئله مورد مطالعه دیگر کشورها قرار گرفته است.

ما از طرف خود احتمال شرکت خود را تایید کرده ایم.علاوه بر آن هفته گذشته رسانه های روسی از درخواست وزیر نفت و معادن ونزوئلا از روسیه، الجزایر و اکوادور برای برگزاری نشست اوپک خبر دادند. در گزارش های رسانه ها گفته شد: «اولوخیو آنتونیو دل پینو دیاس» وزیر نفت و معادن ونزوئلا، از روسیه که عضو اوپک نیست و اکوادور و الجزایر دو عضو اوپک، درخواست کمک برای برگزاری نشست فوق العاده وزیران اوپک کرده است.به گزارش شانا، همزمان با گسترش رایزنی ها درباره برگزاری نشست هماهنگی بین اوپک و غیر اوپک در ماه فوریه، وزیر نفت کشورمان گفت: تاکنون درخواستی دریافت نکرده ام.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها