کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

نماینده مجلس شدن چقدر خرج دارد؟


کد خبر : ۱۹۲۷۰جمعه، ۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۰:۱۳۳۰۱۳ بازدید

حضور در مجلس به عنوان نماینده خرج دارد؛ برخی از داوطلبان به صورت فردی و برخی ائتلافی دست به جیب می‌شوند.

حضور در مجلس به عنوان نماینده خرج دارد؛ برخی از داوطلبان به صورت فردی و برخی ائتلافی دست به جیب می‌شوند.

مهر در گزارشی بلند به سراغ هزینه‌ها و دردسرهایی رفته که داوطلبان شرکت در انتخابات مجلس با آن روبرو هستن. ما فقط قسمتی که مربوط به هزینه‌ها می‌شود را انتخاب کرده‌ایم.


هزینه تبلیغات حداقل 70 میلیون تومان

یکی از خبرنگاران پارلمانی درباره هزینه‌های تبلیغاتی می‌گوید: «در حالت کلی لازم است تمامی نامزدها تا میزانی برای ورود به مجلس، خرج کنند و حتی اگر فرد چهره شناخته‌شده‌ای هم باشد، این امر ضروری است؛ اما مسائلی روی میزان و روش تبلیغات تاثیرگزار هستند: مواردی مثل اینکه حوزه انتخابیه چند شهرستان دارد، کلان‌شهر محسوب می‌شود یا نه، لیستی وارد انتخابات می‌شود یا تک نامزدی و غیره. به نظر من هزینه‌های حداقلی انتخابات از 70  تا 100 میلیون شروع می‌شود و تا بی‌نهایت ادامه دارد.هزینه‌هایی که برای عکس و تهیه بیلبورد تا برگزاری همایش و میتینگ خرج می‌شود.»


از خرج سه میلیونی بریا بیلبورد تا شام و ناهار

این خبرنگار مجلس به این نکته اشاره می‌کند که نمی‌توان رقم دقیقی برای هزینه‌های تبلیغات مجلس در نظر گرفت؛ چرا که شرایط این نامزدها و حوزه‌های انتخابیه آن‌ها با هم متفاوت است. « رقم دقیقی برای اقلام تبلیغاتی نامزدها وجود ندارد و در هر فرد این میزان متفاوت است. ممکن است یک نفر برای پوستر و بنرهای تبلیغاتی خود 50 هزار تومان خرج کند. ممکن است فرد دیگری 3 میلیون تومان خرج کند و یک نفر دیگر حد میانه این دو. حوزه انتخابیه هم در میزان و نوع تبلیغات و هزینه آن‌ها موثر است.


برای هر رای باید 15 هزار تومان خرج کرد

مشاور نامزدهای انتخاباتی می‌گوید: «من برای تخمین زدن هزینه های تبلیغاتی نامزدها یک فرمول دارم که به نامزدها می‌گویم برای هر رای باید 15 هزار تومان هزینه کرد؛ یعنی مثلا کسی که 20 هزار رای می‌خواهد، 300 میلیون باید هزینه کند. البته وقتی تعداد رای بالا می‌رو، این رقم کمتر می‌شود.»



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها