کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

600 ميليارد تومان از اموال اميرمنصور آريا به فروش رسيد


کد خبر : ۱۹۲۳۳چهارشنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۲:۲۳:۴۷۴۴۴۲ بازدید

نزديك به ‌4 سال از تخلف مه‌آفريد خسروي به عنوان متهم اصلي اختلاس 3 هزار ميليارد توماني مي‌گذرد. طي اين 4 سال اموال گروه آريا همچون ...
600 ميليارد تومان از اموال اميرمنصور آريا به فروش رسيد600 ميليارد تومان از اموال اميرمنصور آريا به فروش رسيد

نزديك به ‌4 سال از تخلف مه‌آفريد خسروي به عنوان متهم اصلي اختلاس 3 هزار ميليارد توماني مي‌گذرد. طي اين 4 سال اموال گروه آريا همچون اموال بابك زنجاني بلاتكليف مانده بود و هر روز خبر تازه‌يي از آن منتشر مي‌شد؛ از طرفي تمامي اموال خسروي شناخته نشده بود و از طرف ديگر هم سازمان اموال تمليكي اعلام كرد بود: «مزايده‌هاي متعددي براي اموال گروه آريا برگزار شده اما استقبال‌كننده‌يي وجود ندارد.». حالا امين دليري، رييس اين سازمان از تعيين ‌تكليف‌ شدن 60درصدي اموال ملكي گروه آريا خبر مي‌دهد.

به گزارش تعادل، رييس سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي ديروز در نشست خبري، در پاسخ به سوال «تعادل» مبني‌بر اينكه بزرگ‌ترين تملك كالايي اعم از منقول و غيرمنقول از لحاظ ارزشي مربوط به كدام گروه يا شخص و با چه ارزشي بوده است، توضيح داد: بيشترين كالاي غيرمنقول سازمان اموال تمليكي مربوط به گروه آرياست؛ اين رقم معادل 6هزارميليارد ريال بوده كه 60درصد اموال ملكي آن تاكنون تعيين تكليف شده اما كارخانه صنعتي فولاد ايران هنوز باقيمانده است. اما در صورتي كه آن نيز تعيين تكليف شود، بيش از 80درصد اموال غيرمنقول گروه آريا مشخص و تعيين تكليف خواهد شد.

به گفته رييس سازمان اموال تمليكي در بخش اموال منقول كالاهاي سريع‌الفساد، نوع يك و دو وجود دارد كه پوشاك، وسايل ارتباطي، طلا و جواهر، كيف و كفش، لوازم برقي و انواع ظروف بيشترين فروش را داشته‌اند.

دليري با اشاره به اينكه طبق مصوبه سال1392 مسووليت دريافت كالاي قاچاق به سازمان اموال تمليكي واگذار شده است، گفت: اكنون وظيفه گرفتن كالاي قاچاق تعيين تكليف، انهدام يا به فروش رساندن آن به عهده سازمان اموال تمليكي است و ما براي انجام وظيفه خود در زمينه ضبط و فروش اموال تمليكي سعي كرده‌ايم كه از همه قوا ياري بگيريم.

دليري درباره عملكرد سازمان اموال تمليكي در 10ماهه گذشته نيز اظهار كرد: در بخش فروش اموال منقول 2هزار و 337ميليارد ريال و در بخش فروش اموال غيرمنقول يك هزار و 294ميليارد ريال فروش داشته‌ايم؛ البته در بخش منقول 63درصد و در بخش غيرمنقول 200درصد نسبت به 10ماهه سال گذشته رشد داشته‌ايم. در مجموع سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي در 10ماهه گذشته توانسته بيش از 500ميليارد ريال نسبت به پارسال فروش اضافي داشته باشد.

 

 رشد 95 درصدي فروش اموال منقول و غيرمنقول

به گفته وي، جمع فروش كل اموال منقول و غيرمنقول سه هزار و 631ميليارد ريال بوده كه نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد 95درصدي داشته‌اند.

دليري درباره تركيب اموال غيرمنقول و منقول نيز گفت: در بخش غيرمنقول به‌طور عمده زمين و املاك به فروش رسيده ضمن اينكه در بخش كالاهاي متروكه يك هزار و 54ميليارد ريال كالا فروخته شده كه اين رقم در دوره مشابه پارسال، 363ميليارد بوده كه رشدي 190درصدي داشته است.

وي درباره تعيين تكليف كالاي قاچاق نيز گفت: امسال تاكنون 849ميليارد ريال كالاي قاچاق تعيين تكليف شده كه اين رقم در مدت مشابه پارسال، يك هزار و پنج ميليارد ريال بوده كه بر همين اساس رشد منفي 15درصدي را تجربه كرده‌ايم و اين نشان مي‌دهد كنترل كالاي قاچاق در كشور بيشتر شده است.

دليري ارزش پرونده‌هاي قضايي اين سازمان را 27ميليارد ريال اعلام كرد و گفت: در بخش كالاي ضبطي 697ميليارد ريال كالا ضبط شده كه اين رقم پارسال معادل 6هزار و 502ميليارد ريال بوده كه 82درصد رشد منفي داشته است.

به گفته وي، در بخش مواد مخدر نيز اين سازمان امسال 11ميليارد ريال تعيين تكليف كرده كه اين رقم پارسال معادل 626ميليارد ريال بوده كه منفي 98درصد كاهش داشته‌ايم. البته اين ميزان نشان‌دهنده اين است كه در سال جاري نسبت به سال گذشته قاچاق كالا كاهش پيدا كرده است.

وي همچنين از حضور سازمان اموال تمليكي در بورس كالا خبر داد و ادامه داد: ان‌شاء‌الله به زودي در بورس كالا حضور خواهيم داشت و نخستين چيزي كه در بورس كالا عرضه خواهيم كرد طلا و جواهرات است.

دليري در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه آيا سازمان اموال تمليكي تاكنون بر سر انبارهاي نگهداري كالاهاي قاچاق با سازمان گمرك ايران به تفاهم رسيده است، گفت: بله با رييس كل گمرك ايران بر سر اين انبارها به تفاهم رسيده‌ايم و برخي از انبارهاي گمرك واگذار شده و برخي ديگر هم قرار است تخليه شده و واگذار شود. ما اين موضوع را با تفاهم پيگيري مي‌كنيم و انبارهاي غذايي در اختيار ما قرار مي‌گيرد.

 

 تمليك اموال زنجاني در انتظار صدور حكم

رييس سازمان جمع‌آوري و فروش اموال تمليكي همچنين درباره‌ سرنوشت اموال بابك زنجاني گفت: تاكنون حكمي براي بابك زنجاني صادر نشده است كه ما اموال آن را در اختيار بگيريم، ولي در خصوص اموال اميرمنصور آريا بايد بگويم كه اموال او با مبلغ 600ميليارد تومان به فروش رسيده و اموالش در اختيار سازمان قرار گرفته است.

وي همچنين درباره‌ وضعيت اموال صرافي‌هاي پلمب شده گفت: در اين زمينه قانون صراحت دارد كه بايد ارز به بانك مركزي تحويل داده شود و اموالش در اختيار سازمان ما قرار نمي‌گيرد.

دليري در خصوص خودروهاي لوكس كه ضبط شده است، بيان كرد: در اين زمينه دولت مصوبه‌يي دارد مبني بر اينكه خودروهايي با موتور 2500سي‌سي  به بالا مرجوع شود و ما در حال پيگيري اين موضوع هستيم كه خودروهاي لوكسي وجود دارند كه موتور بالاي 2500سي‌سي نداشته ولي چندين ميليارد قيمت دارند. به همين دليل اكنون مذاكراتي در حال انجام است كه اين مصوبه اصلاح شود و تا زماني كه اين مصوبه اصلاح نشود، نمي‌توانيم كاري را پيش ببريم.

وي درخصوص كالاهاي قاچاقي تلفن همراه نيز گفت: حدود 30درصد از تلفن‌هاي همراه در بازار مجاري رسمي وارد كشور مي‌شود و مابقي قاچاق مي‌شوند. در اين زمينه ما به آن كالاهاي قاچاقي كه دسترسي پيدا مي‌كنيم به وسيله كدهاي رمزينه شده آنها را وارد بازار كرده و عوايد‌ش را به خزانه واريز مي‌كنيم.

دليري همچنين از راه‌اندازي سامانه مانيتورينگ، سامانه پلمب، اطفاي هوشمند حريق و سامانه فروشگاهي الكترونيكي خبر داد و گفت: مزايده الكترونيكي اموال منقول از سال 1392 و اموال غيرمنقول از امسال آغاز شده است؛ البته سامانه فروشگاهي اين سازمان به نام «ايران موال» در دهه فجر راه‌اندازي مي‌شود كه كالا با عكس مورد نظر در اين سايت قابل مشاهده خواهد بود.

وي همچنين از انعقاد تفاهمنامه با ستاد اجرايي فرمان امام (ره) خبر داد و گفت: با انعقاد اين تفاهمنامه بسياري از موازي‌كاري‌ها از بين رفته و انجام امور تسهيل شده است؛ ضمن اينكه سامانه تبادل اطلاعات ميان سازمان ملي استاندارد، تعزيرات حكومتي، مركز مبارزه با قاچاق كالا و ارز، همچنين سازمان اموال تمليكي ايجاد شده كه شفافيت اطلاعات را افزايش مي‌دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها