کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رئیس‌جمهور کره جنوبی قصد سفر به ایران را دارد


کد خبر : ۱۹۲۰۷چهارشنبه، ۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۷:۴۶۲۶۸۱ بازدید

آغاز اجرایی شدن برجام، قدرت های اقتصادی جهان را به رقابت برای سرمایه گذاری در ایران واداشته و اکنون نوبت رئیس جمهوری کره جنوبی است که ...

آغاز اجرایی شدن برجام، قدرت های اقتصادی جهان را به رقابت برای سرمایه گذاری در ایران واداشته و اکنون نوبت رئیس جمهوری کره جنوبی است که برای توسعه روابط با ایران اعلام آمادگی کند.

منابع خبری کره جنوبی امروز چهارشنبه از قصد «پارک گئون های» رئیس جمهوری این کشور برای سفر به تهران در پی آغاز اجرای برجام و رفع تحریم های بین المللی علیه ایران خبر دادند. البته دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی هنوز تاریخ دقیقی را برای سفر گئون های به ایران مشخص نکرده است.

تصمیم سئول برای تحکیم روابط با ایران در حالی اعلام می شود که دیروز سه شنبه وزارت امور خارجه کره جنوبی از اتخاذ تصمیم مشابهی برای توسعه روابط با روسیه و احتمال سفر گئون های به مسکو در آینده نزدیک خبر داده بود.

در صورت عملی شدن تصمیم سئول، گئون های اولین رئیس جمهور کره جنوبی خواهد بود که از ایران بازدید می کند.

واردات نفت کره جنوبی از ایران در سال های 2005 تا 2008 به حدود 75 میلیون بشکه در سال می رسید. این میزان در سال 2010 به 62 میلیون بشکه در سال کاهش پیدا کرد حال آنکه در شرایط فعلی کره جنوبی انتظار دارد که مقدار واردات نفت خود از ایران را به 10 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

ابراز تمایل سئول برای توسعه روابط با ایران در حالی انجام می گیرد که با اجرایی شدن توافق هسته ای، اتحادیه اروپا و چین هم برای سرمایه گذاری در بازار پرسود اقتصاد ایران اعلام آمادگی کرده اند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها