کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آمادگی بانک‌های سوئد برای برقراری خطوط اعتباری با ایران


کد خبر : ۱۹۱۹۰سه شنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۹:۳۲۱۵۰۷ بازدید

سفیر سوئد از آمادگی بازگشت بنگاه‌های بزرگ سوئدی به بازار ایران خبر داد و در عین حال خاطرنشان کرد که چالش عمده شرکت‌های حاضر این کشور ...

سفیر سوئد از آمادگی بازگشت بنگاه‌های بزرگ سوئدی به بازار ایران خبر داد و در عین حال خاطرنشان کرد که چالش عمده شرکت‌های حاضر این کشور در ایران، مسائل حقوقی و رسیدگی به اختلافات تجاری میان شرکت‌های ایرانی و سوئدی است.

در نخستین دیدار دیپلماتیک رییس اتاق تهران در عصر روز دوشنبه، سفیر سوئد از آمادگی بازگشت بنگاه‌های بزرگ سوئدی به بازار ایران خبر داد و در عین حال خاطرنشان کرد که چالش عمده شرکت‌های حاضر این کشور در ایران، مسائل حقوقی و رسیدگی به اختلافات تجاری میان شرکت‌های ایرانی و سوئدی است. وی از اتاق بازرگانی تهران خواست تا این به این موضوع توجه جدی نشان داده و موجبات حضور گسترده برندهای مطرح سوئدی برای سرمایه‌گذاری در ایران را فراهم کند.

در این نشست مسعود خوانساری با اشاره به این که روابط سیاسی دو کشور ایران و سوئد به دوره صفویه برمی‌گردد، گفت: همکاری‌های اقتصادی دو کشور طی سال‌های گذشته فراز و نشیب‌های متعددی را پشت سر گذاشته است. بالاترین حجم صادرات سوئد به ایران در سال 2011 میلادی بود که در این سال حدود 7 میلیارد کرون محصولات این کشور به ایران صادر شد.

خوانساری با اشاره به حضور برندهای مطرح سوئدی در ایران از جمله ولوو و اسکانیا، افزود: در حال حاضر که توافق هسته‌ای به سرانجام رسید و تحریم‌ها علیه ایران برداشته شد، دو کشور می‌توانند مناسبات و همکاری‌های خود را بر پایه تعاملات گذشته، گسترش دهند.

خوانساری در عین حال خاطرنشان کرد که ایران در دوره پساتحریم به دنبال جذب سرمایه‌گذاری‌های مشترک با شرکت‌های خارجی است و واردات از کشورها کمتر در سیاست تجاری ایران جای دارد.

وی همچنین از آمادگی اتاق تهران برای کمک به بسط و توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری میان دو کشور ایران و سوئد خبر داد.

خوانساری در همین رابطه افزود: اتاق تهران می‌تواند بنگاه‌ها و شرکت‌های معتبر و خوش‌نام ایرانی را برای همکاری با بنگاه‌های سوئدی معرفی کند.

وی همچنین خاطرنشان کرد که حضور شرکت‌های سوئدی به منظور سرمایه‌گذاری در ایران اگر به همراه فاینانس صورت بگیرد، اعتبار و دوام بیشتری خواهد داشت.


پروژه‌های ایران را فاینانس می‌کنیم

پیترتیلر، سفیر سوئد در تهران، نیز در این دیدار به انگیزه بالای شرکت‌های سوئدی برای حضور در بازار ایران و همکاری با شرکت‌های ایرانی در دوره پساتحریم اشاره کرد و گفت: گروه‌های اقتصادی و صنعتی در سوئد آمادگی برای همکاری با ایران دارند و در این زمینه اگر نهادی به مانند اتاق بازرگانی در کنار شرکت‎‌های سوئدی باشد، می‌تواند زمینه همکاری آنها را تسریع کند.

تیلر همچنین در این دیدار به موضوع برقراری خطوط اعتباری میان دو کشور اشاره کرد و افزود: در صورتی که پروژه‌های اقتصادی و صنعتی از سوی ایران معرفی شود، بانک‌های سوئدی این آمادگی را دارند که آن را فاینانس کنند.

وی با بیان اینکه به دنبال رفع تحریم‌ها علیه ایران، عمده مشکلات بانکی با ایران برطرف شده است، گفت: یکی از چالش‌های جدی در توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و سوئد، اختلافات تجاری میان بنگاه‌های دو کشور است که اگر در این زمینه اتاق بازرگانی تدابیر مناسبی را برای حل اختلافات در نظر بگیرد، انگیزه شرکت‌های سوئدی برای گسترش روابط با ایران افزایش پیدا خواهد کرد.

در همین زمینه، رییس اتاق تهران از آمادگی این اتاق برای تقویت بحث داوری مسائل تجاری میان بنگاه‌های دو طرف خبر داد که مورد استقبال سفیر سوئد قرار گرفت.

خوانساری همچنین تاکید کرد که اگر قراردادهای همکاری میان بنگاه‌های ایرانی و سوئدی، از قوام و کیفیت بالایی برخوردار باشد، بسیاری از اختلافات تجاری شکل نخواهد گرفت.

وی در همین زمینه خاطرنشان کرد که باید به بنگاه‌های دو کشور برای عقد قراردادهای دقیق همکاری، کمک کرد که اتاق بازرگانی در این رابطه می‌تواند نقش خود را ایفا کند. از دیگر مسائل مطرح شده در این دیدار، اعزام و پذیرش هیات‌های تجاری میان دو کشور بود که هر دو طرف آمادگی خود را برای شکل‌گیری آن اعلام کردند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها