کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

کاهش بهای نفت به اقتصاد روسیه صدمه زده است


کد خبر : ۱۹۱۵۸سه شنبه، ۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۴:۴۳:۴۷۷۲۸ بازدید

بر اساس برآوردهای اولیه‌ای که اداره آمار روسیه منتشر کرده، تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته میلادی 3.7 درصد کاهش ...
کاهش بهای نفت به اقتصاد روسیه صدمه زده استکاهش بهای نفت به اقتصاد روسیه صدمه زده است

بر اساس برآوردهای اولیه‌ای که اداره آمار روسیه منتشر کرده، تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته میلادی 3.7 درصد کاهش یافته است.

این آمار نشان می‌دهد بخش خرده فروشی 10 درصد و سرمایه گذاری 8.4 درصد کاهش یافته که حاکی از ضعیف‌ترین عملکرد اقتصاد روسیه از سال 2009 تاکنون است. اما در مقابل، تولید ناخالص داخلی روسیه در سال 2014 میلادی، 0.6 درصد افزایش یافته است. سقوط فوق العاده بهای نفت خام که در 15 ماه گذشته تا 70 درصد کاهش یافته به اقتصاد روسیه صدمه زده است.

تحریم‌های غرب پس از الحاق شبه جزیره کریمه اوکراین به روسیه در سال 2014 نیز بر اقتصاد این کشور تاثیر گذاشته است.دیمیتری مدودف، نخست وزیر روسیه در اوایل ماه جاری میلادی هشدار داد که سقوط بهای نفت می‌تواند کشورش را وادار به بازنگری بودجه سال 2016 کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه ماه گذشته گفته بود که بودجه این کشور بر اساس بهای نفت 50 دلار در بشکه محاسبه شده است. اکنون هر بشکه نفت اندکی بیش از 30 دلار معامله می‌شود. مالیات نفت و گاز حدود نیمی از درآمد دولت روسیه را تشکیل می‌دهد.

ارزش روبل، واحد پول روسیه در مقابل دلار آمریکا در هفته گذشته به پایین‌ترین سطح سقوط کرد، اما پس از ترقی اندک بهای نفت تا حدی افزایش پیدا کرد. نرخ بیکاری در روسیه در حد 5.8 درصد در ماه گذشته ثابت باقی ماند که به این معنی که 4.4 میلیون نفر در این کشور بیکار هستند و دستمزدهای واقعی 10 درصد کاهش یافته است.برخی ناظران می‌گویند مقامات از چشم انداز ناآرامی‌های اجتماعی نگران هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها