کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ترفند واردکنندگان لوازم خانگی برای دور زدن قانون


کد خبر : ۱۹۱۱۷یکشنبه، ۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۳:۴۷۲۳۱۵ بازدید

سخنگوی انجمن لوازم خانگی با تشریح ترفند واردکنندگان لوازم خانگی برای برخورداری از تعرفه پایین واردات، گفت: قطعات منفصله با کارت‌های بازرگانی ...

سخنگوی انجمن لوازم خانگی با تشریح ترفند واردکنندگان لوازم خانگی برای برخورداری از تعرفه پایین واردات، گفت: قطعات منفصله با کارت‌های بازرگانی متفاوت و از گمرکات مختلف به کشور وارد و در کشور مونتاژ می‌شوند.

حمیدرضا غزنوی در یک نشست خبری اظهار داشت: با افزایش تعرفه واردات لوازم خانگی به صورت CBU امیدوار بودیم که تولید داخل جایگزین بخشی از واردات شود، اما در حال حاضر واردکنندگان بخشی از قانون معروف به قاعده 2 الف را دور می‌زنند و با واردات قطعات منفصله از تعرفه پایین‌تری برخوردار می‌شوند.

وی توضیح داد: واردکنندگان به جای اینکه لوازم خانگی را به صورت ساخته شده با تعرفه بیش از 70 درصدی وارد کنند، نسبت به واردات قطعات منفصله از طریق افراد مختلف و گمرکات متفاوت اقدام می‌کنند اما در نهایت، این قطعات مونتاژ و به کالای کامل تبدیل می‌شوند.

وی ادامه داد: طبق قانون، برای واردات قطعات منفصله تعرفه 10 تا 20 درصد دریافت می‌شود و واردکنندگان از این طریق می‌توانند محصول خود را با قیمت پایین‌تری وارد کنند.

به گفته غزنوی، واردکنندگان برای واردات لوازم خانگی از کارت بازرگانی اشخاص مختلف استفاده می‌کنند که امکان دریافت مالیات از آنها وجود ندارد و قابل رهگیری نیستند.

وی پیشنهاد کرد واردات قطعات به صورت انحصاری و توسط شرکت‌های سازنده وارد شود تا قابل رهگیری باشند.

غزنوی با بیان اینکه این نوع واردات به تولیدات داخل ضربه می‌زند، افزود: از مهر ماه امسال که بحث اعطای کارت‌های اعتباری بابت خرید لوازم خانگی مطرح شد، مردم برای خرید دست نگهداشتند و تأخیر در اجرای این طرح نیز باعث شده که بازار راکدتر شود.

سخنگوی انجمن لوازم خانگی پیش‌بینی کرد حدود 700 هزار نفر مشمول دریافت کارت‌های اعتباری شوند که البته هنوز سرنوشت این کارت‌ها مشخص نیست.

وی اظهار داشت: قرار است بازنشستگان و زوج‌های جوان مشمول دریافت این کارت‌ها شوند که طبق بررسی‌های انجام شده، از یک میلیون و 300 هزار نفر بازنشسته کشور حدود یک میلیون نفر دارای حقوق کمتر از یک میلیون تومان هستند و حقوق 38 هزار نفر نیز کمتر از 200 هزار تومان است که این مسئله در برخورداری آنها از تسهیلات بانکی خرید لوازم خانگی تأثیر می‌گذارد.

وی در ادامه با اشاره به بودجه تبلیغاتی شرکت‌های واردکننده لوازم خانگی به ایران، گفت: در سال 2016 بودجه تبلیغاتی یکی از شرکت‌های واردکننده لوازم خانگی به ایران، 2800 میلیارد ریال و بودجه تبلیغاتی یک شرکت دیگر نیز 4 هزار میلیارد ریال پیش‌بینی شده و این در حالی است که کل بودجه تبلیغاتی تولیدکنندگان داخلی حدود 2 درصد بودجه شرکت‌های خارجی است.

غزنوی با بیان اینکه واردات لوازم خانگی 7 برابر خودرو است، گفت: ارزش بازار لوازم خانگی ایران سالانه به 20 هزار میلیارد تومان می‌رسد که 15 هزار میلیارد تومان آن سهم کالاهای وارداتی است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها