کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

دفاع تمام قد عسگراولادی از کیفیت کالاهای چینی!


کد خبر : ۱۹۰۰۸پنجشنبه، ۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳:۴۷۵۴۲۳ بازدید

بسیاری از کشورها به دنبال ضربه زدن به نام چین در تجارت هستند تا این رقیب را از میدان به در کنند ...
دفاع تمام قد عسگراولادی از کیفیت کالاهای چینی!دفاع تمام قد عسگراولادی از کیفیت کالاهای چینی!

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین درباره جوی که علیه کالاهای چینی و بنجل بودن آنها وجود دارد، گفت: این یک جو است که انگیزه‌های سیاسی هم در به وجود آمدن آن نقش داشته است و اقدامات و تبلیغات غربی‌ها هم در آن بی تاثیر نیست چراکه بنجل‌ترین کالاها، کالاهای ساخت ترکیه است که روی آن عبارت «Made in china» را می‌نویسند و این کالاهای به ایران قاچاق می‌شود تا به چین صدمه بزنند.

اسدالله عسگراولادی  در گفت‌وگو با صدای اقتصاد، افزود: وی با بیان اینکه کالاهای چینی رقابت‌پذیر هستند و از نظر قیمتی، رقیب ندارند، تصریح کرد: این مساله کار اروپایی‌ها را سخت خواهد کرد گرچه کیفیت کالای اروپایی بالاتر است اما قیمت آن بسیار بیش از کالای مشابه چینی است بنابراین بسیاری از کشورها به دنبال ضربه زدن به نام چین در تجارت هستند تا این رقیب را از میدان به در کنند .

وی با اشاره به کنترل و نظارت استاندارد، بهداشت و گمرک بر واردات از مبادی رسمی، اظهار کرد: اکثر کالاهای بی‌کیفیت و بنجل موجود در بازار ایران، که به نام کالای چینی معروف هستند، فقط ساخت چین نیست بلکه ساخت کشورهای دیگر از جمله ترکیه، تایوان، ویتنام و... است که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند و هیچ کدام از بازرسی‌های موجود در مبادی رسمی، شامل حال آنها نمی‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و چین ادامه داد: ما مسئله واردات جنس‌های بنجل چینی را با طرف‌های چینی مطرح کرده‌ام اما آنها نیز اصلا این مساله را تائید نمی‌کنند و منکر صادرات این نوع کالاها به ایران هستند و می‌گویند از واردات این کالاها از دیگر کشورها جلوگیری کنید.

وی گفت: اسناد را هم که بررسی می‌کنیم بخش عمده این کالاها از چین وارد نشده است بلکه ساخت کشورهای دیگر، به نام چین است و عمدتا قاچاق است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران همچنین گفت: با رفع تحریم‌ها حجم تجارت ایران با شرق بیشتر خواهد شد چراکه برنامه‌ریزی ایران و چین همیشه برای بلند مدت بوده است و پیش از این بانک‌های چینی نیز به دلیل تحریم‌ها به راحتی با ایران کار نمی‌کردند اما با رفع تحریم‌‌ها این مساله برطرف خواهد شد.

وی به عنوان رئیس اتاق بازرگنی مشترک ایران و روسیه نیز گفت: در طول مدت تحریم، روابط تجاری ایران و روسیه نیز فقط با همکاری یک بانک انجام می‌شد اما حالا صحبت کرده‌ایم که با لغو تحریم‌ها سه‌ یا چهار بانک روسی در حوزه تجارت دو کشور همکاری کنند از این رو با لغو تحریم‌ها حجم مبادلات ایران با هر دو کشور چین و روسیه افزایش خواهد یافت.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها