کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بعید نیست قیمت بنزین سال آینده 1300 تومان شود


کد خبر : ۱۸۹۷۷چهارشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸:۴۷۳۸۳۲ بازدید

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت عنوان کرد:با توجه به صحبت‌های ابتدای سال رئیس‌جمهور مبنی بر افزایش قیمت بنزین با یک شیب ملایم، بعید ...

رئیس اتحادیه جایگاه‌داران سوخت عنوان کرد:با توجه به صحبت‌های ابتدای سال رئیس‌جمهور مبنی بر افزایش قیمت بنزین با یک شیب ملایم، بعید نیست که قیمت بنزین در سال آینده به 1200 تا 1300 تومان برسد و قیمت بنزین سوپر نیز 1500 تومان شود.

بیژن حاج محمدرضا در گفت‌وگو با اقتصادنیوز، در خصوص قیمت بنزین در سال آینده و تناسب آن با قیمت CNG عنوان کرد: قیمت CNG در همه جای دنیا 20 درصد قیمت بنزین است. بر این اساس، 20 درصد قیمت بنزین امروزی در ایران، چیزی در حدود 200 تومان می‌شود. این در حالی است که در شرایط فعلی CNG به قیمت 600 تومان ارائه می‌شود که بسیار به قیمت بنزین نزدیک است و با تناسبی که باید میان این دو فرآورده‌ باشد، مغایرت دارد.

وی ادامه داد: بارها در این رابطه به وزارت نفت، انتقادهایی مطرح کردیم اما تنها 50 تومان از قیمت CNG کاسته شد و دوباره به قیمت قبل بازگشت. به همین علت باید یک بازنگری در قیمت CNG صورت گیرد.

وی در خصوص قیمت بنزین در سال 95،‌ عنوان کرد: در شرایط فعلی قیمت نفت خام به شدت افت کرده است و حتی صحبت‌هایی در خصوص رسیدن این قیمت به کانال 20 دلار هم مطرح می‌شود. بر این اساس، با توجه به مصوبه مجلس مبنی بر رسیدن قیمت بنزین به قیمت FOB خلیج فارس (قیمت کالا تا لحظه تحویل روی کشتی) ، به نظر می‌رسد که در شرایط فعلی قیمت به بهترین شکل ممکن است. یعنی قیمت بنزین مناسب و مطابق با FOB خلیج فارس است. 

حاج محمدرضا عنوان کرد: شاید بهتر باشد علت اصلی مناسب نبودن قیمت بنزین را نوسانات دلار بدانیم، چرا که در حال حاضر قیمت بنزین در امارات، یک درهم یعنی معادل حدود 900 تومان است. 

وی در خصوص قیمت بنزین در سال آینده نیز به اقتصادنیوز گفت: با توجه به صحبت‌های ابتدای سال رئیس‌جمهور مبنی بر افزایش قیمت بنزین با یک شیب ملایم، بعید نیست که قیمت بنزین در سال آینده به 1200 تا 1300 تومان برسد و قیمت بنزین سوپر نیز 1500 تومان شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها