کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تخفیف بدهید تا نفتتان را بخریم !؟


کد خبر : ۱۸۹۷۵چهارشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۸:۴۷۶۹۹۴ بازدید

دو پالایشگاه بزرگ کره جنوبی با فرصت طلایی از بازار آشفته نفت، با ارائه پیشنهادی، شرط خرید نفت از شرکت ملی نفت ایران را دریافت تخفیف 2 تا ...

دو پالایشگاه بزرگ کره جنوبی با فرصت طلایی از بازار آشفته نفت، با ارائه پیشنهادی، شرط خرید نفت از شرکت ملی نفت ایران را دریافت تخفیف 2 تا 3 دلاری اعلام کردند.

شرکت ملی نفت ایران در حالی دستور افزایش 500 هزار بشکه ای تولید و صادرات نفت خام را برای اجرای مرحله اول افزایش تولید در دوران پساتحریم صادر کرده است که پیشی گرفتن عرضه از تقاضا به یک چالش جدی برای افزایش فروش طلای سیاه ایران تبدیل شده است.

بر اساس گزارش منابع ثانویه با رکوردشکنی های برخی از کشورهای نفتخیز جهان همچون عربستان سعودی، روسیه و عراق، هم اکنون ۱.۵ تا ۲ میلیون بشکه نفت مازاد در بازار وجود دارد که این شرایط منجر به سقوط آزاد قیمت نفت در بازار جهانی شده است.

در ادامه این تغییر و تحولات بازار نفت که این بازار را به اعتقاد کارشناسان به بازار مصرف کنندگان تبدیل کرده تا تولیدکنندگان، برخی از پالایشگاه‌های کره جنوبی با گذاشتن پیش شرط هایی پیش روی شرکت ملی نفت ایران خواستار خرید نفت ارزان قیمت‌تر شده اند.

پایگاه خبری «فوکوس نیوز» با انتشار گزارشی به نقل از روزنامه‌های کره جنوبی مدعی شده است: در حوزه انرژی دو شرکت نفتی بزرگ این کشور یعنی «SK اینوویشن» و «هینودای اویل بانک» خواهان افزایش واردات نفت از ایران با قیمت ۲ یا ۳ دلار تخفیف به ازای هر بشکه هستند.

مجموع واردات نفت این دو شرکت بزرگ کره جنوبی در سال ۲۰۱۱ میلادی به ۸۷.۱۸ میلیون بشکه به ارزش ۹.۲ میلیارد دلار رسید، این در حالی که آمار واردات نفت این دو شرکت از ایران در سال ۲۰۱۴ میلادی به ۴۴.۹۲ میلیون بشکه به ارزش ۴.۵ میلیارد دلار کاهش یافت.در همین حال صادرات نفت ایران به کره جنوبی در آخرین ماه سال گذشته میلادی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۶۲.۲ درصد کاهش یافته بود به طوری‌که صادرات نفت ایران در ماه دسامبر سال ۲۰۱۵ میلادی به پنجمین وارد کننده بزرگ نفت خام در جهان یعنی کره جنوبی ۲۰۷ هزار و ۶۲۹ تن، معادل ۴۹ هزار و ۹۴ بشکه در روز بوده، این در حالی است که این رقم برای مدت مشابه سال قبل از آن ۵۴۸ هزار و ۵۹۸ بشکه در روز گزارش شده است.

براساس اطلاعات اداره گمرگ کره جنوبی، صادرات نفت ایران در سال ۲۰۱۵ میلادی به این کشور ۵.۷ میلیون تن، معادل ۱۱۴ هزار و ۵۹۵ بشکه در روز بوده؛ این در حالی است که در سال قبل از آن، رقم ۶.۲ میلیون تن، معادل ۱۲۴ هزار و ۴۹۷ بشکه در روز ثبت شده بود.از ۴ پالایشگاه نفتی کره جنوبی، شرکت «SK انرژی» و «هویندای اویل بانک» مشتریان نفتی ایران هستند و کل واردات نفت خام کره جنوبی در ماه دسامبر سال گذشته میلادی ۳.۲ میلیون بشکه در روز گزارش شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن ۲۳.۵ درصد افزایش یافته است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها