کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

پاتک قرارگاه خاتم به رکود اقتصادی


کد خبر : ۱۸۹۵۸چهارشنبه، ۳۰ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۹:۰۲۳۲۲۰ بازدید

آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول 158 کیلومتر با سرمایه‌گذاری 1850 میلیارد تومانی قرارگاه خاتم به عنوان سرمایه‌گذار‌ و پیمانکار پروژه، در مدت زمان ...

آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول 158 کیلومتر با سرمایه‌گذاری 1850 میلیارد تومانی قرارگاه خاتم به عنوان سرمایه‌گذار‌ و پیمانکار پروژه، در مدت زمان چهار سال ساخته خواهد شد.

به گزارش فارس، آزادراه کنارگذر جنوبی تهران ‌در منطقه آبیک در آزادراه قزوین - زنجان آغاز شده و‌ تا آزادراه قم - گرمسار ادامه دارد و سپس به چرم‌شهر متصل می‌شود.

عملیات اجرایی این آزادراه‌ 158 کیلومتری‌ با سرمایه‌گذاری قرارگاه خاتم در اواخر خردادماه امسال آغاز شد.

برای تکمیل کل این آزادراه حدود 2550 میلیارد تومان اعتبار لازم است، حداقل سهم دولت در این پروژه 700 میلیارد تومان است و 1850 میلیارد تومان توسط قرارگاه سازندگی خاتم سرمایه‌گذاری می‌شود.

این را معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور ‌در حاشیه مراسم بازدید اصحاب رسانه از عملیات احداث‌ آزادراه کنارگذر جنوبی تهران می‌گوید.

بنا به گفته حسن احمدی نوری ‌آزادراه کنارگذر جنوبی تهران 6 خطه است که در منطقه آبیک در آزادراه قزوین - زنجان آغاز شده و در تا آزادراه قم - گرمسار ادامه دارد و به چرم‌شهر متصل می‌شود.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور با بیان اینکه دولت بودجه‌ای برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی ندارد، گفت: این میزان سهم دولت در این پروژه هم از محل معافیت‌های مالیاتی سرمایه‌گذار و از این قبیل است.

احمدی نوری افزود: در صورتی که می‌خواستیم این پروژه را با اعتبارات دولتی بسازیم حدود 2550 میلیارد تومان اعتبار لازم داشتیم که این رقم 80 درصد کل اعتبارات شرکت‌ ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل است.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور افزود: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران از بهترین آزادراه‌های کشور در کریدور ترانزیتی شرقی - غربی خواهد بود؛ کریدوری که از بازرگان به مرند، تبریز و قزوین می‌آید از طریق این آزادراه به قم و گرمسار متصل می‌شود.

وی به مزایای اجرای این آزادراه در کاهش ترافیک ورودی و خروجی استان‌ و کلانشهر تهران اشاره کرد و گفت: سالانه 520 میلیون خودرو در راه‌های خروجی و ورودی تهران در حال تردد هستند، همچنین 35 میلیون خودروی سنگین و نیمه‌سنگین به تهران وارد و خارج می‌شوند، سالانه 35 میلیون تن بار و کالا وارد تهران می‌شود همچنین می‌توان به ورود سالانه 25 میلیون مسافر به تهران اشاره کرد‌ و به استناد آمارهای مذکور، محورهای منتهی به تهران بار ترافیکی سنگینی دارند.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور گفت: آزادراه کنارگذر جنوبی تهران سهم به‌سزایی در کاهش تعداد خودروهای ورودی به تهران، تولید آلاینده‌های زیست‌محیطی در این کلانشهر و انتقال ترافیک آن به این آزادراه‌ها و دیگر مسیرها دارد.

وی گفت: طبق قرارداد، آزادراه کنارگذر جنوبی تهران چهار ساله ساخته می‌شود و قرارگاه خاتم به عنوان سرمایه‌گذار 20 سال اخذ عوارض برای استهلاک سرمایه‌ انجام می‌دهد.

احمدی نوری با بیان اینکه این آزادراه از چهار استان البرز، قزوین، تهران و مرکزی عبور ‌می‌کند، اضافه کرد: مجوزهای پدافند غیرعامل این آزادراه ‌‌اخذ شده است، آزادراه مذکور در موضوع پدافند غیرعامل و شرایط بحران نظیر زلزله نقش به‌سزایی ایفا می‌کند‌.

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های کشور با بیان اینکه در شرایط رکورد اقتصادی و کمبود منابع مالی همکاری بخش خصوصی در ساخت آزادراه‌ها مثبت ارزیابی می‌شود، گفت: در حال حاضر 25 کیلومتر از آزادراه کنارگذر جنوبی تهران در مرحله آسفالت‌ریزی است ضمن آنکه 14 کیلومتر از این مسیر در قطعه‌ای دیگر تسطیح شده است.

وی اظهار داشت:‌ آزادراه کنارگذر جنوبی تهران چندین تقاطع همسطح دارد و آزاد‌راه‌های زنجان - قزوین، قم - تهران، ساوه - تهران، قم- گرمسار، بزرگراه ماهدشت - اشتهارد، محور قدیم ساوه - تهران و 3 خط راه‌آهن را قطع می‌کند.

پیش از این فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) هم در این‌باره گفته بود‌: پروژه کنارگذر جنوبی تهران در قراردادی چهار ساله ساخته می‌شود؛ طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، در صورت تأمین مالی به‌موقع می‌توانیم زمان را تا 25 درصد کاهش داده و این پروژه بزرگ را در مدت 3 سال تکمیل کنیم



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها