کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزارش کیفی خودروهای داخلی ، گویا نیست


کد خبر : ۱۸۹۲۴سه شنبه، ۲۹ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸:۴۷۲۵۷۹ بازدید

در مدل جدید ارزیابی و رده‌بندی کیفی خودروها در حالی نمرات منفی حذف شده‌اند که این شاخص دربرگیرنده اطلاعات مناسبی از وضعیت کیفی ...

در مدل جدید ارزیابی و رده‌بندی کیفی خودروها در حالی نمرات منفی حذف شده‌اند که این شاخص دربرگیرنده اطلاعات مناسبی از وضعیت کیفی خودروها بود.

به گزارش ایسنا، از آذرماه امسال با تغییر دستورالعمل ارزیابی کیفی خودروهای داخلی (آدیت)، نحوه تعیین و اعلام سطح کیفی خودروها نیز تغییر کرده و به جای ارائه نمره منفی، تعیین سطح کیفی خودروها با استفاده از مدل درجه‌بندی یک تا پنج ستاره، صورت گرفته است.

در مدل جدید ارزیابی کیفی خودروهای داخلی، یک ستاره، پایین‌ترین سطح کیفی و پنج ستاره، بالاترین سطح کیفی خودروها را نشان می‌دهد.

این وضعیت در حالی است که در مدل پیشین ارزیابی کیفی، خودروها بسته به سطح کیفی‌شان دارای نمره منفی می‌شدند. نمرات منفی از 100 تا صفر ارائه می‌شد به‌گونه‌ای که نمره منفی پایین‌تر، نشان‌دهنده کیفیت بالاتر خودروها بود.

در این زمینه شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران هر خودرو را براساس 9 شاخص 1- فنربندی، تعلیق و فرمان 2- موتور و انتقال قدرت 3- ترمز 4- تجهیزات الکتریکی 5- تزیینات 6- بدنه7 - رنگ 8- صداهای غیر عادی 9- نفوذ آب؛ مورد بررسی قرار ‌داده و میزان نمره منفی هر خودرو را مشخص می‌کرد.

با این حال در گزارش جدید رده‌بندی کیفی که منتشر شده، نمره منفی خودروها قید نشده و سطوح کیفی تنها با ستاره مشخص شده است. این موضوع باعث شده تا تفاوت‌های کیفی خودروهایی که تعداد ستاره‌های کیفی یکسان دریافت کرده‌اند، مشخص نشود.

به عنوان مثال در گزارش کیفی آذر ماه، 66 درصد خودروهای داخلی یک ستاره، 17 درصد دو ستاره و 17 درصد نیز سه ستاره دریافت کرده‌اند. این در حالی است که مطمئنا سطح کیفی خودروهایی که همگی یک ستاره کیفی دریافت کرده‌اند، با یکدیگر متفاوت است با این حال تنها از روی تعداد ستاره نمی‌توان این تفاوت‌های کیفی را تشخیص داد و لازم است در کنار اعلام ستاره، میزان نمره منفی هر خودرو نیز قید شود.

در آن صورت مشخص می‌شود دو خودرویی که یک ستاره کیفی دریافت کرده‌اند علی‌رغم دریافت تعداد ستاره یکسان، چه تفاوت‌های کیفی با یکدیگر دارند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها