کانال تلگرام ایران جیب

آخرین اخبار

فروشگاه اینترنتی مدیسه
تور لحظه آخری,تور کیش,تور دبی,تور آنتالیا,تور ترکیه,تور استانبول
صرافی آرز
هفته رویداد

پس از صادر شدن مجوز فروش هواپیما به ایران صورت گرفت

کدخبر:۱۸۸۳۹یکشنبه، ۲۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۷:۳۹۴۸۵۱ بازدید

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز با اشاره به رقابت شرکت‌های سازنده هواپیما برای ورود به بازار ایران، گفت: هواپیماهای خریداری ...

مقصود اسعدی سامانی  دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی نیز با اشاره به رقابت شرکت‌های سازنده هواپیما برای ورود به بازار ایران، گفت: هواپیماهای خریداری شده به تدریج وارد کشور می‌شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت‌های سازنده هواپیما هریک به دنبال سهم بیشتر از بازار ایران هستند، گفت: بنابراین خطوط هواپیمایی در حال مذاکره با ایرباس و بوئینگ هستند و سعی دارند که با شرکتی که بهترین پیشنهاد را دارد، وارد مرحله امضای قرارداد شوند.

به گزارش ایران، دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اعلام اینکه مذاکرات مقدماتی با شرکت‌ها انجام شده است اما مابقی کارها به پس از برجام موکول شده است، افزود: مذاکرات مستقیم با شرکت‌های سازنده هواپیما به پیشرفت قراردادها و مذاکرات بعدی بستگی دارد، ضمن آنکه تقاضای زیادی از سوی کمپانی‌های سازنده وجود دارد که باید خطوط هواپیمایی هوشمندانه انتخاب کنند.

وی در خصوص تأمین منابع مالی خطوط هواپیمایی برای ورود هواپیما به کشور، اظهار داشت: روش‌های مختلفی مانند فاینانس و لیزینگ برای ورود هواپیما به کشور به کار گرفته می‌شود اما در مراحل اولیه قرار نیست که تعداد زیادی هواپیما به یکباره وارد کشور شود.

وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت آمادگی شرکت‌های هوایی برای توسعه ناوگان خود در دوران پسابرجام تأکید کرد و گفت: امیدواریم با اجرای برجام، وارد فضای جدیدی از تعامل با دنیا و توسعه صنعت هوانوردی شویم.در آخرین ساعات پیش رو برای لغو تحریم‌ها روزنامه امریکایی یو اس ای تودی گزارش داد، رئیس‌جمهوری امریکا مجوز صادرات هواپیمای مسافربری به ایران را صادر کرد. بر اساس دستور رئیس جمهوری امریکا، وزارت خارجه این کشور پس از تأیید تعهداتی که ایران بر اساس برجام باید انجام دهد، اجازه خواهد داشت مجوز صدور هواپیماهای مسافربری به ایران را صادر کند.خرید هواپیما و قطعه به منظور نوسازی ناوگان هوایی که سال‌ها تحت تحریم بوده، از ابتدا یکی از بخش‌های مهم در مذاکرات هسته‌ای بود که اکنون با به سرانجام رسیدن توافق نوسازی ناوگان هوایی به اجرا شدن نزدیک می‌شود.

بر اساس آمارهایی که وزیر راه و شهرسازی ارائه کرده ایران برای نوسازی ناوگان به حدود 400 هواپیمای دوربرد و برد کوتاه نیاز دارد که سرمایه‌ای حدود 50 میلیارد دلار برای آن نیاز است. جذابیت بازار هوایی ایران موجب شده بسیاری از شرکت‌های بزرگ بین‌المللی برای حضور در ایران اعلام آمادگی کنند و گفت‌و‌گوهایی نیز میان مقامات صنعت هوایی کشور و این شرکت‌ها انجام شده که با اجرای برجام قراردادها منعقد و نهایی خواهد شد.    عباس آخوندی در خصوص آمادگی شرکت‌های هوایی برای نوسازی ناوگان خود در پسا تحریم در نشستی با دست اندرکاران صنعت حمل و نقل هوایی و انجمن و مدیران شرکت‌های هواپیمایی به آنها اعلام کرد: «بزودی با اجرای برجام تحریم‌های ایران رفع می‌شود و شرکت‌ها باید برای نوسازی ناوگان خود برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.»آخوندی گفت: در شرایط کنونی خطوط هواپیمایی از نظر اقتصادی و مردم نیز به لحاظ نبود رفاه در پرواز ناراضی هستند، ضمن اینکه ما هم به عنوان دولت از صنعت هوانوردی ناراضی هستیم پس در شرایطی که همه ناراضی‌اند برای اصلاح وضع موجود نخستین گام باید پایبندی به اصول بازرگانی باشد و باید مبنای کار خطوط هواپیمایی قرار گیرد.آخوندی با بیان اینکه در حال حاضر سرمایه ثبت شده خطوط هواپیمایی بجز شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) حدود 9000 میلیارد ریال است، افزود: در نهایت اگر بخواهیم قاعده بازی را عوض کنیم باید سرمایه خطوط هواپیمایی حداقل به 10 برابر میزان فعلی افزایش یابد که این سرمایه باید یا از طریق سهامداران فعلی یا سهامداران جدید و یا با ایجاد شرکت‌های سهامی تأمین شود.وی با بیان اینکه ابزارهای مناسب تأمین مالی برای توسعه صنعت هوانوردی در کشور وجود ندارد، گفت: صندوق توسعه ملی به عنوان یک منبع ارزی منابع زیادی ندارد، بنابراین باید براساس مدل‌های مالی بین‌المللی فعالیت کنیم که البته با استفاده از مدل‌های بین‌المللی در تأمین مالی موفق تر خواهیم بود.


اعلام آمادگی بسیاری از کمپانی‌ها برای فروش هواپیما به ایران

علی عابدزاده رئیس سازمان هواپیمایی کشوری نیز در نشست مشترک دست‌اندرکاران صنعت هوانوردی کشور با وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه خطوط هواپیمایی در سخت‌ترین شرایط طی بیش از ۳۰ سال گذشته به رغم تحریم‌ها صنعت هوانوردی را اداره کردند، گفت: امروز با توجه به شرایط جدید بین‌المللی و اجرای آزادسازی، شرایط برای فعالیت متفاوت است. وی افزود: تأمین سرمایه برای خرید هواپیما نیازمند سرمایه ملی است اما در حال حاضر صندوق توسعه ملی و بانک‌ها توان وام‌دهی به این بخش را ندارند و باید از سایر روش‌ها برای تأمین مالی استفاده کنند.وی با اشاره به اینکه امروز بسیاری از کمپانی‌ها برای فروش هواپیما به ایران اعلام آمادگی کرده‌اند و حجم تقاضا در این بخش بسیار زیاد است، ادامه داد: در شرایط جدید باید از فضای بین‌المللی به وجود آمده برای توسعه ناوگان استفاده کرد.

اجاره و اجاره به شرط تملیک برای نوسازی ناوگان

برای نوسازی ناوگان هوایی مشکل مهمی که خطوط هواپیمایی داخلی با آن مواجه هستند قیمت بالای هواپیمای نو و در مقابل کمبود منابع و نقدینگی شرکت‌های داخلی است. محمد خداکرمی معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری در گفت‌و‌گو با «ایران» یکی از بهترین گزینه‌های پیش‌روی شرکت‌های هوایی برای نوسازی ناوگان را اجاره و اجاره به شرط تملیک هواپیما عنوان کرد. به گفته خداکرمی در اجاره و اجاره به شرط تملیک شرکت‌ها نیازی به نقدینگی اندوخته ندارند و بهترین روشی است که به‌خاطر کمبود منابع شرکت‌ها می‌توانند از آن برای خرید هواپیمای جدید بهره ببرند. وی افزود: شرکت‌ها نباید برای نوسازی ناوگان فقط به دولت اتکا کنند بلکه با استفاده از روش‌های مختلف و جذب سرمایه‌های بخش خصوصی می‌توانند هواپیماهای مورد نیاز خود را خریداری، اجاره و یا با اجاره به شرط تملیک تأمین کنند که این موضوع بستگی به توانایی و فرصت شناسی خطوط هواپیمایی دارد.

وی گفت: در پسا برجام زمینه برای ایجاد ارزش افزوده در صنعت هوایی فراهم است و بخش خصوصی اگر مطمئن شود صنعت هوایی درآمدزایی خواهد داشت وارد این عرصه می‌شود. با توجه به توسعه ناوگان هوایی کشور در دوران پس از تحریم، اصلاح ساختار اداری - مالی و اصلاً قانون سازمان هواپیمایی کشوری به منظور تقویت این سازمان به عنوان متولی حمل و نقل هوایی کشور یک امر ضروری به نظر می‌رسد. برخی کارشناسان صنعت هوایی معتقدند حضور پررنگ بخش‌دولتی و شبه دولتی در این صنعت نیاز به بازنگری در قوانین و مقررات دارد و با توجه به توافق برجام و نیاز به کمک برای خرید هواپیمای جدید، نیازمند تغییرات در اساسنامه‌ها و آیین‌نامه‌های صندوق توسعه ملی برای استفاده از تسهیلات این صندوق هستیم.یکی از راهکارهای پیشنهادی این است که به عنوان مثال سهم آورده شرکت‌ها به ۱۰ درصد کاهش یابد، دوره تنفس حداقل به ۳ سال افزایش و دوره بازپرداخت نیز ۱۰ سال تعیین شود.

کانال تلگرام ایران جیب



دیدگاه ها

رضا: 1394/10/2710:04:21،
82
112
از امروز همه سوار ایرباس A380 میشیم! و بجای آب لوله، نفت و شیر خالص میاد !!!
یاد توافق 5+1 افتادم !!! ملت جوگیر !!!!
ثامن: 1394/10/2710:38:11،
135
28
دمت گرم. منم یاد روز جشن هسته ای افتادم !! ملت شیرینی پخش می کردن !!!!!! جوگیری واقعا بد دردیه !!!
منتقد: 1394/10/2711:23:45،
66
16
مهمترین فاکتور برای پیشرفت توسعه قطارهای پرسرعت (بالای 300 کیلومتر) برای نقل و انتقال داخلی است. از همه لحاظ بهتر است
1- ایمنی بالا
2- آلودگی بسیارکم
3- عدم نیاز به فرودگاههای انچنانی
4- امکان جابجایی مسافران و وسایل سنگین
5- قیمت بلیط بسیار کمتر نسبت به هواپیما
6- نگهداری و تعمیرات بسیار راحتر
7- عدم فوق تخصصی بودن اجزا در جایگزینی و تعمیرات.
.
.
پس لذا باید ابتدا قطارهای سرع السیر بین تهران- مشهد- تبریز- بندرعباس کشیده شود تا 50 میلیارد دلار برای خرید هواپیما.
MAK: 1394/10/2710:05:50،
120
14
ای کاش فکری هم به حال صنعت ریلی کشور بشه که از افتضاح هم به رد شده.
بهادري: 1394/10/2711:12:55،
45
11
هرچي دست چين و روسيه بوده خراب شده
عزیزاقا: 1394/10/2710:18:26،
76
13
نو سازی ناوگان هوایی از اولویت هاست ولی مسیولین وزارت راه و سازمان هواپیمایی کشوری میبابیت با بهترین و به روزترین شرکتها مثل ایرباس و بویینگ قرارداد ببندند و تولیدات به روز را خریداری نمایند و از خرید تولیدات کشورهای اروپای شرقی و چین و به خصوص توپولف های روسیه منع شوند .
هالو: 1394/10/2710:29:44،
106
15
فکر کن اگر 800 میلیارد درآمد نفتی سالهای گذشته درست مدیریت می شد الان وضعیت به چه شکلی می شد .مرگ بد خیانت کاران
آریا: 1394/10/2711:03:03،
46
13
یعنی عجب مردم بیچاره ای هستیم که از نزدیک شدن به شرایط چهار دهه قبلمون باید از شادی ذوق مرگ بشیم!!قریب چهل سال هواپیمای مسافری که چیزی نبود جت جنگندرو کادوپیچ برامون می آوردن!!
يوسف: 1394/10/2711:03:36،
29
15
دولت وظيفه داره هواپيماي نو بخره ٣٥ساله دولت تو خريد هواپيما هزينه نكرده و با ندانم كاري هاي دولت قبل كه باعث تحريم شدن افتادن شركت هاي هوايي به فلاكت حالا دولت انتظار داره شركت هاي هوايي خودشون برن باز هواپيما دست دوم اجاره كنن بيارن.بسه اين همه دزديدين از صندق توسعه ملي بسه اون پول بايد صرف زيرساخت بشه و قضيه هواپيماي نو هم همون زيرساختيه كه ٣٥سال براي اون هزينه نكرديم حالا وقتشه دولت هواپيماي نو بخره بفروشه به شركت هاي هوايي و شركت هاي هوايي تي بازپرداخت ١٠ساله پول هوا پيما برگرده به صندوق اما دولت نميخواد اين كارو بكنه از الان ميگه خودتون سرمايه بيارين ما ميخريم براتون اخه اون شركت بدبخت با سياست هاي دولتهاي قبل و اين دولت به مرز نابودي رفتن حالا وقتشه دولت كمك بكنه و جان مردمو نجات بده.كه اصلا براش مهم نيست جون ملت بله اينه دولت بي تدبيري و نا اميدي
هادی: 1394/10/2711:09:54،
46
16
من به عنوان یک ایرانی توقع دارم شرکت های هواپیمایی ایران با بهترین های دنیا رقابت کنند مگه ما کمتر از امارات و قطر نفت و گاز و منابع دیگه داریم خلاصه بگم مردم ایران بهترین هواپیما ها رو میخواهند.
ایرباس 380 340 350 330 ...
بوئینگ 787 777 767 757 747 737 و...
عزیزانی که موافقند مثبت
عزیزانی هم که مخالفند با ارائه راهکار منفی
ممد: 1394/10/2712:01:04،
27
15
اقتصاد قطر و امارات متکی به نفت نیست
تعدا گردشگرایی که اونجا پول خرج میکنن خیلی زیاده
اونا از راه های دسیگه پول در میارن
قطر اندازه تهران هم نیس!!!!
اگه دولتی های ما یکم فکر اقتصادی داشتن ما از اونا برتر بودیم
nani: 1394/10/2714:08:25،
13
11
البته وابستگی اقتصاد یه چیزه بحث تعداد حاکمان یه چیز دیگه. در کشور ما رییس جمهور و رییس مجلس و رییس قوه قضا و نیروی مسلح و ....... اینا همه در تصمیم گیری دخیلند و بنابراین سیاست اقتصادی منسجم نبوده و سرمایه کشور در جاهای متعدد صرف میشه.
کاوه: 1394/10/2711:13:28،
27
16
120 میلیارد پول بلوکه شده داره آزاد میشه. 50تاش رو بدید کاملا نو و به روز کنید. والاااا بخدا.
واسه اونم چشم دوختید بی وجدانا؟
Amir: 1394/10/2711:40:00،
23
14
همش حرف کو عمل؟؟ دوستآن ایشون غیر مستقیم گفتن فعلا خبری از هواپیما نو نیست چون پول نیست بعد از مدتی دوستآن یک کاری میکنند باز تحریم میشه. ایران! اینها بفکر رفاه و آسایش ملت ایران نیستند الکی دلتونو خوش نکنید
بهزاد تحریم: 1394/10/2712:36:28،
14
16
از اینکه مردم ایران هم میتونن چیزای خوب داشته باشن واقعن خوشحالم. ایشالا مبارکمون باشه.
كلنگ: 1394/10/2714:34:29،
20
13
عزيزان پيش به سوي كمپين : ايراني سوار هواپيماي نو ايرلاين ايراني شو.
تا اين عربهاي مفت خور به ذلت بشينن. بيشترين درامد كشورهاي حومه خليج فارس در اين چند سال اخير از ايرانيها بوده و در عوض هميشه بيشترين بي احترامي رو به ايراني ها كردن.
محمد: 1394/10/2715:26:05،
12
11
به فكر كار جوونا و گشنگيه ملت باشن بعد به فكر نو سازيه هواپيما، انقدر زيربناى مملكت داغونه كه نفت ده برابر هم بشه نميشه درستش كرد، البته اگر اختلاس نكنن
زخم خمرده از این همه بی تدبیری: 1394/11/509:32:23،
10
10
ما را به خیر شما امیدی نیست لطفا شر مرسانید

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:
در صورتی که تمایل دارید بعد از تایید از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود ، علامت بزنید

در صورتی که تمایل دارید بعد از پاسخ به نظر شما از طریق ایمیل به شما اطلاع داده شود، علامت بزنید
تور لحظه آخری
ایران تلنت
نگین خودرو
آیسان پرواز

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

آسایشگاه خیریه
تور لحظه آخری
تورآنتالیا