کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

یک واکنش تاریخی از سوی بورس تهران به اجرای برجام


کد خبر : ۱۸۸۰۳شنبه، ۲۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۸:۵۳۴۷۱۴ بازدید

با انتشار اخباری مبنی بر سفر وزیر امور خارجه به وین برای قرائت بیانیه مشترک بورس تهران به این خبر واکنش تاریخی نشان داد و در نیم ساعت اول معاملات ...

با انتشار اخباری مبنی بر سفر وزیر امور خارجه به وین برای قرائت بیانیه مشترک بورس تهران به این خبر واکنش تاریخی نشان داد و در نیم ساعت اول معاملات با پرش 1000 واحدی مواجه شد.

بورس تهران که از روزهای گذشته روند صعودی خود را آغاز کرده است، در اولین روز معاملات هفته همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد به اخبار منتشر شده مبنی بر سفر وزیر امور خارجه به وین برای قرائت بیانیه مشترک و آغاز رفع تحریم‌ها واکنش بی‌سابقه‌ای از خود نشان داد و در نیم ساعت اول معاملات رشد 1100 واحدی را تجربه کرد.

علاوه بر سفر وزیر امور خارجه به اتریش اخباری مبنی بر تصویب نرخ 8.5 سنتی از سوی هیات دولت منتشر شده است که تلاقی این دو خبر موجب شد تا تمامی شرکت‌های بورسی به خصوص شرکت‌های پتروشیمی، بانکی و خودرویی و همچنین شرکت‌های مرتبط با لغو تحریم‌ها با استقبال شدید سهامداران و همچنین رشد قیمت مواجه شود.

این روند موجب شد تا شاخص بورس تهران تاکنون رشد 1107 واحدی را تجربه کرده و به کانال 64 هزار و 624 واحد پرتاب شود که این رقم در ماه‌های گذشته به دلیل حاکم بودن شرایط رکودی بورس و همچنین بی‌انگیزگی سهامداران بی‌سابقه است.

ثبت این روند تاریخی در حالی موجب خوشحالی و شگفتی سهامداران شد که شرکت‌های نفت و گاز پارسیان، تاپیکو و بانک‌های ملت، تجارت، صادرات و مپنا بیشترین تاثیر را در شکل‌گیری جهش 1000 واحدی بورس گذاشتند. همچنین تاکنون حجم معاملات به حدود 500 میلیون سهم رسیده است و اکثر شرکت‌های بورسی با تشکیل صف‌های خرید مواجه شده‌اند.


tsrcp63x8t79f6n0wn03.jpg



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها