کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

عقب نشینی 14 دلاری طلا در بازار جهانی


کد خبر : ۱۸۷۷۸جمعه، ۲۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳:۱۷۹۴۸ بازدید

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با 0.6 درصد افزایش، به 1079 دلار رسید. بهای معاملات این بازار تا پایان روز پنج شنبه ...

طلا در ابتدای معاملات روز جاری بازار جهانی پس از کاهش حدود 14 دلاری در روز پنج شنبه، اندکی افزایش یافت اما از ابتدای هفته جاری تاکنون 2.3 درصد کاهش نشان می دهد.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با 0.2 درصد افزایش، 1079 دلار معامله شد.

در بازار نیویورک، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با 0.6 درصد افزایش، به 1079 دلار رسید. بهای معاملات این بازار تا پایان روز پنج شنبه 13.50 دلار یا 1.2 درصد کاهش یافت و به 1073 دلار رسیده بود.

طلا در چهار روز از پنج روز معامله گذشته کاهش یافته و به سوی بزرگترین کاهش هفتگی در یک ماه گذشته پیش می رود.

این فلز ارزشمند روز گذشته در پی بهبود بازارهای سهام آمریکا، با سقوط روبرو شد زیرا بهبود بازارهای سهام و قیمت نفت صعود این فلز زرد را محدود می کند. با این همه برخی از ناظران بازار کاهش اخیر قیمت طلا را به اقدام سرمایه گذاران در سودبری نسبت می دهند.

طلا در روزهای نخست سال نوی میلادی در پی ضعف بازارهای سهام که تقاضا برای سرمایه گذاری مطمئن را به وجود آورده بود، شروع فوق العاده ای در سال 2016 داشت و با وجود نشانه‌های قوی شدن اقتصاد آمریکا که از ادامه تحکیم سیاست پولی بانک مرکزی این کشور پشتیبانی می‌کند، در نخستین هفته سال نوی میلادی 3.6 درصد افزایش قیمت داشت و موفق شد به بالای 1100 دلار صعود کند.

با این همه با فروکش نوسان در بازارهای سهام چین که ریسک پذیری سرمایه گذاران را بهبود بخشیده است و همچنین بالا رفتن انتظارات برای افزایش نرخهای بهره آمریکا که به ضرر دارایی‌های بدون بازده مانند طلا خواهد بود، در هفته جاری روند نزولی را ازسرگرفته است.

بر اساس گزارش رویترز، بانک مرکزی آمریکا برای نخستین بار در حدود یک دهه گذشته، در دسامبر نرخهای بهره را افزایش داد و انتظار می‌رود امسال هم به تدریج نرخها را افزایش دهد.

در این بین صندوق "اس پی دی آر گولد تراست" که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان است، افزایش 2.4 تنی ذخایرش در روز چهارشنبه را گزارش کرد که موجودی وارد شده به این صندوق از ابتدای سال تاکنون را به 11.7 تن می رساند.

در میان سایر فلزات ارزشمند، قیمت نقره پس از افزایش یک درصدی در هفته گذشته، حدود نیم درصد کاهش در هفته جاری نشان می دهد. پالادیم پس از کاهش قیمت 12 درصدی در هفته گذشته، تغییر چندانی در هفته جاری نداشته است و پلاتین حدود پنج درصد کاهش داشته که دومین کاهش هفتگی متوالی این فلز است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها