کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۸۷۵۱پنجشنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷:۳۵۹۹۳ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی که روز چهارشنبه با افزایش نسبی روبرو شده بود امروز پنج شنبه با کاهش اندکی همراه شده ولی همچنان بالاتر از سطح 1090 دلاری ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی که روز چهارشنبه با افزایش نسبی روبرو شده بود امروز پنج شنبه با کاهش اندکی همراه شده ولی همچنان بالاتر از سطح 1090 دلاری تثبیت شده است.

قیمت طلا روز چهارشنبه با افزایش 0.6 درصدی روبرو شد که علت اصلی آن کاهش ارزش دلار آمریکا و افت شاخص سهام در بازارهای بین المللی بوده است. بر اساس این گزارش نگرانی های مربوط به وضعیت اقتصادی جهان تاثیر زیادی بر افت شاخص سهام و کاهش شدید قیمت نفت در بازارهای بین المللی داشته است.

رونالد لیونگ تحلیلگر ارشد اقتصادی موسسه چونگ گلد در این باره تاکید کرد: تمرکز اصلی سرمایه گذاران بین المللی در شرایط کنونی روی اوضاع بازار سهام و نرخ ارز است. وضعیت شاخص سهام در بازارهای بین المللی به خصوص بازار آسیا می تواند تاثیر زیادی بر قیمت طلا داشته باشد.

بر پایه گزارش سایت طلا، قیمت هر اونس طلا امروز پنج شنبه با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1093 دلار رسیده است. شاخص سهام اس اند پی آمریکا روز چهارشنبه با کاهش روبرو شده و برای نخستین بار از سپتامبر 2015 میلادی به کمتر از 1900 واحد رسیده است.

نگرانی های مربوط به افت شدید قیمت انرژی تاثیر زیادی بر کاهش شاخص سهام آمریکا داشته است. افت شاخص سهام آمریکا همچنین موجب شد تا شاخص ارزش دلار در برابر ارزهای معتبر بین المللی نیز با کاهش نسبی روبرو شود.

وضعیت نگران کننده اقتصادی در چین و ادامه روند نزولی قیمت نفت نیز فشار زیادی را بر قیمت جهانی طلا وارد کرده است. چارلز ایوانز رئیس فدرال رزرو شیکاگو نیز تاکید  کرد: من به شدت نگران تاثیر منفی اوضاع اقتصادی چین بر اقتصاد آمریکا هستم. اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، نگرانی های زیادی در خصوص روند نرخ تورم و بهبود وضعیت بازار اشتغال در آمریکا به وجود خواهد آمد.

فدرال رزرو آمریکا برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره خود را در نشست دسامبر افزایش داده است. گمانه زنی های زیادی در خصوص ادامه روند صعودی نرخ بهره آمریکا در سال 2016 میلادی مطرح شده است.تصمیم احتمالی فدرال رزرو برای افزایش نرخ بهره طی ماه های آینده نیز می تواند تاثیر زیادی بر نوسانات قیمت طلا داشته باشد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها