کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ابطال مصوبه محدودیت اختيارات اوباما در لغو تحریم های ایران


کد خبر : ۱۸۷۴۷پنجشنبه، ۲۴ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۵:۴۲۳۷۷۲ بازدید

مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا که طی آن اختیارات رئیس جمهور این کشور در لغو تحریم های ایران محدود می شد به علت غیبت یک سوم ...

مصوبه مجلس نمایندگان آمریکا که طی آن اختیارات رئیس جمهور این کشور در لغو تحریم های ایران محدود می شد به علت غیبت یک سوم اعضا، باطل شد.

به گزارش واشنگتن پست (Washington Post) ، مجلس نمایندگان آمریکا مصوبه امروز خود در محدود کردن اختیارات «باراک اوباما» برای لغو تحریم های ایران را ابطال کرد.

این در حالی است که برخی چهره های مجلس نمایندگان گفته اند این رای گیری را بار دیگر اواخر ماه جاری تکرار می کنند تا بتوانند حمایت کافی دیگر اعضا برای تصویب آن را جلب کنند. کنگره آمریکا امروز طرحی را به تصویب رساند که بر اساس آن اختیارات «باراک اوباما» رئیس جمهور این کشور را برای رفع تحریم‌های اعمالی علیه ایران محدود می کرد. بر اساس مصوبه اخیر مجلس نمایندگان آمریکا، لغو بخش قابل توجهی از تحریم ها علیه ایران منوط به اخذ مجوز از کنگره خواهد بود.

این طرح با 191 رأی مثبت در برابر 106 رأی منفی در مجلس نمایندگان به تصویب رسید. همچنین تعداد 137 نماینده در فرایند رأی گیری شرکت نکردند. این طرح به این معنی است که با فرا رسیدن روز اجرای توافق هسته ای میان کشورهای 1+5 و ایران موسوم به «برجام» و لزوم لغو تحریم های ایران، دیگر اوباما قادر نخواهد بود تمامی تحریم های ضد ایرانی را لغو کند.

این طرح با عنوان «قانون شفافیت کمک مالی ایران به تروریسم» توسط استیو راسل، نماینده جمهوری‌خواه کنگره، معرفی شده و هفته گذشته در کمیته روابط خارجی مجلس نمایندگان تصویب شد. این قانون به رئیس‌جمهور اجازه نمی داد که افراد و نهادهای ایرانی را از لیست اداره کنترل دارایی خارجی وزارت خزانه‌داری خارج کند مگر اینکه دولت بتواند گواهی دهد این نهاد یا فرد پشتیبان مالی تروریسم و ناقض حقوق بشر نبوده و یا در اشاعه تسلحات کشتار جمعی دست نداشته است.

کاخ سفید روز دو شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که دولت با این طرح قویا مخالف است زیرا این قانون در صورت تصویب می‌تواند به فروپاشی برجام منجر شود. 



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها