کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

توکلی: مسئولان ثامن الحجج بازداشت شوند


کد خبر : ۱۸۷۰۳سه شنبه، ۲۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۲:۴۷۴۷۲۲ بازدید

احمد توکلی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با حضور در نشست خبری و با تأکید بر اینکه بازار سرمایه بر روی شاخه‌های اعتماد ...

نماینده مردم تهران گفت: برخی مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز، تأییدیه‌های خود را از دستگاه‌های حکومتی گرفته‌اند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ، احمد توکلی نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با حضور در نشست خبری و با تأکید بر اینکه بازار سرمایه بر روی شاخه‌های اعتماد مردم استوار است، اظهار کرد: طی سالهای اخیر حوادثی در بازار سرمایه رخداده که متأسفانه آثار کوتاه و بلند مدتی را دربر داشته است. 
 
وی با تأکید بر اینکه وجه مشترک حوادث اقتصادی اخیر، ناتوانی ایفای تعهدات از سوی برخی مؤسسات و شرکت‌های تبلیغ شده بود، گفت: برخی شرکت‌های تبلیغ شده و مؤسسات مالی و اعتباری غیرمجاز تأییدیه‌های خود را از دستگاه‌های حکومتی گرفته‌اند و بارها نام شرکت و موسساتشان از رسانه ملی تبلیغ شده است. 
 
توکلی ادامه داد: متأسفانه پروژه‌های پردیسبان به اندازه پروژه‌های پدیده نیز نبوده و تنها به صورت کاغذی بوده است. 
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تصریح کرد: موسساتی از قبیل میزان، ثامن الحجج با تایید مسئولانی از حاکمیت کار خود را آغاز کردند و برخی با سواستفاده از نام خود فعالیت خود را ادامه دادند. 
 
رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت تأکید کرد: مردم به این دستگاه‌های حکومتی اعتماد کرده و سرمایه‌های خود را در آنجا قرار دادند و نباید مردم را در این مورد ملامت کرد. 
 
وی با اشاره به اینکه مؤسسه ثامن‌الحجج اولین تعاونی خود را با سرمایه شش میلیون تومانی در سبزوار افتتاح کرد، گفت: باید دید آن روزی که مؤسسه ثامن‌الحجج یکی بعد از دیگری شعبه‌های خود را با پولی ناچیز افتتاح می‌کرد مسئولان مربوطه کجا بودند زیرا افتتاح یک کلیدسازی و یا یک سوپرمارکت بدون مجوز دوام نخواهد آورد. 
 
توکلی در ادامه افزود: اکنون مؤسسه مالی اعتباری ثامن‌الحجج حدود 500 شعبه در سراسر کشور زده و هیچ مسئولی توضیحی ارائه نکرده است. 
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: بنده به عنوان رئیس هیئت مدیره دیده بان و شفافیت عدالت و همچنین نماینده مردم در مجلس این مسائل را بررسی کرده‌ام و اکنون اعلام می‌کنم مال باختگان حق دارند گله‌مند باشند که با عنوان اعتباربخشی فریب خورده‌اند. 
 
رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت با بیان اینکه اقدامات در رابطه با مؤسسه میزان نسبتا خوب انجام شد، اظهار کرد: مشکلات مردم در رابطه با میزان به خوبی برطرف خواهد شد و در مورد شرکت پدیده نیز کارهای سنگینی انجام شده است و نمایندگانی همچون بحرینی نماینده مشهد اقدامات و پیشنهادات خوبی داشته که امیدواریم رئیس بانک مرکزی همت بیشتری را تا عملیات ‌سازی آنها انجام دهد. 
 
وی بیان داشت: محض اطمینان سهامداران شرکت پدیده اعلام می‌کنم که راه حل مورد توافق افراد مسئول عملیاتی به نظر رسیده و آنها به حقوق از دست رفته خود خواهند رسید. 
 
توکلی با اشاره به اینکه مؤسس ثامن‌الحجج فردی مسئله‌دار است گفت: این شخص 119  فقره چک برگشتی رفع سوء اثر شده دارد و مشخص نیست چه کسانی از وی حمایت می‌کنند که هرچه می‌گذرد این فرد باز با کمال وقاحت تخلفات خود را ادامه می‌دهد. 
  
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر ادامه داد: سال 93 که بنده عضو شورای پول و اعتبار بودم پرونده مؤسسه ثامن‌الحجج مطرح شد و با توضیحات بانک مرکزی و پشتیبانی امثال بنده تعطیلی این مؤسسه تصویب شد هرچند که قبل از آن نیز این مؤسسه مجوزات لازم را نداشت. 
 
رئیس هیئت مدیره دیده بان شفافیت و عدالت تصریح کرد: اما از 10 تیر 93 تاکنون بسته شدن این مؤسسه میان زمین و هوا باقی مانده البته بانک مرکزی اقدامات لازم و نامه نگاری‌های ضروری را انجام می‌دهد اما اگر بنده جای رئیس بانک مرکزی بودم خودم شخصا به دنبال نامه‌هایم می‌رفتم تا جواب بگیرم. 
 
وی اذعان کرد: طبق اطلاعات جمع ‌آوری شده و مستند اعلام می‌کنم که مسائل مؤسسه ثامن‌الحجج قابل حل بوده و سپرده گذاران آرامش خود را حفظ کنند و ابزار دست این فرد جفاکار به صورت غیرمستقیم نشوند. 
 
توکلی با اشاره به اینکه برای حل مشکل ثامن‌الحجج به دنبال راه حل‌هایی مانند مشکل مؤسسه میزان هستیم، گفت: اگر مالک مؤسسه ثامن‌الحجج به همین صورت رها شود مطمئنا به تخلفات خود ادامه خواهد داد، زیرا در همین چند ماهه اخیر نیز با وقاحت شعبه‌های دیگری را افتتاح کرده‌اند. 
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر تأکید کرد: همانطور که در مورد بابک زنجانی از مقامات مربوطه خواستیم تا وی را بازداشت کنند معتقدم باید به سرعت در مورد این فرد نیز این عمل انجام شود زیرا اطمینان عقلایی وجود دارد که می‌توان حقوق سپرده‌ گذارن این مؤسسه را ابقا کرد هرچند که بیم آن وجود دارد که با اعمال نفوذ و پرداخت رشوه برخی امکانات موجود را برای حل این موضوع از مسئولان مربوطه بگیرند. 
 
رئیس هیئت مدیره دیدبان شفافیت و عدالت با اشاره به سرمایه‌گذاری‌ها و ولخرجی‌های گسترده مؤسسه ثامن‌الحجج نیز اظهار کرد: از پیراهن بازیکنان مشهور تا بیلبوردهای شهرداری و چهارچوب تلویزیون تبلیغات و ولخرجی‌های این مؤسسه کاملا نمایان است. 
 
وی گفت: تجربه بنده میگوید که اگر این شخص بازداشت نشود فرایند رسیدگی به مشکلات مؤسسه ثامن‌الحجج دچار مشکل خواهد شد. 
 
توکلی با بیان اینکه شرکت پردیس‌بان یک مصیبت دیگر برای مردم است اظهار داشت: زمانی که کاسپین 66 طبقه طراحی شده با کامپیوتر برای مردم تبلیغ می‌شود آنها نیز برای خرید این ساختمان اقدام می‌کنند. 
 
نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر با اشاره به سخنان برخی مال‌ باختگان پردیس‌بان که تأییدیه نمایندگان خود را در مورد این شرکت داشتند نیز گفت: متأسفانه برخی از نمایندگان به دلیل اشتیاق سرمایه‌گذاری در حوزه‌های انتخابیه‌شان کلاه بر سرشان رفته است. 
 
رئیس هیئت مدیره دیدبان شفافیت و عدالت ادامه داد: مسلما برخی دستگاه‌های حکومتی نیز که در زمان مناسب عکس‌العمل‌های لازم را از خود نشان نداده‌اند اکنون دخیل هستند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها