کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در عسلویه افتتاح شد


کد خبر : ۱۸۶۵۵دوشنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۳:۵۰۱۵۴۸ بازدید

با حضور دکتر حسن روحانی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در منطقه عسلویه استان بوشهر افتتاح و گاز این دو فاز وارد شبکه سراسری شد.
فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در عسلویه افتتاح شدفازهای 15 و 16 پارس جنوبی در عسلویه افتتاح شد

با حضور دکتر حسن روحانی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در منطقه عسلویه استان بوشهر افتتاح و گاز این دو فاز وارد شبکه سراسری شد.

فازهای 15 و 16 پارس جنوبی و هفتمین پالایشگاه پارس جنوبی با حضور رئیس جمهور دقایقی پیش افتتاح و گاز این دو فاز وارد شبکه سراسری گاز شد.

وزیر نفت در آیین راه‌اندازی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی با بیان اینکه تمام مراحل این دو فاز گازی توسط متخخصان کشورمان ایجاد شده اظهار داشت: تمامی مراحل عملیات ساخت، نصب و راه اندازی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی  توسط متخصصان ایرانی انجام شده است.

بیژن نامدار زنگنه با بیان اینکه برای راه‌اندازی دو فاز 15 و 16 پارس جنوبی شش میلیارد دلار سرمایه‌گذاری شده تصریح کرد: فازهای 15 و 16 که در شرائط تحریم اجرا و راه‌اندازی شده روزانه 56.6 میلیون مترمکعب گاز شیرین برای تامین سوخت مورد نیاز کشور به ویژه در حوزه مصارف خانگی، تجاری، و صنعتی تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه از دو فاز 15 و 16 پارس جنوبی روزانه 80 هزار بشکه‌ میعانات‌ گازی و 400  تن گوگرد تولید می‌شود گفت: تولید سالانه یک میلیون و 50 تن گاز مایع پروپان و بوتان و یک میلیون تن گاز اتان از دیگر تولیدات فازهای 15 و 16 پارس جنوبی است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها