کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۸۶۴۸دوشنبه، ۲۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲:۳۶۱۲۱۴ بازدید

قیمت طلا در بازارهای بین المللی امروز دوشنبه بار دیگر افزایش یافت و نزدیک به بالاترین سطح در 9 هفته اخیر داد و ستد شده است.

 ادامه نوسانات شدید در بازار سهام آسیا و رشد تقاضا برای فلزات گرانبها به خصوص طلا تاثیر زیادی بر افزایش قیمت این فلز زرد داشته است.

بر اساس این گزارش شاخص سهام در بازارهای آسیایی پس از آن با کاهش چشمگیری روبرو شده است که بورس وال استریت آمریکا نیز بدترین عملکرد خود در نخستین هفته سال 2016 میلادی را ثبت کرده است. انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در چین موجب نگرانی های زیادی در بین سرمایه گذاران شده است.

نگرانی ها نسبت به وضعیت اقتصادی چین موجب کاهش تقاضا برای خرید سهام و اوراق قرضه شده است. قیمت هر اونس طلا نیز امروز دوشنبه با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1105 دلار رسیده است.

رونالد لیونگ تحلیلگر ارشد موسسه گلد دیلرز در هنگ کنگ در این باره گفت: تنش های سیاسی بین ایران و عربستان کاهش ارزش یوان تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای فیزیکی برای طلا در بازارهای بین المللی داشته و این عوامل تاثیر مثبتی بر قیمت جهانی این فلز زرد داشته است.

قیمت طلا روز جمعه نیز به بالاترین سطح خود از اوایل نوامبر رسید و از ابتدای امسال تاکنون بیش از 4 درصد رشد داشته است. بی شک افت شاخص سهام چین تاثیر زیادی بر افزایش قیمت طلا داشته است.

ژورنال اوراق بهادار چین نیز پیش بینی کرده است که چین برای دستیابی به هدف رشد اقتصادی 6.5 درصدی طی سال های 2016 تا 2020 با چالش های زیادی روبرو خواهد شد.

گزارش سایت طلا حاکیست، میزان ذخایر طلای صندوق اس پی دی آر نیز روز پنج شنبه با افزایش چشمگیر 4.2 تن روبرو شده است. قیمت طلا طی سه سال گذشته به طور متوالی با کاهش همراه شده و سال 2015 نیز بیش از 10 درصد کاهش یافته است.

نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا تاثیر زیادی بر افت قیمت جهانی طلا در ماه های گذشته داشته است. به نظر می رسد بهبود اوضاع بازار اشتغال آمریکا می تواند زمینه لازم برای افزایش بیشتر نرخ بهره فدرال رزرو در ماه های آینده را فراهم کند و این مساله می تواند فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد نماید.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها