کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

چرا تویوتا پرفروش‌ترین خودرو در آمریکا است؟


کد خبر : ۱۸۵۱۹پنجشنبه، ۱۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۱:۴۸:۴۷۷۹۱۴ بازدید

بر اساس آمارهای رسمی منتشر شده در آمریکا، فروش خودروهای تولیدی تویوتا در آمریکا حدود 3.3 برابر فروش مدل های هیوندای بوده است.

بر اساس آمار منتشر شده از میزان فروش خودروسازان در بازار آمریکا، غول خودروسازی ژاپن توانسته است در سال 2015 حدود 2 میلیون و 500 هزار دستگاه در آمریکا خودرو بفروشد.

به گزارش abc نیوز، بزرگترین خودروساز در آمریکا در سال 2015 شرکت داخلی جنرال موتورز این کشور بوده است که به فروش 3 میلیون و 82 هزارو 366 دستگاه دست یافته است. تویوتا نیز با 2 میلیون 499 هزار و313 دستگاه در جایگاه سومین خودروساز پرفروش در آمریکا در سال 2015 قرار گرفت. گروه خودروسازی فیات کرایسلر نیز ‌با 2.2 هزار دستگاه خودرو به چهارمین خودروساز بزرگ آمریکا در سال 2015 تبدیل شد. در حالی که هیوندای و کیا از جمله پرفروش ترین خودروهای خارجی در بازار ایران محسوب می شوند، این دو خودروساز به ترتیب تنها 761 هزار و 625 هزار دستگاه در آمریکا فروش داشته‌اند.

به گزارش abc نیوز، مدل‌های تولیدی دو خودروساز کره‌ای حتی در جمع 10 خودروی پرفروش در آمریکا قرار نگرفته اند. تویوتا در ماه های گذشته نیز توانست با پشت سر گذاشتن گروه خودروسازی فولکس واگن آلمان که از چندین شرکت خودروسازی تشکیل شده است، به بزرگ ترین خودروساز جهان بدل شود.
 

m3mqvudi0jx3pvkgtk.jpg

 

استهلاک پایین، کیفیت بالا، مصرف کم سوخت، تکنولوژی بالا در تولید خودرو، تکیه خودروساز ژاپنی بر واحدهای بزرگ تحقیق و توسعه، و همچنین ارائه مدل های بهینه تولید و کاهش هزینه های جانبی و در نتیجه قیمت مناسب محصولات این خودروساز از جمله مهمترین مولفه های موفقیت تویوتا در میان دیگر خودروسازان محسوب می شود.

از سوی دیگر خدمات پس از فروش و دسترسی مناسب به قطعات یدکی مورد نیاز خودروهای تویوتا نیز توانسته است مشتریان این شرکت را بیش از پیش به خرید مدل های مختلف این شرکت ترغیب کند.

به ترتیب مدل های تویوتا کمری و تویوتا کرولا و تویوتا رو4 پر فروش ترین مدل های تویوتا در آمریکا در سال 2015 بوده اند.
 

wpj11268c2cywxbz8wh.jpg

 

فروش تویوتا رو4 در آمریکا نسبت به سال گذشته حدود 18 درصد در آمریکا افزایش داشته است. به طور کلی فروش خودرو در سال 2015 در آمریکا به بالاترین میزان خود در تاریخ این صنعت رسید.

لازم به ذکر است که تویوتا پریوس که نمونه مشابه مدل یاریس در ایران است، به عنوان یکی از کم مصرف ترین خودروهای این کشور شناخته شده و در سال های گذشته یکی از جذابترین خودروهای بازار آمریکا بوده است.از سوی دیگر تویوتا با معرفی برند لکسوس به عنوان مدل های سفارشی و لوکس این شرکت توانسته است در کنار ارائه مدل های متوسط برای اقشار متوسط و نسبتا ضعیف، بازار خودروهای لوکس را نیز در دست گرفته است.

شرایط در بازار ایران اما وضعیت متفاوتی را در پیش گرفته است و برخلاف بازار آمریکا، هیوندای و کیا پر طرفدارترین خودروهای بازار ایران به حساب می آیند.

بنا به اعلام دو خودروساز کره ای، به دلیل افزایش رقابت در بازار جهانی خودرو و تقویت خوردوسازان ژاپنی، کیا و هیوندای از دست یابی به هدف‌گذاری فروش خود در سال 2015 نیز باز مانده اند.
 

ydxx8aa91wyzsfldrp1b.jpg

 

نکته ای که نباید از آن به سادگی گذشت این است که ویژگی های تویوتا باعث شده است که این خودروساز بتواند در کشوری به تولید 2.5 میلیونی برسد که 3 خودروساز جنرال موتورز، فورد و کرایسلر در آن حضور دارند که خود این خودروسازان نیز در بازار جهانی بسیار قدرتمند ظاهر شده اند.به نظر می رسد ورود خودروهای خارجی به بازار ایران باید مدیریت شود و کیفیت خودروها پیش از ورود مورد ارزیابی قرار گیرد.

تردیدی نیست که کیفیت تویوتا به مراتب از دیگر شرکت های خارجی حاضر در بازار ایران بالاتر است و قیمت مدل های تویوتا در مقایسه با این شرکت های نیز شرایط خوبی را دارد. در واقع تمرکز تویوتا بر تولید خودروهای دارای قیمت و کلاس متوسط شرط موفقیت آن و اقبال عموم مردم از آن بوده است.تردیدی نیست که نفع اقتصاد و صنعت داخلی بر عدم واردات خودروهای خارجی و خروج ارز از کشور است،اما در شرایط کنونی ناگزیر بخشی از نیاز بازار داخلی از خارج تأمین می شود و باید با ارزیابی و سیاست گذاری مناسب وارد کنندگان و مصرف کنندگان را به سمت خودروهای با کیفیت و مطمئن سوق داد.

بنا به اعلام نمایندگی رسمی تویوتا در ایران، در حال حاضر یک خودروی  تویوتا کمری تاکسی در شهر کیش در حال فعالیت است که علی رغم طی مسافت بیش از یک میلیون و دویست هزار کیلومتری این خودرو تا کنون نیازی به تعمیر نداشته و تنها به تعویض روغن و چک آب در آن بسنده شده است.دو شرکت کیا و هیوندای کره جنوبی روی هم رفته در سال 2015 حدود 8 میلیون دستگاه خودرو تولید کرده اند و این در حالی است تویوتا در نیمه نخست سال 2015 بیش از 5 میلیون دستگاه بوده و در سال 2014 نیز بیش از 10.2 میلیون خودرو تولید کرده است.

* سجاد زمانی علیشاه



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها