کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

تجارت برد- برد ایران و دانمارک


کد خبر : ۱۸۵۰۱چهارشنبه، ۱۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹:۲۶۱۲۲۴ بازدید

همایش توسعه همکاری‌های تجاری ایران و دانمارک با حضور هیأت تجاری 120 نفره دانمارک در ایران برگزار شد. وزیر امور خارجه دانمارک در این ...

همایش توسعه همکاری‌های تجاری ایران و دانمارک با حضور هیأت تجاری 120 نفره دانمارک در ایران برگزار شد. وزیر امور خارجه دانمارک در این همایش در مورد روابط اقتصادی ایران و دانمارک گفت: دانمارک مایل است تا در حوزه‌های انرژی، مواد غذایی و کشاورزی با ایران، همکاری‌ خوبی داشته باشد، چراکه شرکت‌های دانمارکی در سطح جهانی راه‌حل‌هایی ارائه می‌دهند که می‌تواند این راه‌حل‌ها به‌عنوان سرمایه‌گذاری در ایران مورد استفاده قرار گیرد.

«جنسن»، ایران را با 78 میلیون نفر جمعیت، دومین بازار خاورمیانه عنوان کرد و افزود: حتی ایران در شرایط تحریم نیز هجدهمین کشور جهان از نظر قدرت خرید است. در این جلسه مدیرکل صادرات دانمارک خطاب به رسانه‌ها در مورد مصوبه اخیر امریکا و تأثیر آن بر تجارت با ایران و رفت و آمدهای هیأت‌های تجاری با این کشور، گفت : این مصوبه هیچ تأثیری بر کارهای ما نخواهد داشت.

ایران ودانمارک شرکای مناسب برای هم

محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، ‌معدن و تجارت نیز در دیدار با وزیر امور خارجه دانمارک ضمن تأکید بر گسترش روابط دو کشور گفت: ایران و دانمارک می‌توانند شرکای مناسبی برای تعمیق روابط اقتصادی و تجاری یکدیگر باشند. وی با اشاره به اینکه همکاری‌های بلندمدت و سرمایه گذاری مشترک از اهداف مهم ما محسوب می‌شود تصریح کرد:صنعت، ‌تکنولوژی، انرژی، پتروشیمی، صنایع غذایی، ‌صنعت فرش از زمینه‌های مختلفی است که می‌توان روابط دو کشور را دراین موارد بسط و گسترش داد.

حجم تجارت ایران و دانمارک 160 میلیون دلار

همچنین  تفاهمنامه‌ای بین اتاق بازرگانی تهران و انجمن صنعت دانمارک با حضور وزیر خارجه دانمارک به امضا رسید. بر اساس این تفاهمنامه بخش خصوصی دو کشور زمینه‌ها را برای گسترش همکاری‌ها و حضور هر چه بیشتر تجار و صنعتگران ایران و دانمارک در تمام زمینه‌های اقتصادی مشترک و حضور در نمایشگاه‌ها مهیا خواهند کرد.
مسعود خوانساری  رئیس اتاق بازرگانی تهران در خصوص این تفاهمنامه گفت: کمتر به دنبال خرید کالا هستیم و بیشتر به دنبال سرمایه‌گذاری و کارهای زیربنایی بویژه در حوزه‌ پزشکی، داروسازی و لبنیات با طرف‌های دانمارکی هستیم.وی گفت: متأسفانه طی سال‌های 2007 تا 2014 حجم روابط بین دو کشور بین 160 تا 170 میلیون دلار در سال بوده که این مسأله بیشتر به خاطر مشکلات تحریم و مشکلات بانکی است.

حضور دانمارکی‌ها در توسعه پارس جنوبی

بیژن زنگنه  وزیر نفت نیز در دیدار با وزیر امور خارجه دانمارک دورنمای همکاری با شرکت‌های دانمارکی را مثبت ارزیابی کرد و گفت: ایران به حضور این کشور در توسعه لایه نفتی پارس جنوبی علاقه‌مند است. وی درباره مهم ترین محور این مذاکرات با بیان اینکه گفت‌و‌گوی خوبی میان دو کشور انجام شده است، تصریح کرد: ایران به توسعه همکاری با شرکت‌های دانمارکی در بخش بالادستی، خدمات نفتی، پتروشیمی وپالایش علاقه‌مند است.  وزیر نفت اظهارکرد: شرکت‌های دانمارکی تلاش کنند با شرکت‌های بزرگ و قوی ایران همکاری کنند که در این میان دولت دانمارک می‌تواند از طریق پوشش بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری از شرکت‌های دانمارکی برای تحقق این امر حمایت کند. وی با اشاره به اینکه یادداشت تفاهمی در زمینه ارائه بیمه صادراتی میان وزارت اقتصاد و هیأت دانمارکی به امضا رسید،‌ تصریح کرد: این یادداشت تفاهم بعد از لغو تحریم‌ها عملیاتی خواهد شد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها