کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای جهانی طلا امروز سه‌شنبه


کد خبر : ۱۸۴۷۶سه شنبه، ۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۷:۱۵۱۴۴۰ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز سه‌شنبه نیز بار دیگر با افزایش روبرو شده است که علت اصلی آن تنش های سیاسی در خاورمیانه و کاهش چشمگیر شاخص ...

قیمت جهانی طلا امروز سه‌شنبه نیز بار دیگر با افزایش روبرو شده است که علت اصلی آن تنش های سیاسی در خاورمیانه و کاهش چشمگیر شاخص سهام در بازارهای مالی بین المللی بوده است.

قیمت جهانی طلا که شب گذشته با افزایش همراه شده بود امروز سه شنبه نیز به روند صعودی خود ادامه داده است. بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا با 0.1 درصد افزایش به بیش از 1076 دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه نیز با 2.2 درصد افزایش روبرو شده بود و برای لحظاتی به بیش از 1083 دلار رسید که این بالاترین رقم در یک ماه اخیر به شمار می رود.

قیمت طلا در پایان مبادلات روز دوشنبه با افزایش 1.3 درصدی روبرو شده است. عربستان سعودی در واکنش به حمله تعدادی از معترضان به سفارت این کشور در تهران، کلیه روابط خود با ایران را قطع کرده است. رژیم آل سعود اعلام کرده است که تهران باید مانند یک کشور عادی و نرمال رفتار کند تا ریاض بار دیگر روابط دیپلماتیک خود را از سر بگیرد.

اعدام شیخ نمر از روحانیون برجسته شیعه عربستان با موج اعتراضات در کشورهای مختلف جهان به خصوص کشورهای اسلامی روبرو شده است.قیمت جهانی طلا تحت تاثیر تنش های سیاسی در خاورمیانه و همچنین افت قیمت شاخص سهام در بازارهای بین المللی، با افزایش روبرو شده است. انتشار آمارهای ناامید کننده اقتصادی در چین نیز فشار زیادی را بر ارزش سهام وارد کرده است. نگرانی های بین المللی نسبت به افت رشد اقتصادی چین تشدید شده است.

طلا که بهترین گزینه جایگزین برای سرمایه گذاری در دوران تنش های سیاسی و افت ارزش سهام است، از تحولات اخیر سود برده و از ابتدای سال 2016 میلادی تاکنون روندی صعودی را پشت سر گذاشته است.

البته بسیاری از تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش قیمت طلا در شرایط کنونی موقتی خواهد بود و با توجه به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و احتمال تکرار این مساله در ماه های آینده، قیمت طلا با افت بیشتری روبرو خواهد شد.

گزارش سایت طلا می افزاید، قیمت طلا سال گذشته با افت 10 درصدی روبرو شده است. این برای سومین سال متوالی است که قیمت طلا با کاهش همراه می شود.جان ویلیامز رئیس فدرال رزرو سانفرانسیسکو نیز روز دوشنبه تاکید کرد: وضعیت اقتصادی آمریکا آنقدر باثبات و مستحکم شده است که فدرال رزرو می تواند امسال 3 بار دیگر نرخ بهره را افزایش دهد.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها