کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آخرین وضعیت موسسات اعتباری


کد خبر : ۱۸۴۱۶یکشنبه، ۱۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۳:۴۷۶۵۴۷ بازدید

موسسه اعتباری آرمان ایرانیان یا کاسپین جدید،با نزدیک شدن به اتمام کارهای عمده اداری خود راه چندانی برای دریافت مجوز ندارد و بزودی شاهد ...

موسسه اعتباری آرمان ایرانیان یا کاسپین جدید،با نزدیک شدن به اتمام کارهای عمده اداری خود راه چندانی برای دریافت مجوز ندارد و بزودی شاهد تولد این موسسه اعتباری در شبکه بانکی خواهیم بود.

براساس اطلاعات دریافتی، در حال حاضر این موسسه اعتباری در شرف تاسیس تنها با دو کار اداری برای شکل گیری روبرو است. اولین و یا شاید مهمترین موضوع، روشن کردن وضعیت سه تعاونی اعتبار ادغام شده در این موسسه یعنی بدر توس،الزهرا و پیوند است.

تعاونی بدر توس در این بین باید به سمت شفاف سازی حرکت کند. اکنون مدیران این موسسه سعی دارند با پروسه ارزیابی و حسابرسی زودتر تکلیف این تعاونی ها را روشن کنند. به نظر می رسد این مهم نیز در آینده بسیار نزدیک رخ دهد.

دومین گام ثبت انحلال تمامی تعاونی هاست. در این بین انحلال تنها دو تعاونی باقی مانده که کار اداری آن به سرعت در حال انجام است و طی روزهای آتی این کار صورت خواهد گرفت.با این اجرایی شدن این دو امر مهم، نام جدید این موسسه یعنی " کاسپین " در اداره ثبت شرکت ها ثبت و در نهایت مجوز نهایی آن از سوی بانک مرکزی صادر می شود.

با انجام این کار، بانک مرکزی یک گام دیگر به سمت شفاف سازی بازار پولی برداشته و پرونده موسسات اعتباری را کوچک تر خواهد کرد.

ساماندهی موسسات اعتباری یکی از گام های مهم دولت قبل و فعلی بوده و هست و به گفته مسوولان ارشد بانک مرکزی امسال تمامی موسسات تعیین تکلیف شده و برای سال 95 دیگر پرونده موسسات بسته خواهد شد.با نزدیک شدن به تولد موسسه اعتباری آرمان ایرانیان(کاسپین) در شبکه بانکی، تعداد موسسات مجاز که وارد باشگاه مجوزدار ها خواهند شد به عدد پنج می رسد.

مابقی موسسات باقی مانده از جمله ثامن،افضل توس و ثامن الحجج نیز در حال طی امور اداری خود برای تطبیق با شرایط و مقررات بانک مرکزی هستند.در این بین موسسه ثامن در آینده نزدیک اقدام به پذیره نویسی سهام خود در بازار بورس می کند.موسسه افضل توس نیز پس از منتفی شدن ادغام با بانک دی در حال انجام مقدمات برای تبدیل شدن به موسسه قانونی بصورت مستقل است.

موسسه ثامن الحجج نیز به گفته مسوولان بانک مرکزی باید برخی اقدامات اولیه برای تشکیل پرونده را انجام دهد.انجام و اتمام حسابرسی یکی از مهمترین شروط بانک مرکزی است که این موضوع در حال جریان است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها