کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۸۳۳۶دوشنبه، ۷ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۴:۲۴۱۶۳۳ بازدید

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه بار دیگر با کاهش روبرو شده و این در شرایطی بوده است که کاهش ارزش دلار و افت ...

قیمت طلا در بازارهای جهانی در آغاز مبادلات امروز دوشنبه بار دیگر با کاهش روبرو شده و این در شرایطی بوده است که کاهش ارزش دلار و افت شاخص سهام آسیا نتوانسته است موجب افزایش قیمت طلا شود.

در حالی که هنوز برخی از بازارهای بین المللی به علت تعطیلات کریسمس و سال جدید میلادی فعالیت خود را از سر نگرفته اند، نقدینگی در بازارهای جهانی کاهش یافته و علی رغم کاهش ارزش دلار و شاخص سهام آسیا در مبادلات امروز دوشنبه، بار دیگر شاهد کاهش قیمت جهانی طلا هستیم. بر اساس این گزارش قیمت هر اونس طلا در مبادلات امروز با 0.1 درصد کاهش به کمتر از 1074 دلار رسیده است. قیمت هر اونس نقره نیز با 0.5 درصد کاهش به کمتر از 14.27 دلار رسیده است.

قیمت جهانی نفت نیز با افت همراه شده است. وجود مازاد عرضه تاثیر زیادی بر ادامه روند نزولی قیمت نفت داشته است. قیمت طلا نیز رابطه مستقیمی با قیمت نفت دارد چرا که فزایش قیمت نفت موجب رشد فشارهای تورمی دراقتصادی جهانی شده و این مساله موجب رشد تقاضا و قیمت طلا می شود.

شاخص ارزش دلار آمریکا نیز امروز دوشنبه در برابر ارزهای معتبر بین المللی به پایین ترین سطح در 2 ماه اخیر رسیده است. شاخص سهام آسیا نیز با افت 0.2 درصدی روبرو شده است البته شاخص نیکی ژاپن 0.2 درصد رشد داشته است.

به گزارش سایت طلا، برخی بازارهای دیگر جهان از جمله استرالیا و بسیاری از بازارهای اروپایی نیز امروز بسته خواهد بود. یک تاجر بازار هنگ کنگ در این باره گفت: با توجه به ادامه تعطیلات سال جدید میلادی، بعید به نظر  می رسد که نوسانات شدیدی را در بازارهای بین المللی به خصوص بازار طلا شاهد باشیم. نقدینگی در بازارهای بین المللی به شدت کاهش یافته و این مساله مانع از نوسانات شدید خواهد شد.

وی افزود: در اوایل سال آینده قیمت طلا همچنان رو به کاهش خواهد بود و ارزش دلار نیز در شش ماه نخست سال 2016 میلادی روند صعودی خود را ادامه می دهد. روند قیمت طلا طی سال آینده تا حد زیادی تحت تاثیر سیاست های پولی فدرال رزرو و نرخ بهره آمریکا قرار خواهد داشت.

افزایش احتمالی نرخ بهره آمریکا طی ماه های آینده می تواند موجب افزایش ارزش دلار و کاهش بیشتر قیمت طلا شود. قیمت طلا در سال 2015 میلادی با افت شدید 9 درصدی روبرو شده است. این برای سومین سال متوالی است که طلا با کاهش چشمگیری روبرو می شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها