کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

گزارشی از سرمایه‌گذاری در کارخانه تولید قندهای طعم‌دار


کد خبر : ۱۸۳۱۷پنجشنبه، ۱۰ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۳:۴۷۳۸۰۵ بازدید

فرآوری مواد‌غذایی همواره یکی از بهترین فرصت‌ها برای اهالی کسب‌و‌کار است، این حوزه با توجه به مصرف روزانه و بازاری که همیشه مشتری ...
گزارشی از سرمایه‌گذاری در کارخانه تولید قندهای طعم‌دارگزارشی از سرمایه‌گذاری در کارخانه تولید قندهای طعم‌دار

فرآوری مواد‌غذایی همواره یکی از بهترین فرصت‌ها برای اهالی کسب‌و‌کار است، این حوزه با توجه به مصرف روزانه و بازاری که همیشه مشتری دارد می‌تواند پله‌ای برای پرتاب به سوی پیشرفت‌های عظیم باشد.امروزه در جهان شرکت‌ها و افراد مختلفی در حال رقابت تنگاتنگ در زمینه فرآوری مواد‌غذایی هستند و خلاقیت در این بخش در سطح جهانی می‌تواند اشاعه یابد. در گزارش امروز قصد داریم یکی از فرصت‌های مناسب شغلی برای کسانی را که به خلاقیت در فرآوری مواد‌غذایی علاقه دارند در سطح کارخانه و مشاغل خانگی بررسی کنیم.


قند محصولی پرطرفدار

برای ما ایرانی‌ها شاید قند یکی از موادی است که به صورت ثابت در خانه وجود دارد؛ محصول مصرفی که مکمل خوردن چای به‌عنوان یک نوشیدنی روزانه در خانه و محل کار است، همین مصرف روزانه محصول، بهترین فرصت برای سرمایه‌گذار به شمار می‌آید و پتانسیل‌های زیادی برای تولید هرچه بیشتر و باکیفیت‌تر به وجود می‌آورد.

در کنار قند چند سالی است محصولات دیگری مانند انواع شکلات، نبات، خرما و سایر محصولات خودنمایی می‌کنند، اما همان‌طور که همه ما در طول روز می‌بینیم اغلب افراد قند را به سایر محصولات مکمل چای ترجیح می‌دهند و قند همچنان جایگاه ویژه خود را بین مصرف‌کنندگان ثابت نگه داشته است.


نوآوری در تولید یک شیرینی رنگی

اما خلاقیت در این عرصه می‌تواند به تثبیت این جایگاه کمک کند. سال‌ها پیش خانواده‌ها اغلب قند مصرفی خود را به صورت کله‌ای از فروشگاه‌ها تهیه و خود در خانه به اندازه دلخواه و مصرفی خرد می‌کردند، اما مشغله‌های روزمره موجب شده امروز کمتر کسی قند را به صورت کله‌ای تهیه کند و اغلب خانواده‌ها و شرکت‌ها به سمت قند‌های حبه‌ای رو آوردند و بسیاری از شرکت‌ها در همین زمینه خرد کردن و بسته‌بندی قند شکل گرفتند و همچنان هم در حال فعالیت هستند.

این سطح از کار در قالب مشاغل خانگی در حال حاضر دارای پتانسیل‌های زیادی برای فعالیت است که در ادامه شرایط سرمایه‌گذاری در آن بررسی می‌شود. پس از آن، نسل جدید قندهای طعم‌دار در بازار پدیدار شدند که توجه بسیاری از مصرف‌کنندگان به انواع این قندها جلب شد و البته بازار این کار همچنان پتانسیل‌های بسیاری برای کار دارد. قندهایی با طعم خرما، نعنا، دارچین، زعفران و لیمو در بازار امروز تولید می‌شوند که می‌توان آینده بازار قند را به سمت این خوشمزه‌های رنگی سوق داد، چرا که مزیت‌های این قندها می‌تواند آن را جایگزین قندهای معمولی در سفره‌ها کند.


 رنگ‌های طبیعی مصرف کنیم

پیش از این در خصوص انواع رنگ‌های خوراکی و چگونگی تولید و تهیه آنها گزارشی ارائه شد که علاقه‌مندان به حضور در بازار تولید رنگ‌های طعم دار بهتر است به آن گزارش مراجعه کنند. به هر روی پیشنهاد گروه سرمایه‌گذاری «فرصت امروز» برای فعالان این حوزه این است که حتما از رنگ‌های طبیعی به جای اسانس‌ها و رنگ‌های مصنوعی برای طعم‌دار کردن قند استفاده کنند چرا که در این صورت هم سلامت محصول ابقا نمی‌شود و هم اعتماد مخاطب به این محصول جلب شده و موجب مصرف روزافزون آن می‌شود، به علاوه خوش طعم بودن و جذاب بودن محصول نهایی می‌تواند برای مجالس و مهمانی‌ها هم مصرف را افزایش دهد.

همچنین علاوه بر رنگ‌ها، ماده اولیه دیگر این کار خود قند است که بهتر است قند مصرفی کارخانه را از کارخانه‌های تولید قند در حجم زیاد تهیه کنید و خودتان آن را خرد کرده و سپس طعم دار کنید، چرا‌که هزینه دستگاه خرد کردن قند بالا نیست، اما اختلاف قیمت قند حبه‌ای با قندهای فله حدود 20درصد است.


یک نوآوری دیگر 

علاوه بر قندهای طعم‌داری که پایه اصلی آنها قند سفید حبه است، به‌تازگی میوه‌هایی چون زردآلو، آلو، کیوی، انبه و… به شکل و سایز حبه قند عرضه می‌شود، این میوه‌ها در ابتدا به شکل خمیردرآمده و با افزودن مقدار مجاز از شکر شکل می‌گیرند و سپس به شکل حبه، برش می‌خورند و در بازار عرضه می‌شوند، البته به دلیل قیمت تمام شده بالای محصول به علاوه عدم تمایل مشتریان به این محصول فعلا حضور در آن پیشنهاد نمی‌شود.


سرمایه‌های مورد نیاز

بررسی‌های گروه «فرصت امروز» نشان می‌دهد تنها حدود سه کارخانه به صورت صنعتی در زمینه تولید قندهای طعم‌دار در کشور فعالیت می‌کنند و سایر فعالان این عرصه در کارگاه‌های زیرزمینی یا در قالب مشاغل خانگی در این حوزه فعالیت می‌کنند. برای راه‌اندازی یک کارخانه که به صورت صنعتی به تولید این محصول بپردازد و حدود 100 تن قند طعم دار را در روز تولید کند به فضایی حدودا 5هزار متری نیاز دارید.

ماشین‌آلات این کار علاوه بر قند حبه کن صنعتی چند ماشین طعم‌دار کردن است که برای هر طعمی باید جداگانه تهیه شود. در واقع چون طعم‌ها و رنگ‌های مصرفی متفاوت است نمی‌توان با یک ماشین مثلاً دو نوع قند نعنایی و زعفرانی را تولید کرد، پس بهتر است برای اینکه خروجی بهتر و باکیفیت‌تری داشته باشید برای هر طعمی یک دستگاه جداگانه تهیه کنید.

ماشین‌آلات این کار در کشور به خوبی در دسترس است و هزینه بالایی هم ندارد، هر ماشین حدود 30 میلیون تومان قیمت دارد که با سایر هزینه‌ها حدود 500 میلیون تومان سرمایه اولیه برای این کار در قالب کارخانه نیاز دارید، در این حجم حدود 30نفر نیروی انسانی مشغول به کار می‌شوند. برای بسته‌بندی محصول نهایی هم حدود 50 میلیون تومان سرمایه نیاز دارید تا دستگاه بسته‌بندی سلفونی را خریداری کنید.


تولید در سطح مشاغل خانگی

اما اگر بخواهید در قالب کوچک‌تر به این کار بپردازید یک فضای 20متری برای کار کافی است. در این صورت باید مشتری‌های خود را به صورت محدود و در محل زندگی و چند فروشگاه اطراف پیدا کنید. دستگاه‌های کوچک خانگی معمولا ٢٠٠ کیلوگرم در ساعت قند خرد می‌کنند که حدود 4میلیون تومان قیمت دارند، طعم‌دار کردن قندها هم که به صورت سنتی و در سینی‌های بزرگ صورت می‌گیرد و هزینه چندانی ندارد.

برای بسته‌بندی محصول هم حدود 2 میلیون تومان سرمایه نیاز دارید تا یک دستگاه پرس خریداری کنید و به وسیله آن بسته‌های 500گرمی و یک کیلوگرمی قندها را تهیه کنید. دستگاه‌های قند خردکن خانگی به طور میانگین از یک تن قند ٨٨٠کیلوگرم قند خردشده تولید می‌کنند و مابقی محصول را که به صورت خاک قند می‌شود باید به قنادی‌ها بفروشید و از ضایعات این کار هم درآمد کوچکی کسب کنید.

* فرصت امروز



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها