کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهترین لپ‌تاپ‌های عرضه شده در سال 2015


کد خبر : ۱۸۳۱۱یکشنبه، ۶ دی ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰:۵۶۵۸۶۲ بازدید

در صورتی که قصد خرید یک لپ‌تاپ جدید را دارید، انتخاب یک محصول مناسب از میان انبوهی از لپ‌تاپ‌ها از برندهای مختلف و با ویژگی‌های ...
بهترین لپ‌تاپ‌های عرضه شده در سال 2015بهترین لپ‌تاپ‌های عرضه شده در سال 2015

در صورتی که قصد خرید یک لپ‌تاپ جدید را دارید، انتخاب یک محصول مناسب از میان انبوهی از لپ‌تاپ‌ها از برندهای مختلف و با ویژگی‌های متفاوت کار دشواری است. در انتخاب یک لپ‌تاپ مناسب، شاخص‌های مختلفی از جمله اندازه صفحه‌ نمایش، وزن دستگاه و قدرت پردازشی آن مورد بررسی قرار می‌گیرد. ما سعی کرده‌ایم تا بهترین لپ‌تاپ‌هایی که این روزها می‌توانید بخرید را برایتان لیست کنیم. قریب به اتفاق محصولات این لیست دارای مشخصات سخت‌افزاری مشابه هستند و تقریبا تمامی آنها به پردازنده‌های سری core اینتل و حافظه‌های SSD مجهز شده‌اند.

1- لپ‌تاپ Dell XPS 13: مدل جدید دل با تمرکز بر طراحی ایده‌آل به کم کردن حاشیه‌های صفحه‌نمایش دست زده تا نهایتا شاهد صفحه‌ نمایشی تقریبا بدون حاشیه باشیم. کم کردن حاشیه صفحه‌ نمایش نهایتا منجر به کاهش سایز و وزن این دستگاه شده است. این اولترابوک تنها یک کیلو و سیصد گرم وزن داشته که تقریبا معادل وزن سیستم‌های یازده اینچی موجود در بازار است. مدل جدید XPS 15 دل نیز به گزینه‌ای با صفحه‌نمایش لمسی 4K مجهز شده است. این لپ‌تاپ از جهات دیگر چه از نظر ظاهری و چه در داخل بدون تغییر باقی مانده است. این لپ‌تاپ 1.50 کیلوگرم وزن داشته و از صفحه ‌نمایش ۱۳ اینچی از نوع IPS LCD با وضوح 1440 در 2560 پیکسل بهره می‌برد. این دستگاه دارای پردازنده Core i7 مدل 4510U، پردازنده گرافیکی مدل HD Graphics 5500 اینتل، 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 256 گیگابایتی از نوع SSD و سیستم‌عامل ویندوز ۸.۱ نسخه 64 بیتی است. این لپ‌تاپ دارای قدرت پردازشی و پردازش گرافیکی زیاد است و در مقابل کمبود پورت Ethernet و نداشتن وب کم معایب آن است.

2- لپ‌تاپ Zenbook UX301: ایسوس با عرضهZenbook UX301 با بدنه شیشه مانند و صفحه‌نمایشی با رزولوشن 2560 در 1440 همگان را متحیر کرد اما به نظر می‌رسد این رکورد توسط یکZenBook دیگر در حال جابه‌جا‌یی است. همانند دیگر لپ‌تاپ‌های سری زن‌بوک، این لپ‌تاپ نیز از بدنه فلزی با گزینه‌های سنگ ابسیدین یا آلیاژ سرامیکی در رنگ‌های مختلف بهره می‌برد. این لپ‌تاپ 1.8 کیلوگرمی دارای صفحه‌نمایش 13.3 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح 1920 در 1080 پیکسل است و از پردازنده Core-M اینتل، مدل 5Y71، پردازنده گرافیکی مدل HD Graphics 5300 اینتل، 8گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 256 گیگابایتی از نوع SSD و سیستم‌ عامل ویندوز ۸ نسخه 64‌بیتی بهره می‌برد. تراشه اصلی قدرتمند در کنار طراحی سبک و باریک مهم‌ترین مزیت این دستگاه بوده و در مقابل کیفیت نه‌چندان خوب بدنه و اسپیکرهای بی کیفیت معایب آن هستند.

3- لپ‌تاپ MacBook Air 2015: مک‌بوک ایر یک اولترابوک از سری محصولات اپل است که در رده‌ لپ‌تاپ قابل حمل جای می‌گیرد. این لپ‌تاپ از مک‌او‌‌اس استفاده می‌کند. نسل جدید MacBook Air در دو مدل ۱۱ و ۱۳ اینچی تولید و عرضه شده‌اند. اپل مشخصه‌هایی همچون پردازنده‌های جدیدتر اینتل، حافظه سریع‌تر، عمر باتری طولانی و ترک پد جدید Force Touch خود را به مک بوک پرو 13 اینچی افزوده است. این لپ‌تاپ وزن 2/ 1 کیلوگرمی دارد و مجهز به صفحه ‌نمایش 13.5 اینچی با وضوح 1440 در 900 پیکسل است. این لپ‌تاپ از پردازنده Core i5 اینتلBroadwell، پردازنده گرافیکی HD Graphics 6000 اینتل، 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۲۵۶ گیگابایت از نوع SSD و سیستم ‌عامل Apple Mac OS بهره می‌برد. وزن بسیار سبک و عمر شارژ باتری بسیار طولانی مزایای این دستگاه و تغییر ناچیز آن نسبت به مدل 2014 معایب آن هستند. 

4- لپ‌تاپ/ تبلت Surface Pro 4: سرفیس پرو 4 به لطف بهره‌مندی از نسل ششم پردازنده‌های اینتل یا همان Skylake نسبت به نسل قبلی کمی باریک‌تر، سبک‌تر و به مراتب قدرتمندتر شده و قرار است با صفحه‌نمایش 12.3 اینچی با رزولوشن 2160 در 1440 پیکسل که چگالی تصویر 267 پیکسل در هر اینچ را به ارمغان می‌آورد در جهت رقابت با محصولاتی همچون آی‌پد پرو و تبلت پیکسل سی گوگل راهی بازار شود. نسل جدید سرفیس مایکروسافت کماکان از پایه نگهدارنده و کیبورد مغناطیسی مجزا برخوردار بوده و قلم معروف Surface Pen آن با عمر باتری یکساله اکنون می‌تواند حدود 1,024 نقطه روی صفحه‌نمایش دستگاه را شناسایی کند. این دستگاه 786 گرم وزن دارد و از سیستم‌ عامل ویندوز 10 بهره می‌برد. صفحه‌ نمایش 12اینچی IPS آن وضوح 1824 در 2736 پیکسل دارد. این محصول از امکاناتی مانند پردازنده نسل پنجم سری Core i7-6300U، پردازشگر گرافیکی HD graphics 520 اینتل، 16 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 128 گیگابایتی از نوع SSD در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی، دوربین اصلی 8 مگا پیکسلی با قابلیت فیلمبرداری و دوربین ثانویه با کیفیت 5 مگا‌پیکسل، درگاه مخصوص اتصال داک کیبورد و قلم استایلوس مخصوص بهره می‌‌برد. پردازشگر قدرتمند و کیفیت بالای ساخت مزایای این دستگاه هستند و قیمت فروش بالا، فروش داک کیبورد به‌عنوان لوازم جانبی و عمر شارژ باتری نه‌چندان طولانی‌مدت هم معایب آن. 

5- لپ‌تاپ سرفیس بوک Surface Book: سرفیس‌بوک سازگاری کاملی هم با سرفیس استایلس یا همان قلم ویژه مایکروسافت دارد. برای کاربرانی که قصد دارند از این دستگاه هوشمند به‌عنوان تبلت استفاده کنند مایکروسافت از لفظ «کلیپ‌بورد دیجیتالی» استفاده کرده است. اگرچه استفاده از این لفظ تا حدودی تکراری به‌نظر می‌رسد اما بیان‌کننده ویژگی شاخص سرفیس به‌عنوان یک تبلت قدرتمند مجهز به ویندوز است. در داخل این دستگاه هوشمند نیز از جدیدترین نسل پردازنده‌های اینتل کور استفاده شده است. علاوه بر این از پردازنده گرافیکی انویدیا جی‌فورس به همراه حافظه GDDR5 بهره گرفته شده است. مایکروسافت اعلام کرده ترک‌پد این محصول توسط تیم مهندسی ویندوز 10 و شتاب‌دهنده گرافیکی آن توسط تیم ایکس‌باکس بهینه‌سازی شده است. این لپ‌تاپ 1.51 کیلوگرم وزن دارد و مبتنی بر سیستم عامل ویندوز 10 است. صفحه‌ نمایش 13.5اینچی IPS این دستگاه تصاویر را با وضوح 3000 در 2000 پیکسل نمایش می‌دهد. این محصول دارای پردازنده نسل پنجم سریCore i7-6300U، پردازشگر گرافیکی HD graphics 520 اینتل و یک گیگابایت GeForce 940M، 16 گیگابایت حافظه رم، حافظه ذخیره‌سازی داخلی یک ترابایت از نوع SSD در کنار قابلیت نصب کارت حافظه جانبی، دوربین اصلی 8 مگا‌پیکسلی با قابلیت فیلمبرداری و دوربین ثانویه با کیفیت 5 مگا‌پیکسل، صفحه ‌نمایش مالتی تاچ، قطب‌نما، حسگر شتاب‌سنج، ژیروسکوپ، درگاه مخصوص اتصال داک کیبورد و قلم استایلوس مخصوص است. طراحی آینده‌نگرانه و امکان استفاده در حالت تبلت از مزایای این محصول و برقراری اتصال مکانیکی صفحه نمایش به کیبورد عیب آن است.

6- لپ‌تاپ New MacBook 2015: آخرین نسل از مک‌بوک اپل بسیار قدرتمند بوده، اما بدون شک برای همگان مناسب نخواهد بود. صفحه‌نمایش این دستگاه باریک‌ترین در بین تمام مک‌بوک‌هایی است که تا به حال تولید شده و تنها 0.88 میلی‌متر ضخامت دارد. اپل از سیستم لایه‌بندی خاصی در باتری مک‌بوک جدید استفاده کرده که باعث می‌شود ۳۵ درصد باتری بیشتر را در فضایی یکسان جاسازی کرد. این دستگاه به درگاه USB‑C مجهز شده، اما از درایو نوری در آن خبری نیست. از سوی دیگر این مک‎بوک اولین محصول بدون فن اپل است که به لطف سری پنجم پردازنده Core M Broadwell این قابلیت را به دست آورده است. مک‌بوک پرو ۱۵ اینچی همانند مک‌بوک پرو ۱۳ اینچی و ۱۲ اینچی از فورس‌تاچ پشتیبانی می‌کند و حافظه فلش به کار رفته در آن نیز از لحاظ سرعت، 2.5 برابر نسبت به نسخه قبلی سریع‌تر است. این لپ‌تاپ 1.35 کیلوگرمی دارای صفحه‌ نمایش 12 اینچی LCD با وضوح تصویر 2304 در 1440 پیکسل است. این دستگاه از پردازنده اصلی Core i7 اینتل، پردازنده گرافیکی مدل HD Graphics 5300 اینتل، 8 گیگابایت رم از نوع DDR3، حافظه ذخیره‌سازی 500 گیگابایتی داخلی از نوع SSD و سیستم ‌عامل Apple Mac OS بهره می‌برد. بدنه یکپارچه آلومینیومی، سخت‌افزار قدرتمند و سریع و طراحی باریک و سبک آن می‌تواند توجه اغلب کاربران را به خودش جلب کند و در مقابل باتری غیرقابل تعویض و صفحه‌ نمایش براق معایب آن هستند. 

7- لپ‌تاپ Yoga Pro 3: یوگا پرو 3 نسبت به نسل قبلی خود ۱۷ درصد نازک‌تر و ۱۴ درصد باریک‌تر شده است و وزن آن تنها 1.19 کیلوگرم است که برای یک اولترابوک با صفحه‌نمایش ۱۳ اینچی بسیار عالی است. ابعاد صفحه‌نمایش این دستگاه دارای مشخصات ۱۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل است. لنوو در نسل جدید فرم ظاهری صفحه‌کلید را عوض کرده و همان‌طور که در نسل قبل مشاهده کردیم قابلیت چرخش صفحه تا ۳۶۰ درجه برای تبدیل‌شدن به تبلت در این اولترابوک یافت می‌شود.این محصول هم‌اکنون در بازار با حدود رنج قیمت 5,800,000 تا 6,100,000 تومان به فروش می‌رسد. این دستگاه 1.8 کیلوگرم وزن دارد و از صفحه نمایش 13 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح 1440 در 2560 پیکسل بهره می‌برد. پردازنده Core i7 اینتل مدل 4260U، پردازنده گرافیکی مدل HD Graphics 5300 اینتل، 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 512 گیگابایتی از نوع SSD و سیستم‌ عامل ویندوز 8 نسخه 64 بیتی از امکانات دیگر این محصول هستند. مزایای این دستگاه قابلیت چرخش صفحه تا ۳۶۰ درجه برای تبدیل‌ شدن به تبلت و قدرت پردازش بالای آن هستند و در مقابل صفحه نمایش براق عیب آن است. 

8- لپ‌تاپ HP Spectre x360: این دستگاه پرچمدار لپ‌تاپ‌های هیبریدی اچ‌پی محسوب می‌شود که در طراحی و ساخت آن از مهندسان مایکروسافت نیز کمک گرفته شده است.طراحی عالی، عمر باتری بالا، نمایشگر شفاف و زیبا، کیبورد نرم، پرفورمنس و عملکرد بالا و قیمت معقول مزایای این لپ‌تاپ محسوب می‌شود. این دستگاه با وزن 1.4کیلوگرمی دارای صفحه ‌نمایش لمسی 13.3 اینچی از نوع LED با وضوح 2560 در 1440 پیکسل است. این لپ‌تاپ دارای پردازنده Core i7 اینتل، مدل 4260U، پردازنده گرافیکی HD graphics 500 اینتل، 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 128 گیگابایتی از نوع SSD و سیستم ‌عامل ویندوز 8.1 است. این دستگاه قابلیت تغییر بین لپ‌تاپ و تبلت را دارد و در عین حال وزن نسبتا زیادش عیب بزرگی برای آن به حساب می‌آید. 

9- لپ‌تاپ HP Spectre x2: این دستگاه با بدنه‌ای تمام فلزی از ظاهری بسیار جذاب و کاربر پسند بهره برده به‌طوری که تنها 8 میلی‌متر ضخامت و با احتساب کیبورد جانبی 840 گرم وزن دارد. همچون سرفیس پرو 4 مایکروسافت، تبلت‌ تبدیل‌پذیر جدید اچ‌پی‌ نیز از پایه‌ای نگهدارنده در قاب پشتی با زاویه مانور 150 درجه‌ای استفاده می‌کند که به کار‌گیری آن را در هر حالتی امکان‌پذیر می‌کند. هرچند Spectre x2 دارای استایلوس اختصاصی نبوده، با این حال کیبورد یکپارچه آلومینیومی آن که حدود 1.5 میلی‌متر ما بین کلیدهایی با نور پس‌زمینه و پد لمسی فاصله افتاده حدود 5 میلی‌متر ضخامت دارد؛ البته نمایشگر آن با قلم استایلوس Wacom به خوبی سازگاری دارد. این محصول با وزن 1.2کیلوگرمی دارای صفحه ‌نمایش 12 اینچی از نوع LED با وضوح 1.920 در 1.280 پیکسل است. این دستگاه مجهز به پردازنده Core M7-6Y75 اینتل بوده و از پردازنده گرافیکی HD Graphics 515 اینتل، 8 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3، حافظه ذخیره‌سازی داخلی 256 گیگابایتی از نوع SSD و سیستم‌ عامل ویندوز 10 برخوردار است. 

10- لپ‌تاپ ATIV Book Blade 9: طی چند سال گذشته، سامسونگ توانسته است به یکی از برترین سازندگان لپ‌تاپ تبدیل شود و اکنون، لپ‌تاپ جدید آن با عنوان سامسونگ ایتیوبوک ۹ پلاس، تاییدی بر پیشرفت قابل توجه این شرکت است. هر چند که این لپ‌تاپ به سبکی لاوی زد نیست اما بسیار ظریف و باریک است و آمیزه‌ای از لوکس بودن و سبکی را در خود جای داده است. لپ‌تاپ ایتیو بوک ۹ پلاس سامسونگ از نظر ظاهری بسیار زیبا و شکیل و کاملا شبیه به لپ‌تاپ‌های سری بوک ۹ این شرکت است، پوشش خارجی آن از مفرغ آبی با لبه‌های نقره‌ای رنگ است.همچنین صفحه نمایش آن تا ۱۸۰ درجه قابل باز شدن است و شما می‌توانید در هر زاویه و وضعیتی از قابلیت لمسی آن استفاده کنید. این محصول با وزن 1.3 کیلوگرمی از صفحه نمایش 13.3 اینچی از نوع IPS LCD با وضوح ۳۲۰۰ در ۱۸۰۰ پیکسل بهره می‌برد. این لپ‌تاپ دارای پردازنده Core i5 اینتل، مدل 4200U، پردازنده گرافیکی مدل HD Graphics 4400 اینتل، 4 گیگابایت حافظه رم از نوع DDR3، حافظه ذخیره‌سازی داخلی ۱۲۸گیگابایتی از نوع SSD و سیستم ‌عامل ویندوز ۸ نسخه 64 بیتی است. داشتن پورت VGAنقطه قوت و حافظه ذخیره‌سازی نسبتا کم نقطه ضعف این محصول هستند.

* منبع : دنیای اقتصاد



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها