کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

سکه به سوی کانال 940 هزاری حرکت کرد


کد خبر : ۱۸۲۸۹یکشنبه، ۶ دی ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۶:۰۳۱۳۳۵ بازدید

روند افزایشی دلار و سکه در هفته گذشته به ابتدای هفته جاری نیز سرایت کرد. روز شنبه، دلار با 7 تومان افزایش به قیمت 3 هزار و 675 تومان و ...

روند افزایشی دلار و سکه در هفته گذشته به ابتدای هفته جاری نیز سرایت کرد. روز شنبه، دلار با 7 تومان افزایش به قیمت 3 هزار و 675 تومان و سکه تمام بهار آزادی با 7 هزار تومان رشد به قیمت 938 هزار تومان رسید. به گفته فعالان بازار، عامل اصلی رشد شاخص بازار ارز در روز گذشته تحرکات معامله‌گران اعتباری بود. در اولین روز هفته در حالی که نرخ معاملات نقدی در محدوده 3 هزار و 670 تومان بود، معامله‌گران فردایی برخی معاملات خود را در ابتدای محدوده 3 هزار و 680 تومان انجام دادند. در واقع روز شنبه، نرخ بالای معاملات فردایی نسبت به نرخ نقدی به عنوان یک علامت افزایشی در بازار عمل می‌کرد. در پنجمین روز دی‌ماه، رشد دلار از افزایش قیمت سکه حمایت کرد تا این فلز گرانبها نیز به آستانه کانال 940 هزار تومان نزدیک شود. البته رشد سکه بیش از میزان افزایش این ارز بود که آن را می‌توان ناشی از افزایش تقاضای معامله‌گران سکه دانست.


کاهش معاملات ارزی

روز شنبه در حالی قیمت دلار در مسیر افزایشی قرار گرفت که حجم معاملات نقدی آن نسبت به روزهای گذشته پایین‌تر آمده بود. در این شرایط، این معامله‌گران آتی بودند که سعی کردند با خریدهای آتی خود فضای بازار را تحت‌تاثیر خود قرار دهند. تاثیر آنها از همان ابتدای روز مشهود بود. روز شنبه دلار معاملات خود را با قیمت 3 هزار و 673 تومان آغاز کرد که افزایشی 5 تومانی نسبت به قیمت بسته شده پنج‌شنبه داشت. این افزایش به خریدهای آتی ساعات انتهایی روز پنج‌شنبه نسبت داده شد. در ادامه روز شنبه، دلار به افزایش خود ادامه داد و تا قیمت 3 هزار و 678 تومان نیز بالا رفت. در حالی که برخی معامله‌گران انتظار داشتند دلار بتواند به محدوده 3 هزار و 680 تومانی وارد شود، این ارز تغییر مسیر داد و نهایتا با قیمت 3 هزار و 675 تومان به کار خود پایان داد. این قیمت 7 تومان بالاتر از نرخ پنج‌شنبه بود. خریدهای معامله‌گران آتی در ابتدای روز،‌ معامله‌گران نقدی بازار را تحت‌تاثیر قرار داد، هر چند که در ادامه روز همراهی با این حرکت هیجانی ادامه پیدا نکرد. به گفته حاضران در بازار،‌ هنگامی که شاخص بازار ارز به محدوده 3 هزار و 680 تومان نزدیک شد، تقاضا کاهش یافت و احتیاط در خریدهای ارزی نمود بیشتری پیدا کرد. معامله‌گران آتی ابتدا در برابر این احتیاط مقاومت کردند و نرخ فروش خود را در محدوده 3 هزار و 680 تومان نگه داشتند، اما در ادامه روز، آنها نیز احساس کردند دلار کشش بیشتر رشد را ندارد؛ بنابراین کمی فروش‌های ارزی بالا رفت و دلار از سقف روزانه خود پایین آمد. 

سکه در آستانه رکوردی دیگر

سکه تمام که در آخرین روز هفته گذشته یک رکورد افزایشی را ثبت کرده بود، به کمک افزایش ابتدای هفته جاری نیز در آستانه ثبت یک رکورد قیمتی دیگر قرار گرفت. شنبه چنان‌که اشاره شد سکه با 7 هزار تومان افزایش به قیمت 938 هزار تومان رسید. به این ترتیب این فلز گرانبها تنها دو قدم با کانال 940 هزار تومان فاصله دارد، سکه آخرین بار در تاریخ 8 آبان در این کانال قیمتی قرار داشت. احتمال دارد با توجه به خوش‌بینی معامله‌گران سکه به آینده قیمتی اونس در هفته جاری، این فلز گرانبها امروز یکشنبه وارد کانال 940 هزار تومان شود.

 


اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها