کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

ماجرای توزیع برنج‌های تاریخ‌گذشته چیست؟


کد خبر : ۱۸۲۶۱شنبه، ۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۱:۲۹۱۶۵۶ بازدید

در پی انتشار خبر توزیع برنج‌های آلوده و تاریخ مصرف گذشته از سوی دبیر انجمن برنج، وزیر جهاد کشاورزی نسبت به انتشار این خبر واکنش تندی ...

در پی انتشار خبر توزیع برنج‌های آلوده و تاریخ مصرف گذشته از سوی دبیر انجمن برنج، وزیر جهاد کشاورزی نسبت به انتشار این خبر واکنش تندی از خود نشان داد و این خبر را تکذیب کرد؛ البته این ماجرا هنوز تمام نشده و حتی پای مجلسی‌ها و اعضای هیات دولت در این ماجرا کشانده‌شده‌است.

به گزارش اقتصادنیوز، این خبر اولین بار از سوی دبیر انجمن برنج اعلام شد. جمیل علیزاده شایق در گفت‌و‌گو با تسنیم با اعلام اینکه وزارت جهاد کشاورزی باید در خصوص توزیع برنج‌های تاریخ مصرف گذشته و آلوده پاسخگو باشد، گفت: از سرنوشت یک‌میلیون تن برنج اطلاعی در دست نیست و بهتر است وزارت کشاورزی مردم را از سرنوشت این برنج‌ها آگاه کند. 

دبیر انجمن برنج درباره ماجرای توزیع برنج‌های آلوده بین مردم در برخی از شهرها توسط دولت گفت: مسئول اصلی تنظیم بازار در ایران وزارت کشاورزی بوده و وظیفه اصلی پاسخگویی در این موضوع به‌عهده این وزارتخانه است.

وی درباره منشأ برنج‌های آلوده و زمان واردات این برنج‌ها به کشور خاطرنشان کرد: ما در سال 92 حدود 2 میلیون تن برنج وارد کشور کردیم که یک‌میلیون تن آن اضافه بوده و در سال 93 نیز به‌دلیل واردات کافی از آن یک‌میلیون تن برنج باقی‌مانده در انبارها استفاده نکردیم.

علیزاده در ادامه با بیان این احتمال که این برنج‌ها ممکن است همان برنج‌های وارداتی سال 92 باشند، افزود: من بارها از طریق رسانه‌ها از وزارت کشاورزی این سؤال را مطرح کردم: سرانجام این یک‌میلیون تن برنج چه شد؟ به‌هرحال این برنج‌ها یا باید در جایی مصرف شده باشند یا ما آن را از طریق ترانزیت به سایر کشورها صادر کرده‌ایم.

واکنش وزیر جهاد به توزیع برنج تاریخ گذشته
پس از انتشار این خبر وزیر جهاد کشاورزی گفت‌: برنج فاسد و تاریخ گذشته‌ توزیع نشده و هر خبری در این باره منتشره شده، دروغ است. 

آن‌طور که مهر گزارش داده است محمود حجتی در حاشیه دیدار وزیر امور خارجه مغولستان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه در اخبار صدا و سیما، رادیو و برخی سایت‌ها اخباری مبنی بر توزیع برنج‌های تاریخ گذشته و آلوده منتشر شده‌است، گفت: ‌توزیع و فروش اقلام و کالاهای تاریخ گذشته غیرقانونی و جرم است.

او اظهارکرد: به طور معمول کالاها و محصولات موجود در انبار زمانی که به پایان تاریخ مصرف نزدیک می‌شود، برای آزمایش، تایید بهداشتی و سلامت به سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت و درمان ارائه می‌شود و این سازمان در صورت تایید سلامت، مجوز توزیع و تمدید دوباره تاریخ مصرف را صادر می‌کند.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: درباره برنج هایی که صحبت آنها شده نیز همین روال انجام شده و تاریخ مصرف این برنج ها از لحاظ سلامت تایید و تمدید شده است. حجتی تاکید کرد:‌ برنج هایی که توزیع شده هیچگونه مشکلی ندارد و نمی دانم این اخبار از کجا و چگونه درج می‌شود.

ورود رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس در ماجرای برنج آلوده
عباس رجایی رئیس کمیسیون کشاورزی در گفت‌و‌گو با تسنیم گفت: درباره برنج های آلوده و تاریخ مصرف گذشته در حال تهیه اطلاعات جامع، اسناد و مدارک مربوطه هستیم و امیدوارم که نتیجه آن ظرف 10 روز آینده اعلام شود. 

او در خصوص توزیع برنج های تاریخ مصرف گذشته و آلوده بین مردم، اظهار کرد: دراین خصوص در حال تهیه اطلاعات جامع، اسناد و مدارک مربوطه هستیم و امیدوارم که نتیجه آن ظرف 10 روز آینده اعلام شود.

رجایی افزود: وزیر جهادکشاورزی و افراد زیادی به مجلس دعوت می‌شوند و در این ارتباط از آنها سوال می‌شود.

نماینده مردم اراک در مجلس ادامه داد: برای اعلام اینکه چه کسانی در این ارتباط دخیل هستند و ما چگونه عمل خواهیم کرد، اجازه دهید تا بعد از انجام تحقیقات کامل و جامع اعلام کنیم.

رجایی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت بهداشت نیز در این موضوع دخیل است یا خیر؟ گفت: اجازه دهید در این باره به موقع اطلاع رسانی می‌کنیم.

پای برنج آلوده به هیئت دولت نیز کشیده شد
آن‌طور که تسنیم منتشر کرده‌است حجتی با اشاره به جلسه چهارشنبه هیات دولت گفت: در جلسه هیات دولت یکی از همکاران گفت که رسانه‌ها در این زمینه معرکه گرفته‌اند ولی بنده گفتم نمی‌دانم موضوع چیست و مطلب خبرگزاری‌ها را ندیده‌ام.

وزیر جهاد کشاورزی تأکید کرد: این امری طبیعی است که در محصولات غذایی کم و بیش اتفاق می‌افتد و از دستگاه‌های ذی‌ربط برای تمدید تاریخ مصرف اجازه تمدید گرفته می‌شود. 

حجتی یادآور شد: هیچ دستگاه و بنگاهی مجوز ندارد و نمی‌تواند غذای فاسد توزیع کند و این امر جرم است.

وی یادآور شد: محصول تاریخ گذشته‌ای که مجوز خاص خود را نگرفته باشد اجازه توزیع ندارد، به‌طوری که حتی یک مغازه هم نمی‌تواند آن را توزیع کند چه برسد به شرکت بازرگانی دولتی که وابسته به دولت است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها