کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

هجومی برای دریافت کارت خرید اعتباری در کار نیست


کد خبر : ۱۸۲۲۲پنجشنبه، ۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۱:۱۲۲۰۷۴ بازدید

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خصوص پیش‌بینی‌اش از استقبال مردم از کارت خرید اعتباری گفت: وضعیت فعلی در بازار محصولات مصرفی به گونه‌ای ...

رئیس اتحادیه لوازم خانگی در خصوص پیش‌بینی‌اش از استقبال مردم از کارت خرید اعتباری گفت: وضعیت فعلی در بازار محصولات مصرفی به گونه‌ای نیست که مردم برای دریافت کارت اعتباری هجوم ببرند چراکه در وضعیت فعلی، خود شرکت‌ها هم محصولات را به صورت اقساطی می‌فروشند.

محمد طحان‌پور در گفت‌وگو با صدای اقتصاد، افزود: وی اظهار کرد: در حال حاضر فروشندگان مجبور شده‌اند برای رفع تنگناهای مالی خود، کالا را با درصد سود پائینی بفروشند از این رو احتمال اینکه قیمت کالا در بورس‌های کالای خانگی از قیمت کالا در طرح خرید اعتباری ارزان تر باشد، زیاد است.

وی از مردم درخواست کرد قبل از خرید کالا با کارت اعتباری، از مراکز بورس‌ لوازم خانگی لیست قیمت‌ها را به دست بیاورند و سپس برای خرید اقدام کنند.

طحان‌پور گفت: از شنبه آینده قرار است بانک مرکزی بانک‌های موظف در طرح فروش اقساطی کالا را مشخص کند تا اداره‌ها و ارگان‌هایی که کارکنان آنها مشمول مرحله اول دریافت کارت اعتباری هستند را به بانک‌ها معرفی شوند.

وی ادامه داد: ما درمورد به روزرسانی دستگاه‌های کارتخوان مستقر فروشگاه‌های لوازم خانگی اطلاعی نداریم و فعلا همه کارها به بانک مرکزی ختم می‌شود و این بانک نیز به دنبال روشی برای انجام کار است.

رئیس اتحادیه لوازم خانگی با یادآوری اینکه با اعتراض تولیدکنندگان، کالاهای خارجی از طرح خرید اعتباری خارج شدند، اظهار کرد: شاید در آینده، تسهیلات دیگری با قیمتهای بالاتر، برای خرید کالاهای خانگی خارجی در اختیار مردم قرار گیرد اما تسهیلات طرح فعلی با 12 درصد سود به خرید کالای ایرانی اختصاص دارد و تولیدکنندگان هم گفته‌اند پنج درصد از فروش خود را به بانک مرکزی می‌پردازند.

طحان‌پور تاکید کرد: بعد از توزیع کارت‌ها، اتحادیه لوازم خانگی حتما قیمت‌ها را رصد خواهد کرد چراکه معتقدیم پنج درصدی که فروشنده به بانک مرکزی می‌پردازد از جیب وی نمی‌رود بلکه این مبلغ در قیمت تمام شده کالا اعمال شده است و از مردم گرفته می‌شود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها