کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

مواظب یارانه‌های خود باشید


کد خبر : ۱۸۲۰۰چهارشنبه، ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۳:۴۷۳۹۳۳ بازدید

بر اساس دستور العملی که برخی از بانک ها به صورت داخلی آن را اجرا می کنند، آنها می توانند یارانه های واریزی ماهیانه را به عنوان اقساط عقب افتاده ...

بر اساس دستور العملی که برخی از بانک ها به صورت داخلی آن را اجرا می کنند، آنها می توانند یارانه های واریزی ماهیانه را به عنوان اقساط عقب افتاده برداشت کنند.

دسترسی به حساب ها برای بانک ها به معظلی مضاعف برای مشتریان بانک تبدیل شده است. بانک ها این مجوز را برای خود صادر کرده اند که می توانند بدون اجازه مشتری حساب آنها را برای پرداخت اقساط وام های عقب افتاده خالی کنند. 

در حالیکه دولت به صورت ماهیانه یارانه 45.500 تومانی به حساب هر ایرانی واریز می کند، این مبلغ می تواند بدون اطلاع مشتری از حساب وی برداشت شود و به عنوان بخشی از اقساط یا بدهی عقب افتاده وی منظور گردد. 

در تماس با کارشناسان بانک مرکزی، این دستورالعمل بانک ها تایید شد اما برای این فرآیند هیچ بخش نامه دولتی از سوی بانک مرکزی صادر نشده است. کارشناس بانک مرکزی عنوان کرد که مشتری ها به جای گله و شکایت از دست بانک ها، اقساط خود را پرداخت کنند. وی همچنین متذکر شد بانک ها حتی می توانند از حساب های دیگر مشتری ها برای برداشت و پرداخت بدهی استفاده کنند و این دسترسی را دارند. 

مشخص نیست زمانیکه بخشنامه دولتی در این زمینه وجود ندارد و اطلاع رسانی عمومی نیز در این زمینه صورت نگرفته، چرا یارانه ها نیز مشمول این دستورالعمل بانک ها شده است. همانگونه که کارشناسان بانک مرکزی و بانک های دولتی عنوان کردند، این فرایند می تواند بدون اطلاع دارنده حساب صورت گیرد. 

بنابراین بر اساس چنین دستورالعمل هایی کسانی که پول یارانه آنها به حساب بانکی که از آن وام دریافت کرده اند، واریز می شود، ممکن است با عدم پرداخت به موقع اقساط خود، با یک حساب خالی روبه رو شوند. ولی در این مورد، بانک مرکزی و بانک های دولتی می بایست به صورت گسترده ای اطلاع رسانی کنند تا کسانی  که برای برداشت یارانه ها به بانک ها یا دستگاه های عابر بانک مراجعه می کنند و با حساب خالی خود روبه رو می شوند، بابت آن مطلع باشند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها