کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رصد قیمتی گوشت و مرغ، یک روز قبل از یلدا


کد خبر : ۱۸۰۹۵یکشنبه، ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳:۴۷۱۵۳۶ بازدید

در پی نزدیک شدن به شب یلدا فعالان بازار نسبت به وضعیت قیمت مرغ و گوشت در این روزها خبر دادند.

 آیا ممکن است با فرا رسیدن شب یلدا برخی بازارهای خرد مانند گوشت و مرغ با افزایش تقاضا و سپس افزایش قیمت مواجه شوند؟

عطاء‌الله حسن‌زاده، رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی در خصوص وضعیت قیمت مرغ به اقتصادنیوز می‌گوید: قیمت مرغ برای شب یلدا تغییری نخواهدکرد، قیمت مرغ در بازار با توجه به پشتیبانی اتحادیه نسبت به هزینه تمام شده‌اش پایین‌تر است.

او ادامه می‌دهد: در حال حاضر هزینه تمام شده قیمت مرغ کیلویی چهار هزار و 150 تومان است که در بازار ما سه هزار و 700 تومان تا چهار هزار و 100 تومان از طریق پشتیبانی خریداری می‌کنیم.

حسن‌زاده تصریح می‌کند: اگر هم قیمت مرغ در بازار تغییر کند پاسخگوی هزینه تمام شده نخواهدبود و اینکه ما بگوییم برای شب یلدا تغییری می‌کند اینگونه نیست. مرغ به اندازه کافی موجود است.

رئیس اتحادیه تولیدکنندگان مرغ گوشتی خاطر نشان می‌کند: تمام تلاش ما این است که قیمت مرغ به قیمت واقعی خود برگردد و این قیمت تولید واقعی حداقل چهار هزار و 200 تومان است تا مرغدار بفروشد و ضرر نکند، اما در حال حاضر با قیمت سه هزار و 700 تومان می‌فروشد.

حسن‌زاده در پایان سخنانش بیان می‌کند: اگر روزی قیمت مرغ 200 تا 300 تومان بالا برود به این دلیل است که تمام تلاش پشتیبانی و دولت جلوگیری از ضرر به مرغداران است، قیمت مرغ معمولا در ماه‌های آبان، آذر و دی نسبتا پایین است. این به دلیل آن است که پشتیبانی ورود پیدا می‌کند تا نوعی تنظیم بازار به وجود بیاید و پیش‌بینی ما این است که قیمت‌ تمام شده بالا برود تا مرغدار متضرر نشود. از طرفی دیگر دولت مرغ‌ها را می‌خرد تا تنظیم بازار صورت گیرد و قیمت‌ها کنترل شود.

در همین رابطه علی خندان‌روی‌جوان، رئیس اتحادیه تهیه و توزیع گوشت گاوی هم به اقتصادنیوز می‌گوید: قیمت‌ها هیچ تغییری نخواهدکرد. در حال حاضر گوشت گاوی کیلویی 32 هزار تومان به دست مصرف‌کننده می‌رسد و هیچ افزایش قیمتی نداریم و گوشت به اندازه کافی در اختیار داریم.

همچنین علی‌اصغر ملکی، رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی به اقتصادنیوز می‌گوید: قیمت گوشت در این ایام تغییر نخواهدکرد. در مجموع گوشت بعد از اربعین حسینی کیلویی هزار تومان افزایش قیمت پیدا کرد، البته ما بعد از اربعین و با آمدن زواران و هوای سرد پیش‌بینی این افزایش قیمت را کرده بودیم و این افزایش هزار تومان اعمال شد.

ملکی همچنین عنوان می‌کند: در حال حاضر گوشت گوسفندی (شقه بدون دنبه) کیلویی 30 تا 32 هزار تومان است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها