کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

آلومینیوم ایران از فهرست تحریم های اتحادیه اروپا خارج شد


کد خبر : ۱۸۰۱۵پنجشنبه، ۲۶ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۷:۵۶۱۳۴۰ بازدید

مدیر عامل شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) روز پنجشنبه با ارسال نامه ای اعلام کرد: این شرکت به طور قطعی از فهرست تحریم های اتحادیه اروپا خارج ...

مدیر عامل شرکت آلومینیوم ایران (ایرالکو) روز پنجشنبه با ارسال نامه ای اعلام کرد: این شرکت به طور قطعی از فهرست تحریم های اتحادیه اروپا خارج شده است.

مجید عطارپور گفت: شرکت آلومینیوم ایران که پیش از این در دادگاه بدوی اتحادیه اروپا از فهرست شرکت های تحریمی ایران خارج شده بود، با سپری شده مهلت دوماه حق اعتراض این اتحادیه، به طور قطعی از لیست تحریم های شواری اتحادیه اروپا خارج شد.

وی افزود: بنا بر اعلام مرکز امور حقوقی بین الملل رئیس جمهوری، شورای اتحادیه اروپا تا تاریخ 26 نوامبر 2015 (پنج آذر ماه جاری) نسبت به ثبت درخواست تجدید نظر اقدام نکرده است، بنابراین با توجه به اتمام مهلت تجدید نظر خواهی، رای 15 سپتامبر 2015 (24 شهریور امسال) دادگاه عمومی اتحادیه اروپا مبنی بر خروج ایرالکو از فهرست تحریم ها قطعیت یافته است.مدیرعامل شرکت ایرالکو اظهار کرد: وکیل مستقر در لندن از شورا اقدام به درخواست پرداخت هزینه های دادرسی به نفع شرکت کرده و مراتب ابطال تدابیر محدودیت ساز را نیز به خزانه داری انگلیس منعکس خواهد کرد.

عطارپور گفت: این وکیل در هفته جاری در تهران حضور یافته و در خصوص طرح دعوی جبران خسارت ناشی از تحریم با نمایندگان ایرالکو مذاکره می کند.

وی افزود: رای مذکور برای ایرالکو، پس از گذشت پنج ماه از توافق ایران و گروه 1+5 صادر شده است و نخستین نشانه های همکاری دو جانبه برای خروج شرکت های ایرانی از لیست تحریم ها به شمار می آید.

مدیرعامل شرکت ایرالکو خاطرنشان کرد: این موفقیت بزرگ برای شرکت ایرالکو ، حاصل تلاش های دولت یازدهم و با هدایت های مدبرانه رهبری معظم انقلاب است.آلومینیوم نه تنها یک فلز پایدار و سازگار با محیط زیست به حساب می آید تا جایی که بر آن بانک انرژی و مواد نام نهاده اند، بلکه در دوره های نوسان قیمت نیز شاهد کمترین میزان کاهش و افزایش بها بوده که خود نشان از پایداری آن در بازار است.

شرکت آلومینیوم ایران( ایرالکو) به عنوان صنعت مادرتخصصی در تولید انواع شمش های آلومینیوم فعالیت دارد که در سال 1351 در اراک تاسیس شده است.این شرکت در مجموعه فضای کارگاهی به وسعت 232 هکتار در کیلومتر 5 جاده اراک - تهران واقع شده است.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها