کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

فرزند پژو و سیتروئن به ایران می‌آید


کد خبر : ۱۷۹۸۸چهارشنبه، ۲۵ آذر ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۸:۴۷۱۵۸۹۴ بازدید

رکود در بازار خودروی ایران به حدی رسید که دولت مجبور شد برای تحریک تقاضا، تسهیلات ویژه ای را در نظر بگیرد. با دوپینگ تسهیلاتی تولید ...
فرزند پژو و سیتروئن به ایران می‌آیدفرزند پژو و سیتروئن به ایران می‌آید

رکود در بازار خودروی ایران به حدی رسید که دولت مجبور شد برای تحریک تقاضا، تسهیلات ویژه ای را در نظر بگیرد. با دوپینگ تسهیلاتی تولید خودروهای داخلی به ویژه محصولات ارزان قیمت بازار جان تازه ای گرفت اما بازار خودروهای وارداتی همچنان از رکود خارج نشده است. آمارهای رسمی نشان از کاهش واردات خودرو در سال جاری دارد.

رکود حاکم بر بازارها، تعداد مشتریان خودروهای خارجی را نیز کاهش داده و همین موضوع موجب کاهش واردات آن شده است. براساس این آمار گمرک، در نیمه اول سال 94، 20 هزار و 886 دستگاه خودرو وارد کشور شده است که ارزش دلاری آنها، 496 میلیون و 942 هزار و 386 دلار بوده است. این میزان خودرو وارداتی در نیمه اول سال 94 نسبت به نیمه اول سال 93، معادل 57 درصد از لحاظ تعداد و 48.88 درصد از لحاظ ارزش کاهش داشته است. در نیمه اول سال 93  تعداد 48 هزار و 512 دستگاه خودروی وارد ایران شده است که ارزش آن، 972 میلیون و 170 هزار و 614 دلار بوده است.با این وجود پیش بینی خروج از رکود در فضای اقتصاد کلان طی ماه های آینده موجب شده تا بازار خودرو نیز به رسیدن روزهای رونق امیدوار باشد. بانک جهانی و دیگر نهادهای بین المللی رشد اقتصادی بالای 5 درصد را برای سال آینده ایران پیش بینی کرده اند. همین موضوع موجب شده تا پیش بینی ها از افزایش تجارت و خروج از رکود در بازارها حکایت داشته باشد.

برند سوم از دومین خودروساز اروپا

دومین خودروساز اروپا که از سال 1976 خودروهایی را با دو برند پژو و سیتروئن روانه بازار کرده است، برند جدیدی را متولد کرده که به تولید خودروهای نیمه لوکس می پردازد. یک سال و نیم پیش دی‌اس (DS) به عنوان برندی برای لوکس پسندها در مجموعه پژو سیتروئن به دنیا آمده است تا این خودروساز فرانسوی به مجموعه جدیدی از مشتریان دست پیدا کند. قرار است در ماه های آینده خیابان های تهران هم میزبان 4 مدل از خودروهای دی‌اس (DS) باشد.

به گزارش هفته نامه صدا، مدیران این شرکت فرانسوی اعلام کرده اند که اوایل سال میلادی جدید یعنی تا یک ماه آینده این خودرو برای عرضه به بازار ایران وارد می شود. قرار است این خودروها با دیگر وارداتی های موجود در بازار ایران رقابت کند. مدیران شرکت آرین موتور که نماینده رسمی دی اس در ایران اس اعلام کرده اند که قیمت این خودروها هنوز نهایی نشده اما برآوردها نشان می دهد که خودروهای دی‌اس 4، دی‌اس 4 cross back، دی‌اس 5 اس‌ال و دی‌اس 6 پس از واردات با محاسبه تمامی هزینه ها در محدوده 200 تا 270 میلیون تومان قیمت گذاری شوند. این شرکت یک خودروی کوچک نیز تولید کرده است که قیمتی پایین تر از این 4 مدل دارد اما در این مرحله به ایران وارد نخواهد شد.

مدیر بازاریابی و فروش دی اس فرانسه اعلام کرد که از زمان راه اندازی این برند، 580 هزار دستگاه خودرو فروش رفته است که با ورود به بازار کشورهای جدید این رقم در حال افزایش است. آرنو ریبو گفت: در سال 2014 تعداد 118 هزار دستگاه خودرو دی‌اس در کشورهای مختلف به فروش رسیده است. 30 هزار خودرو در این سال در کشور فرانسه فروخته شد. به گفته او، سهم این برند در بازار خودروهای لوکس فرانسه 29 درصد است و 12 درصد از بازار خودروهای لوکس اروپا نیز در اختیار دی‌اس قرار دارد. مدیر فروش این شرکت فرانسوی از تولید محصولات دی‌اس در دو کشور فرانسه و چین خبر داد و اعلام کرد که فعالیت مرکز فروش این شرکت به زودی در ایران آغاز می‌شود.  وی درباره راه‌اندازی خطوط تولید در ایران، اظهار کرد: ما در مرحله اول تنها به دنبال صادرات محصولات خود به ایران هستیم و فعلا برنامه‌ای برای راه‌اندازی خط تولید نداریم. در سال اول قرار است یک هزار دستگاه ای 4 مدل دی‌اس وارد ایران شود. باتوجه به نوع بازار خودروی لوکس و حجم آن در ایران، تولید در این کشور فعلا در برنامه نیست. ریبو همچنین درباره اثرات تحریم بر روند فعالیت این شرکت در ایران، گفت: ثبت نمایندگی ما در ایران به نام گروه آرین صورت گرفته و در حال ایجاد زیرساخت‌ها برای آغاز فعالیت فروش در ایران هستیم، بنابراین نگرانی در این رابطه نداریم.

داریوش بی‌ریا مدیرعامل آرین‌موتور از آغاز عرضه محصولات دی اس در اوایل بهمن ماه خبر داد و تاکید کرد که قیمت‌گذاری نهایی این محصولات در زمان عرضه صورت خواهد گرفت.

10 درصد بازار ایران در اختیار لوکس ها

در سال گذشته مجموعا ۱۰۲ هزار دستگاه خودرو به ارزش ۲ میلیارد و ۱۲۸ میلیون دلار به کشور وارد شد که این رقم در مقایسه با سال ۹۲ از لحاظ تعداد ۳۱ درصد و از لحاظ ارزش ۳۰ درصد رشد، تجربه کرده بود. روند رشد واردات خودرو، در سال 94 متوقف شد و آمارها در جهت معکوس پیش رفت. برآوردها نشان می دهد 10 درصد از خودورهای وارداتی به کشور در رده نیمه لوکس یا « پریمیوم» قرار دارند. هدف نماینده دی اس در ایران این است که سهم 20 درصدی از بازار خودروهای نیمه لوکس ایران را به خود اختصاص دهد و در این راه رقابت سختی با برندهایی که خودروهای 200 تا 300 میلیون تومانی وارد ایران می کنند، در پیش دارد.  قرار است نمایندگی های رسمی برای ارائه خدمات پس از فروش نیز راه اندازی شود تا رسما یک برند جدید به میان خودروهای وارداتی ایران بیاید. در حال حاضر برندهای بنز، بی‌ام‌و، تویوتا و چند برند دیگر خودروهایی در رده قیمتی بالای 200 میلیون تومان در بازار ایران عرضه می کنند.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها