کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

بهای امروز طلا در بازارهای جهانی


کد خبر : ۱۷۹۴۵سه شنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۸:۱۸۱۶۶۰ بازدید

قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه در حالی با افزایش نسبی روبرو شده است که سرمایه گذاران بین المللی و فعالان بازار منتظر برگزاری نشست ...

 قیمت جهانی طلا امروز سه شنبه در حالی با افزایش نسبی روبرو شده است که سرمایه گذاران بین المللی و فعالان بازار منتظر برگزاری نشست دو روزه فدرال رزرو آمریکا هستند.

قیمت طلا که شب گذشته تحت تاثیر نگرانی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا با کاهش روبرو شده بود، در آغاز مبادلات امروز سه شنبه با افزایش نسبی روبرو شده ولی همچنان تحت فشار ناشی از افزایش احتمالی نرخ بهره فدرال رزرو و تقویت ارزش دلار قرار دارد. بر اساس این گزارش فدرال رزرو آمریکا آخرین نشست خود در سال 2015 میلادی را امروز برگزار خواهد کرد و نتایج این نشست فردا چهارشنبه اعلام خواهد شد. بسیاری از تحلیلگران اقتصادی و سرمایه گذاران بین المللی بر این باورند که فدرال رزرو برای نخستین بار از سال 2006 میلادی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.

افزایش نرخ بهره می تواند موجب افزایش ارزش دلار آمریکا شده و این مساله در نهایت به ضرر قیمت طلا شود. قیمت طلا از ابتدای امسال تاکنون بیش از 10 درصد کاهش داشته تا برای سومین سال متوالی روندی نزولی را تجربه کرده باشد.گمانه زنی های مربوط به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا طی ماه های گذشته فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد کرده است. قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد افزایش به بیش از 1064 دلار رسیده است. قیمت طلا روز دوشنبه نیز با افت 1.1 درصدی روبرو شده است.

گزارش سایت طلا حاکیست، قیمت طلا تنها 20 دلار با پایین ترین سطح خود در 6 سال اخیر یعنی 1045 دلار در هر اونس فاصله دارد که پیش از این در ماه جاری به این سطح رسیده است.

تحلیلگران بانک ای ان زد استرالیا تاکید کردند که طلا به روند نزولی خود ادامه خواهد داد چرا که سرمایه گذاران بین المللی منتظر انتشار اخبار مربوط به نشست فدرال رزرو آمریکا هستند. به نظر می رسد روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا مهمترین عامل موثر بر قیمت طلا در سال 2016 خواهد بود.

بانک آمریکایی مریل لینچ نیز روز جمعه پیش بینی کرده است که قیمت طلا در اوایل سال 2016 میلادی به علت افزایش نرخ بهره آمریکا به شدت کاهش خواهد یافت و به کمتر از 950 دلار در هر اونس خواهد رسید.موسسه مالی گلدمن ساش نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا به زودی به کمتر از 1000 دلار در هر اونس خواهد رسید. ادامه روند صعودی ارزش دلار موجب شده تا قیمت جهانی نفت نیز برای نخستین بار از سال 2009 میلادی به کمتر از 35 دلار در هر بشکه برسد.

کاهش قیمت نفت نگرانی های زیادی را نسبت به ادامه روند نزولی سطح قیمت ها و تورم در کشورهای توسعه یافته و صنعتی به وجود آورده و این مساله نیز فشار زیادی را بر قیمت طلا وارد می کند.به نظر می رسد انتشار آمارهای مهم اقتصادی آمریکا و منطقه یورو نیز در روزهای آینده بر قیمت طلا موثر خواهد بود.



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها