کانال تلگرام ایران جیب
مدیران خودرو 777
مدیران خودرو 777
لست سکند تور مسافرتیلست سکند تور مسافرتی

نرم افزار حسابداری پارمیسنرم افزار حسابداری پارمیس

رشد ترافیک اینترنت ایران، فقط برای گپ زدن !


کد خبر : ۱۷۹۳۸سه شنبه، ۲۴ آذر ۱۳۹۴ - ۰۹:۰۰:۰۴۱۴۹۴ بازدید

از ساعات آغازین صبح دیروز جمعیتی از علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان حوزه ‌آی‌.تی به نمایشگاه بین‌المللی تهران رفته بودند تا بزرگترین رویداد کشور درحوزه ...
رشد ترافیک اینترنت ایران، فقط برای گپ زدن !رشد ترافیک اینترنت ایران، فقط برای گپ زدن !

از ساعات آغازین صبح دیروز جمعیتی از علاقه‌مندان و بازدیدکنندگان حوزه ‌آی‌.تی به نمایشگاه بین‌المللی تهران رفته بودند تا بزرگترین رویداد کشور درحوزه الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک اغاز شود. بیشتر این افراد را دانشجویان و جوانان علاقه‌مند به فناوری تشکیل می‌دادند. قشری که ورودیه‌ای هم برای نمایشگاه نمی‌دادند و به واسطه دانشجویی و دانش‌آموزبودن رایگان به نمایشگاه می‌آمدند. بیست‌ویکمین نمایشگاه الکامپ، دیروز رسما کار خود را درنمایشگاه بین‌المللی تهران آغاز کرد تا این قشر جوان جای عرضه و دانش‌آموزی بیشتری داشته باشد.

برهمین اساس، نمایشگاه الکامپ یکی از سالن‌های خود را به صورت رایگان دراختیار شرکت‌های نوپای دانش‌بنیان و جوانان کارآفرین قرار داده تا کسانی که ایده‌های کارآفرینی خود را از استارت آپ‌ها کلید زده‌اند، مهلت نمایش هم داشته باشند.این بخش، یکی از شلوغ‌ترین و جذاب‌ترین بخش‌های نمایشگاه به نظر می‌رسید و جمعیت زیادی را روانه سالن 18 کرده بود. درحین برگزاری نمایشگاه، بازار گرمی اپراتورهای تلفن‌همراه نیز جالب بود و صف‌های طولانی برای دریافت سیم‌کارت‌ها و بسته‌های اینترنتی رایگان تشکیل شده بود.

با وجود این‌که گفته می‌شود نمایشگاه امسال بزرگتر است، اما با این حال هم ازدحام و بی‌نظمی در حمل‌ونقل یکی از بزرگترین ضعف‌های الکامپ امسال به نظر می‌رسید. به گفته ناصرعلی سعادت رئیس سازمان نظام صنفی رایانه و مجری برگزاری نمایشگاه، وسعت الکامپ امسال به دوبرابر ‌سال گذشته رسیده و 450 شرکت داخلی و 50 شرکت خارجی در مساحت 23 هزار مترمربع خدمات خود را به نمایش گذاشته‌اند.از حاشیه‌های شروع این رویداد هم، تأخیر یک‌ساعت‌ونیمه مراسم افتتاحیه بود که بدون محمود واعظی وزیر ارتباطات (به دلیل سفر به چین) شروع شد.


74jxm6luwsp573xeq0d.jpg


سفره آماده را به خارجی‌ها تعارف نکنیم

ابوالحسن فیروزآبادی دبیر شورایعالی فضای مجازی یکی از سخنرانان مراسم افتتاحیه الکامپ بود. او با تأکید بر این‌که بعد اقتصاد و تجارت در صنعت آی.تی کشور نادیده گرفته شده، اعلام کرد: درحال حاضر صادرات صنعت آی.تی رقم بسیار ناچیزی است و تنها ٠,١٤٥درصد کل صادرات صنعتی کشور را تشکیل می‌دهد که این رقم عدد بسیار بدی است.  او همچنین تأکید کرد: صنعت آی.تی در پساتحریم دارای شرایط ویژه‌ای است. تمام تلاش‌های ما در سال‌های پس از انقلاب و در این حوزه منجر به ایجاد اپراتورهای موبایل و خدمات مخابراتی شده است، باید مواظب باشیم که درپساتحریم مثل یونان عمل نکنیم و همین‌قدر ثروت و اپراتورهایی که در دوره تحریم فراهم کرده‌ایم، در مقابل خارجی‌ها حراج نکنیم و خارجی‌ها را بر سر سفره آماده و بازار بکر ICT هدایت نکنیم بلکه از سرمایه‌های آنها در بخش‌هایی که ضعف داریم، مانند تولید محتوا استفاده کنیم.

رشد ترافیک اینترنت در شبکه‌های اجتماعی

فیروزآبادی با انتقاد از این‌که حجم تولید محتوای دیجیتالی در کشور درسطح پایین قرار دارد، گفت: از نظر حجم ترافیک اطلاعات، شاهد آمار پایین و سطح پایین نسبت به سایر کشورها هستیم و در ایران به جای این‌که بیشتر موتورهای جست‌وجو مورد استفاده قرار گیرد، بیشترین حجم و ظرفیت ترافیک شبکه ارتباطی کشور در شبکه‌های اجتماعی می‌گذرد و این درحالی است که باید این ظرفیت را به بخش محتوای دیجیتالی درحوزه‌های اقتصادی تخصیص دهیم. دبیر شورایعالی فضای مجازی همچنین در پاسخ به خبرنگاران از رفع محدودیت سرویس تماس تصویری اینترنت موبایل ظرف ۶ماه آینده و مشروط به تصویب پیوست فرهنگی خبر داد و گفت: موضوع اینترنت پاک و ایمن نیز در کارگروه‌های شورایعالی فضای مجازی مطرح و آیین‌نامه آن درحال تدوین است.


mdxo2nqabe7m4lz3vwew.jpg
 

3 پیشنهاد معاون وزیر برای صنعتگران آی.تی

نصرالله جهانگرد معاون وزیر ارتباطات با اشاره به این‌که سهم فناوری اطلاعات از تولید ناخالص داخلی2.7 درصد است، اعلام کرد: براساس مطالعات انجام‌شده، صنعت آی.تی نسبت به سایر بخش‌های اقتصادی در سال‌های پس از انقلاب رشد بیشتری داشته است، به‌طوری که این بخش رشد 19.4 درصدی داشته که نسبت به سایر حوزه‌ها ٢.٥ تا ٣برابر بوده است.

او همچنین ادامه داد: این صنعت جزو پردرآمدترین و اشتغالزاترین صنایع جهان است که در ایران پتانسیل‌های اقتصادی آن مورد غفلت قرار گرفته است. برای توسعه درآمدزایی از صنعت آی.تی سه پیشنهاد برای فعالان این عرصه مطرح می‌کنم.

جهانگرد ادامه داد: نخستین پیشنهاد این است صنعتگران آی.تی نسبت به مهارت‌آموزی به تازه‌واردها که دست‌ودلباز باشند. همان‌طور که می‌دانیم یکی از مهم‌ترین چالش‌های فارغ‌التحصیلان دانشگاهی نه‌تنها در ایران که درتمام جهان، نداشتن مهارت لازم برای بازار کار است. اگر صنعتگران آی.تی این مهارت‌آموزی را بدون خست انجام دهند، مطمئن باشند سود این مسأله به صنعت برمی‌گردد زیرا نیروی کار ماهر در این صنعت افزایش خواهد داشت و تولید حرفه‌ای‌تر دنبال می‌شود.

او درباره پیشنهادهای بعدی خود گفت: پیشنهاد دوم این است شرکت‌های بزرگ و متوسط همچون کشورهای پیشرفته در جذب پتانسیل‌های انسانی عمل کنند و جوانان خلاق و مستعد را از شرکت‌های نوپا و استارت‌آپ‌ها شناسایی کرده و به کار گیرند.معاون وزیر ارتباطات ادامه داد: پیشنهاد سوم این است که درحوزه آی.تی تنها بازار داخلی را درنظر نگیرند و سر بالا کنند و بازارهای جهانی و منطقه‌ای را ببینند زیرا درصورت عقب‌ماندن از نیازهای جهانی و فرامنطقه‌ای، بازار داخلی نیز جذب تولیدات خارجی می‌شود و از دست می‌رود.

* شهروند



اخبار مرتبط

دیدگاه ها

افزودن دیدگاه


  • نظرات غیر مرتبط با موضوع خبر منتشر نمی شوند.
  • نظرات حاوی توهین و افترا منتشر نمی‌شوند.
  • لطفاً نظرات خود را به صورت فارسی بنویسید.
نام:
پست الکترونیک:
متن:

آخرین اخبار

پربازدیدترین اخبار هفته

پربحث ترین ها

سایر خبرها